Záznamy schůzek v MS Teams
Obsah „schůzek“ – tedy i přednášek, seminářů i běžných hovorů – v MS Teams je možné nahrávat. Kdo ale má možnost záznam spustit, kam se uloží a kdo k němu má přístup?
Jak zahájit záznam schůzky
Záznam schůzky může spustit a zastavit její organizátor a kdokoliv, kdo má ve schůzce přidělenu roli „prezentující“. Zastavit záznam může i někdo jiný, než kdo jej spustil.
Záznam spustíte klepnutím na tři tečky v ovládacím panelu schůzky a volbou „Spustit nahrávání“. Podobně záznam ukončíte.
Kdo má roli prezentujícího?
To záleží na nastavení schůzky. Ve výchozím nastavení mají roli prezentujícího všichni přihlášení účastníci. Zejména pro přednášky, kde se neočekávají aktivnější vstupy studentů, doporučujeme nastavit jako prezentující "konkrétní lidé" nebo "jenom já". V průběhu schůzky je pak možné, pokud je potřeba, roli prezentujícího přidat i dalším účastníkům.
Jak záznam přehrát a upravit jeho nastavení
Odkaz na záznam je vždy k dispozici v chatu schůzky.

Klepněte na tři tečky u miniatury záznamu a zvolte „Otevřít v OneDrive“. Ve webovém prohlížeči se zobrazí stránka s možností přehrání záznamu a nastavení oprávnění, sdílení a dalších operací.
Kde je záznam uložen
Místo uložení záznamu záleží na tom, zda se jedná o schůzku v „kanálu“ týmu, nebo „samostatnou“ schůzku – viz návod Jak naplánovat online schůzku.
Jak se pozná schůzka v „kanálu“ týmu?
Schůzka je naplánovaná v „kanálu“ schůzky, pokud organizátor při jejím zakládání vybere kanál, ve kterém se má zveřejnit:

Takto naplánovaná schůzka se zobrazí v chatu týmu:

Bližší informace o zakládání schůzek najdete v návodu Jak naplánovat online schůzku.
Záznam se ukládá do SharePointu (souborů v týmu nebo skupině Office 365) nebo osobního OneDrive, stejně jako všechny ostatní soubory.
- Všichni účastníci mají právo záznam přehrát.
- Ve výchozím nastavení může záznam stáhnout jako soubor pouze ten, kdo záznam spustil. V případě schůzek v kanálu týmu mohou soubor stáhnout vlastníci týmu.
- Ve stránce pro přehrávání videa jsou k dispozici i nástroje pro nastavení sdílení a dalších vlastností.

- Oprávnění se nastavují stejně, jako u všech ostatních souborů v OneDrive a SharePointu.
- Záznam je možné zpřístupnit i externím účastníkům nebo anonymně.
- Zrušit přístup je možné podle návodu.
Pokud se jedná o schůzku v kanálu týmu
- Záznam se uloží do souborů týmu, složky s názvem kanálu, podsložky „Nahrávky“.
- Přístup k záznamu mají všichni členové týmu, komukoliv dalšímu je potřeba přidělit oprávnění.
-
Záznam může stáhnout pouze ten, kdo záznam spustil a vlastníci příslušného týmu. Stejné osoby mohou povolit jeho stažení.
Přechod na video z chatu týmu:

Zobrazení v MS Teams:

Pokud se jedná o schůzku mimo kanál týmu
- Záznam se uloží na OneDrive do složky „Nahrávky“ toho, kdo záznam spustil.
- Přístup k záznamu mají účastníci schůzky s účtem v Office 365 MU. Ostatním je možné oprávnění přidělit nebo vytvořit a poslat anonymní odkaz.
- Záznam může stáhnout pouze ten, kdo záznam spustil. Ostatním může jeho stažení povolit.
Přechod na video z chatu schůzky:

Uložení záznamu v osobním OneDrive toho, kdo záznam spustil:

Synchronizace na počítač
Pokud se záznam uloží do OneDrive a nebo souborů v SharePointu a uživatel má příslušné úložiště synchronizované se svým počítačem s vytvářením místní kopie souborů, pak se bude na počítač synchronizovat i složka „Nahrávky“. To může být, vzhledem k velikosti videosouborů, nežádoucí. Doporučujeme zrušit synchronizaci složky „Nahrávky“.
Automatické mazání záznamů a možnosti obnovy
Pozor! Níže uvedená informace se týká pouze záznamů pořízených od cca 20.4.2022. Dříve pořízené záznamy nemají dobu expirace nastavenou a nebudou automaticky odstraněny.
Všechny záznamy mají automaticky nastavenou dobu expirace osm měsíců. Po jejím uplynutí je záznam smazán, resp. přesunut do koše. Uživatel je o smazání informován e-mailem. Po přesunutí do koše je možné po dobu 30 dnů záznam obnovit. Na obnovené soubory se expirace nevztahuje. Záznamy schůzek mimo kanál týmu jsou uloženy v osobním OneDrive uživatele, který záznam zahájil.
Obnovení záznamu schůzky v kanálu týmu
Záznamy schůzek, které byly naplánovány v kanále týmu, jsou uloženy v souborech týmu, ve složce „Nahrávky“. I na tyto nahrávky se vztahuje expirace osm měsíců a soubory je možné po dobu 30 dnů obnovit z koše týmu. Po uplynutí doby pro obnovení mohou vlastníci týmu během dalších čtyř měsíců záznam obnovit z Teams touto cestou:
- Vyberte příslušný tým, klikněte na Soubory. Vyberte Otevřít v SharePoint, pokračujte kliknutím na Obsah webu a dále na Knihovna pro uchovávání, tam záznam najdete.
Návody
- Jak vytvořit nový Microsoft Teams
- Jak vytvořit nový Microsoft Teams s použitím existující O365 skupiny
- Jak nastavit upozornění
- Jak nastavit hlasovou schránku a přesměrovat hovory
- Jak zahájit chat, audiohovor nebo videohovor
- Jak zahájit komunikaci s týmem v MS Teams
- Jak naplánovat online schůzku
- Jak nastavit oprávnění účastníků schůzky
- Jak nastavit poštovní schránku týmu
- Jak konzultovat přes MS Teams
- Jak vytvořit živou událost
- Jak vytvořit zadání a kvíz
- Jak pracovat s kalendářem týmu
- Jak nastavit kameru, mikrofon a reproduktory
- Jak vytvořit přístup pro externí partnery
- Jak změnit pozadí ve schůzce
- Jak zrušit přístup při ukládání záznamu na OneDrive v MS Teams?
- Vytváření a správa skupinových místností (Breakout rooms) během schůzek třídy
- Jak vytvořit nový tým předmětu/třídy v MS Teams
- Jak se přihlásit do Microsoft Teams
Další informace
- Instalace a základní nastavení MS Teams
- Živá událost v MS Teams
- Doporučení pro online schůzky
- Třída / Předmět v MS Teams
- Práce v týmu v MS Teams
- Řízení online schůzky
- Nastavení týmu v MS Teams
- Správa členů a nastavení rolí v týmu
- Často kladené otázky
- Doporučení k tvorbě a vedení přednášky či semináře v týmu
- Řešení problémů se spuštěním MS Teams a přihlášením
- Záznamy schůzek v MS Teams
- Okamžitá komunikace přes MS Teams s externími partnery