Záznamy, titulky a přepisy schůzek v MS Teams
V aplikaci MS Teams je možné schůzky nahrávat, pořizovat automatický přepis řeči na text a živé titulky.
- Záznam slouží pro možnost pozdějšího zhlédnutí např. v případě přednášky nebo pracovní schůzky, které se někdo z pozvaných nemohl zúčastnit. Pokud se spustí záznam, automaticky se spustí i přepis řeči na text.
- Přepis řeči na text slouží k zaznamenání informací, které zazněly během schůzky. Po konci schůzky je přepis dostupný ke stažení a je uložen spolu se záznamem schůzky (pokud byl záznam pořízen).
- Živé titulky slouží k zobrazování toho, co aktuálně během schůzky zaznívá. Titulky se neukládají a nejsou dostupné po konci schůzky.
Pozor: Je využíván automatický strojový přepis řeči na text, který není vždy 100% spolehlivý!
Záznam schůzky může spustit a zastavit její organizátor a kdokoliv, kdo má ve schůzce přidělenu roli prezentující. Zastavit záznam může i někdo jiný, než kdo jej spustil.
Záznam spustíte kliknutím na tři tečky v ovládacím panelu schůzky, dále na Nahrát a přepsat a Spustit nahrávání. Podobně záznam ukončíte.
Kdo má roli prezentujícího?
To záleží na nastavení schůzky. Ve výchozím nastavení mají roli prezentujícího všichni přihlášení účastníci. Zejména pro přednášky, kde se neočekávají aktivnější vstupy studentů, doporučujeme nastavit jako prezentující „konkrétní lidé“ nebo „jenom já“. V průběhu schůzky je pak možné, pokud je potřeba, roli prezentujícího přidat i dalším účastníkům.
Jak záznam přehrát a upravit jeho nastavení
Odkaz na záznam je vždy k dispozici v podrobnostech schůzky v záložce Rekapitulace.
Klikněte na „Otevřít v Microsoft Stream“. Ve webovém prohlížeči se zobrazí stránka MS Stream s možností přehrání záznamu a nastavení oprávnění, sdílení a dalších operací.
- Nastavení oprávnění pro videa uložená v MS Stream
- Nastavení oprávnění pro videa uložená v OneDrive/SharePoint
- Zrušení přístupu při ukládání záznamu na OneDrive v MS Teams
Kde je záznam uložen
Místo uložení záznamu záleží na tom, zda se jedná o schůzku v „kanálu“ týmu, nebo „samostatnou“ schůzku – viz návod Jak naplánovat online schůzku.
Jak se pozná schůzka v „kanálu“ týmu?
Schůzka je naplánovaná v „kanálu“ schůzky, pokud organizátor při jejím zakládání vybere kanál, ve kterém se má zveřejnit:
Takto naplánovaná schůzka se zobrazí v konverzaci příslušného kanálu týmu:
Bližší informace o zakládání schůzek najdete v návodu Jak naplánovat online schůzku.
Záznam se ukládá do SharePointu (souborů v týmu nebo skupině Microsoft 365) nebo osobního OneDrive, stejně jako všechny ostatní soubory.
- Všichni účastníci schůzky mají právo záznam přehrát.
- Na stránce pro přehrávání videa jsou k dispozici i nástroje pro nastavení sdílení a dalších vlastností.
- Oprávnění se nastavují stejně jako u všech ostatních souborů ve OneDrive a SharePointu.
- Záznam je možné zpřístupnit i externím účastníkům nebo anonymně.
- Zrušit přístup je možné podle návodu.
Pokud se jedná o schůzku v kanálu týmu
- Záznam se uloží do souborů týmu, složky s názvem kanálu, podsložky Nahrávky.
- Přístup k záznamu mají všichni členové týmu, komukoliv dalšímu je potřeba přidělit přidělit oprávnění.
- Záznam může stáhnout pouze ten, kdo záznam spustil a vlastníci příslušného týmu. Stejné osoby mohou povolit jeho stažení.
Přechod na video z podrobností o schůzce v kanálu týmu:
Zobrazení v MS Teams:
Pokud se jedná o schůzku mimo kanál týmu
- Záznam se uloží na OneDrive do složky Nahrávky organizátora schůzky.
- Přístup k záznamu mají účastníci schůzky s účtem v Microsoft 365 MU. Ostatním je možné oprávnění přidělit nebo vytvořit a poslat anonymní odkaz.
- Záznam může stáhnout pouze organizátor schůzky. Ostatním může jeho stažení povolit.
Přechod na video z chatu schůzky:
Uložení záznamu v osobním OneDrive vlastníka schůzky:
Synchronizace na počítač
Pokud se záznam uloží do OneDrive a nebo souborů v SharePointu a uživatel má příslušné úložiště synchronizované se svým počítačem s vytvářením místní kopie souborů, pak se bude na počítač synchronizovat i složka Nahrávky. To může být, vzhledem k velikosti videosouborů, nežádoucí. Doporučujeme zrušit synchronizaci složky Nahrávky.
Automatické mazání záznamů a možnosti obnovy
Všechny záznamy mají automaticky nastavenou dobu expirace osm měsíců. Po jejím uplynutí je záznam smazán, resp. přesunut do koše. Uživatel je o smazání informován e-mailem. Po přesunutí do koše je možné po dobu 30 dnů záznam obnovit. Na obnovené soubory se expirace nevztahuje. Záznamy schůzek mimo kanál týmu jsou uloženy v osobním OneDrive uživatele, který záznam zahájil.
Obnovení záznamu schůzky v kanálu týmu
Záznamy schůzek, které byly naplánovány v kanále týmu, jsou uloženy v souborech týmu, ve složce Nahrávky. I na tyto nahrávky se vztahuje expirace osm měsíců a soubory je možné po dobu 30 dnů obnovit z koše týmu.
1
Přímo ve schůzce v Teams klikněte na tři tečky v horním menu aplikace. Pokračujte na Nahrát a přepsat a Spustit přepis.
Info: Pokud spustíte nahrávání, spustí se rovnou i přepis.
a. Při spuštění přepisu se může zobrazit výběr mluveného jazyka. Pokud zobrazený jazyk neodpovídá, můžete z menu vybrat jiný. Výběr dokončíte pomocí tlačítka Potvrdit.
b. Pokud budete chtít změnit jazyk přepisu ručně, klikněte na ozubené kolečko u přepisu, dále na rozklikávací šipku a vyberte požadovaný jazyk
3
Pro ukončení přepisu klikněte na tři tečky, dále na Nahrát a přepsat a Zastavit přepis.
Přepis je možné v případě potřeby během schůzky opakovaně zapínat a vypínat.
4
Po ukončení schůzky se přepis uloží spolu se záznamem (pokud byl pořízen) a je dostupný u schůzky. Přepis je možné také stáhnout do počítače, případně ho ze schůzky odstranit.
b. V aplikaci Outlook se přepis nachází v podrobnostech schůzky v části Souhrn schůzky.
c. V aplikaci Stream se nachází na pravé straně po rozkliknutí záznamu schůzky (pokud byl záznam pořízen).
1
Přímo ve schůzce v Teams klikněte na tři tečky v horním menu aplikace. Pokračujte na Jazyk a řeč a Zobrazit živé titulky.
2
Titulky se spustí. Pokud jazyk titulků neodpovídá, můžete ho změnit. Klikněte na ozubené kolečko v pravém horním rohu podokna s titulky.
3
V nastavení titulků můžete změnit jazyk titulků, mluvený jazyk, styl, velikost, barvu a pozici textu.
Případně klikněte na tři tečky v horním menu aplikace. Pokračujte na Jazyk a řeč a Skrýt živé titulky.
Návody
- Jak vytvořit nový Microsoft Teams
- Jak vytvořit nový Microsoft Teams s použitím existující M365 skupiny
- Jak nastavit upozornění
- Jak nastavit hlasovou schránku a přesměrovat hovory
- Jak zahájit chat, audiohovor nebo videohovor
- Jak zahájit komunikaci s týmem v MS Teams
- Jak naplánovat online schůzku
- Jak nastavit oprávnění účastníků schůzky
- Jak nastavit poštovní schránku týmu
- Jak konzultovat přes MS Teams
- Jak vytvořit živou událost
- Jak vytvořit zadání a kvíz
- Jak pracovat s kalendářem týmu
- Jak nastavit kameru, mikrofon a reproduktory
- Jak změnit pozadí ve schůzce
- Jak zrušit přístup při ukládání záznamu na OneDrive v MS Teams?
- Vytváření a správa skupinových místností (Breakout rooms) během schůzek třídy
- Jak vytvořit nový tým předmětu/třídy v MS Teams
- Jak se přihlásit do Microsoft Teams
Další informace
- Instalace a základní nastavení MS Teams
- Živá událost v MS Teams
- Doporučení pro online schůzky
- Třída / Předmět v MS Teams
- Práce v týmu v MS Teams
- Řízení online schůzky
- Nastavení týmu v MS Teams
- Správa členů a nastavení rolí v týmu
- Často kladené otázky
- Doporučení k tvorbě a vedení přednášky či semináře v týmu
- Řešení problémů se spuštěním MS Teams a přihlášením
- Záznamy, titulky a přepisy schůzek v MS Teams
- Okamžitá komunikace přes MS Teams s externími partnery