Microsoft Teams
Microsoft Teams je nástroj umožňující rychlou online komunikaci – textové zprávy, komunikaci hlasem a obrazem, sdílení plochy (podobně jako např. Skype), a také je nástrojem pro podporu týmové spolupráce integrující řadu jiných nástrojů – ukládání dat, správu úkolů a další.
Komunikační nástroj – text, hlas, video
MS Teams umožňují komunikovat textovými zprávami, hlasem i videem v rámci týmů i s jednotlivými kolegy. Do týmů je možné pozvat i partnery mimo MUNI. Možnosti komunikace dále zahrnují:
- Sdílení obsahu plochy počítače s kolegy včetně možnosti předání ovládání
- Záznam komunikace
- „Hlasovou schránku“ pro zanechání zprávy, pokud nejste přítomni
- Posílání upozornění na nepřečtené zprávy
- Veřejné videokonference i s neregistrovanými účastníky
Teams je dostupný z následujících odkazů:
Nástroj pro týmovou spolupráci – vše na jednom místě
Základní součásti
Každý tým má k dispozici:
- Ukládání dokumentů a dalších souborů (soubory Skupiny Microsoft 365)
- Plánování práce (Planner)
- Týmový poznámkový blok OneNote
- Týmovou schránku
- Týmový chat – možnost chatu v libovolném počtu kanálů
Možnost integrace dalších nástrojů
Do týmových prostorů v Teams je možné připnout různé další nástroje, které tým využívá:
- Libovolné informační weby nebo portály
- Skupiny z Viva Engage (Yammeru)
- Kanály YouTube
- Trello
- … a mnoho dalších
Všechny nástroje tak jsou k dispozici na jednom místě.
Uživatelská podpora pro MS Teams
- Pro dotazy na funkčnost je k dispozici založený tým M365 na MUNI v rámci aplikace MS Teams.
- Podporu (nejen) nástrojů pro spolupráci zabezpečuje univerzitní IT ServiceDesk.
- S problémy jako je nastavení zvuku a videa, nebo s pomocí instalace těchto nástrojů, je také možné kontaktovat IT podporu na své fakultě.
Další informace
- Často kladené otázky
- Doporučení k tvorbě a vedení přednášky či semináře v týmu
- Řešení problémů se spuštěním MS Teams a přihlášením
- Záznamy schůzek v MS Teams
Návody
- Instalace a nastavení
- Použití MS Teams pro komunikaci
- Okamžitý chat, audio nebo videohovor
- Okamžitá komunikace s týmem
- Okamžitá komunikace přes MS Teams s externími partnery
- Naplánování online schůzky v Outlooku
- Naplánování online schůzky v MS Teams
- Řízení online schůzky
- Nastavení oprávnění účastníků schůzky
- Doporučení pro online schůzky
- Jak konzultovat
- Jak založit schůzku v MS Teams přímo z IS MU
- Použití MS Teams pro spolupráci týmů
- Třída/Předmět v MS Teams
- Jak vytvořit nový tým
- Jak vytvořit tým z existující Skupiny Microsoft 365
- Jak vytvořit nový tým předmětu/třídy v MS Teams
- Přidání a odebrání členů týmu a nastavení rolí členů
- Přístup pro externí partnery
- Jak nastavit tým
- Nastavení poštovní schránky týmu
- Jak pracovat v týmu
- Kalendář týmu
- Živá událost v MS Teams
- Jak zrušit přístup při ukládání záznamu na OneDrive v MS Teams
- Návody od Microsoftu
- Vytváření a správa skupinových místností (Breakout rooms) během schůzek třídy
- Záznam z webináře pro pedagogy Univerzity Karlovy
- Krátká videa – základní operace v MS Teams (EN)
- Delší videa popisující fungování MS Teams, od základů až po pokročilé funkce (EN). Doporučujeme!
- Blog – novinky, tipy (EN)
Přesměruje na webové rozhraní Microsoft 365. Zadejte učo@muni.cz. Budete přesměrováni na stránku jednotného přihlášení, kde zadáte učo a primární heslo.