Microsoft Teams


Návod: Jak nastavit oprávnění účastníků schůzky?

Před zahájením schůzky

1
V pozvánce v kalendáři MS Teams nebo Outlooku klepněte na Možnosti schůzky.

V aplikaci MS Teams klepněte tlačítko Možnosti schůzky v záložce Podrobnosti.

2
Nastavte možnosti schůzky.

Vysvětlivky:

  • Kdo může obejít předsálí: účastníci v „předsálí“ se nemohou dostat přímo do videokonference, jejich připojení musí schválit někdo z prezentujících.
    Standardně mohou obejít předsálí přihlášení účastníci z Masarykovy univerzity, je možné (např. pro veřejné přednášky) povolit všem, případně omezit přístup pouze na schválené účastníky nastavením Jenom já.
  • Kdo může prezentovat: Prezentující má možnost prezentovat obsah plochy, tlumit mikrofony všech, nastavovat ostatní jako prezentující, spouštět a zastavovat nahrávání. Tato role nemůže měnit nastavení schůzky a spravovat místnosti na schůzce.
    Ostatní účastníci mohou pouze vstupovat hlasem a videem a chatovat.
    Všichni se hodí pro online schůzky, kde všichni mají stejná oprávnění. Pro výuku je vhodné vybrat Konkrétní lidé a vybrat např. další přednášející, nebo Jenom já.
  • Zvolit spoluorganizátory: Role spoluorganizátora má pokročilé možnosti – může měnit nastavení schůzky, spravovat místnosti na schůzce, obejít předsálí, pouštět do schůzky další účastníky, uzamknout schůzku, přiřazovat účastníkům jiné role, prezentovat a ukončit schůzku pro všechny. Spoluorganizátor se hodí pro větší schůzky, kdy se navíc předpokládá, že hlavní organizátor bude i prezentovat a nemůže se tedy plně věnovat správě ostatních účastníků.
  • Běžný účastník: může jen zapnout/vypnout svou kameru a mikrofon a psát do chatu. Ve výchozím stavu mají všichni členové schůzky roli prezentující.
  • Povolit účastníkům mikrofon a kameru: Standardně jsou tyto možnosti zapnuty, ale dají se vypnout pro typy schůzek, kde předpokládáte větší množství účastníků a mohlo by docházet k rušení tím, že si např. někdo nevypne mikrofon.
  • Povolit chat schůzky: Díky této možnosti můžete nastavit, kdy mohou uživatelé využívat chat a zda umožníte pokračovat v diskuzi i po konci samotné schůzky. Lze vybrat mezi Povoleno, Zakázáno a Pouze během schůzky.
  • Povolit reakce: Během schůzky mohou účastníci dávat najevo svůj názor i pomocí reakcí (např. srdíčko, palec nahoru a další).

Během schůzky

Během schůzky můžete nastavit roli účastník a prezentující.

  • Prezentující má možnost prezentovat obsah plochy, tlumit mikrofony všech, nastavovat ostatní jako prezentující, spouštět a zastavovat nahrávání, odebírat účastníky schůzky.
  • Účastníci mohou pouze vstupovat hlasem a videem a chatovat

1
Klepnutím na ikonu Lidé zobrazíte seznam účastníků schůzky rozdělený dle jejich rolí.

2
Klepnutím na tři tečky u jména účastníka zobrazte možnosti a nastavte jej jako účastníka nebo prezentujícího.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.