Řízení online schůzky
Připojení k online schůzce
Připojení k již vytvořené schůzce lze provést několika způsoby:
- Kliknutím na událost v kalendáři aplikace MS Outlook přes tlačítko „Připojit se ke schůzce Teams“.
- Klepnutím na událost v kalendáři webového Outlooku a volbou „Připojit se ke schůzce přes Teams“.
- Otevřením události v kalendáři v MS Teams a klepnutím na „Připojit se“.
- Kliknutím na „Připojit se ke schůzce přes Microsoft Teams“ v mailu s pozvánkou nebo události v kalendáři.
Ovládání schůzky v MS Teams
Oprávnění účastníků schůzky
Účastníci schůzky mohou mít dva stavy:
- „Prezentující“ – toto je výchozí stav pro všechny přítomné. Prezentující může ve schůzce provádět všechny níže uvedené operace.
- „Účastník“ – nemůže spustit nahrávání komunikace a vpouštět do komunikace hosty.
Schůzku je možné ovládat pomocí sady ikon v horní části okna, které se zobrazují v průběhu online schůzky. (Pro toto zobrazení je potřeba v nastavení MS Teams mít zvoleno „Zapnout nové prostředí schůzek“ – doporučujeme).
Možnosti ovládání
- Ikona kamery: zapnutí / vypnutí webové kamery
- Ikona mikrofonu: ztlumení/zrušení ztlumení mikrofonu
- obdélník se šipkou: zobrazení nabídky sdílení plochy
- tři tečky: další možnosti schůzky
- „bublina“: zobrazení chatu ve schůzce
- symboly postav: zobrazení účastníků schůzky
- červené tlačítko: odpojení od schůzky
Možnost sdílení plochy monitoru nebo aplikace účastníkům schůzky (Microsoft Whiteboard)
Po klepnutí na ikonu sdílení plochy se zobrazí výběr, co chcete sdílet.

Je možné sdílet
- Celou plochu monitoru. Pokud máte více monitorů, můžete vybrat, který monitor chcete partnerům zobrazit.
- Okno některé aplikace. Pak partneři vidí jen tuto aplikaci.
- Prezentaci PowerPointu. Partneři pak prezentaci vidí a mohou jí listovat nezávisle na přednášejícím.
- Tabuli. Při sdílení se spustí aplikace Microsoft Whiteboard a všichni účastníci schůzky na ni mohou kreslit. Je potřeba mít aplikaci na zařízeních nainstalovanou. Sdílení tabule není k dispozici u okamžitých adhoc schůzek.
- Zvuk z počítače (pouze při sdílení z nainstalované aplikace, není k dispozici přes webové rozhraní).
Převzetí řízení
Při sdílení obsahu je možné předat řízení některému z účastníků schůzky. To se hodí, pokud například má něco ukazovat ostatním účastníkům, nebo vám poskytuje technickou podporu.
Další možnosti pod „třemi tečkami“ při okamžitém hovoru

- Zobrazit nastavení zařízení: zobrazí možnosti nastavení zvuku a kamery
- Fokus: přiblíží sdílený obsah
- Použít efekty pozadí: Pozadí za vámi je možné nahradit obrázkem nebo pozadí rozostřit.
- Zapnout živé titulky: účastník zapne přepis mluvy na text pouze u sebe (funguje pouze u angličtiny)
- Spustit nahrávání: obsah schůzky se začne nahrávat. Nahrávka je poté k dispozici pro stažení (pro uživatele se základní licencí) nebo se uloží do MS Streams (uživatelé s licencí A3)
- Spustit nahrávání: zahájí nahrávání komunikace.
- Vypnout příchozí video: hodí se v případě, kdy video není nezbytné a jsou problémy s kvalitou připojení
- Přidržet: dočasně odpojí účastníka ze schůzky
- Přepojit: "zaparkuje" současné připojení do schůzky a umožní zahájit komunikaci s někým jiným
- Konzultovat a přepojit: přidrží hovor a umožní před přepojením zahájit chat s někým jiným.
Další možnosti pod „třemi tečkami“ při naplánované schůzce

- Zobrazit nastavení zařízení: zobrazí možnosti nastavení zvuku a kamery.
- Možnosti schůzky – nastavení oprávnění v průběhu schůzky.
- Zobrazení Galerie: klasické zobrazení u menšího počtu účastníků.
- Zobrazení Velká galerie: umožňuje zobrazení až 49 zobrazených účastníků současně, zobrazení je k dispozici od 10 a více účastníků.
- Zobrazení Režim společně: "usadí do lavic" účastníky hovoru, zobrazení je k dispozici od 5 a více účastníků.
- Fokus: přiblíží sdílený obsah.
- Zavolejte mi: umožňuje vytočení zadaného čísla - příjemce hovoru uslyší probíhající hovor a může hlasově odpovídat.
- Použít efekty pozadí: Pozadí za vámi je možné nahradit obrázkem nebo pozadí rozostřit.
- Zapnout živé titulky: účastník zapne přepis mluvy na text pouze u sebe (funguje pouze u angličtiny).
- Spustit nahrávání: obsah schůzky se začne nahrávat. Nahrávka je poté k dispozici pro stažení (pro uživatele se základní licencí) nebo se uloží do MS Streams (uživatelé s licencí A3)
- Spustit nahrávání: zahájí nahrávání komunikace.
- Vypnout příchozí video: hodí se v případě, kdy video není nezbytné a jsou problémy s kvalitou připojení.
Zobrazení účastníků



Po klepnutí na ikonu postav se zobrazí účastníci schůzky. Zde je možné účastníků
- ztlumit mikrofon,
- připnout – na větší zobrazení pouze u sebe,
- zvýraznit – přepnutí na větší zobrazení u všech ve schůzce,
- změnit stav účastníka z „prezentujícího“ na „účastníka“,
- účastníka ze schůzky odebrat.
Zároveň se zobrazí možnost pozvat do schůzky jiného uživatele nebo zkopírování odkazu na schůzku.
Organizátor schůzky má možnost v záložce Zobrazit účastníky a klikem na tři tečky:
- nepovolit zrušení ztlumení všem (funguje při nastavení rolí – možnosti schůzky)
- nastavit správu oprávnění (možnosti schůzky)
- stáhnout prezenční listinu ve formátu .csv (lze stáhnout pouze v průběhu schůzky)
Zobrazení Velká galerie a Režim společně
Umožňují zobrazení až 49 účastníků.

(zdroj: Microsoft)

(zdroj: Microsoft)
Návody
- Jak vytvořit nový Microsoft Teams
- Jak vytvořit nový Microsoft Teams s použitím existující O365 skupiny
- Jak nastavit upozornění
- Jak nastavit hlasovou schránku a přesměrovat hovory
- Jak zahájit chat, audiohovor nebo videohovor
- Jak zahájit komunikaci s týmem v MS Teams
- Jak naplánovat online schůzku
- Jak nastavit oprávnění účastníků schůzky
- Jak nastavit poštovní schránku týmu
- Jak konzultovat přes MS Teams
- Jak vytvořit živou událost
- Jak vytvořit zadání a kvíz
- Jak pracovat s kalendářem týmu
- Jak nastavit kameru, mikrofon a reproduktory
- Jak vytvořit přístup pro externí partnery
- Jak změnit pozadí ve schůzce
- Jak zrušit přístup při ukládání záznamu na OneDrive v MS Teams?
- Vytváření a správa skupinových místností (Breakout rooms) během schůzek třídy
- Jak vytvořit nový tým předmětu/třídy v MS Teams
- Jak se přihlásit do Microsoft Teams
Další informace
- Instalace a základní nastavení MS Teams
- Živá událost v MS Teams
- Doporučení pro online schůzky
- Třída / Předmět v MS Teams
- Práce v týmu v MS Teams
- Řízení online schůzky
- Nastavení týmu v MS Teams
- Správa členů a nastavení rolí v týmu
- Často kladené otázky
- Doporučení k tvorbě a vedení přednášky či semináře v týmu
- Řešení problémů se spuštěním MS Teams a přihlášením
- Záznamy schůzek v MS Teams
- Okamžitá komunikace přes MS Teams s externími partnery