Řešení problémů se spuštěním MS Teams a přihlášením
Příčin problémů při spouštění/přihlášení k MS Teams může být celá řada – od použití chybných přihlašovacích údajů, přes problémy v síťovém připojení až po chyby v instalaci MS Teams nebo aktualizacích Windows.
Níže uvedené rady mohou pomoci při upřesnění příčiny problémů, případně jejich vyřešení.
Kontrola přihlašovacích údajů
- Zkuste se přihlásit přes webové rozhraní v prohlížeči Edge nebo Chrome v anonymním režimu, přihlaste se přes učo@muni.cz a jednotné přihlášení (UČO a primární heslo).
- Zkuste se přihlásit k aplikaci MS Teams na jiném zařízení (jiný počítač, vlastní mobil, tablet).
Rychlost, stabilita a nastavení sítě
- Není problém s rychlostí nebo stabilitou sítě? Zkuste se podle možnosti připojit přes kabel místo Wi-Fi, případně zkusit připojení z jiné sítě.
- Nemáte spuštěnu VPN? Pokud ano, zkuste ji vypnout a poté se přihlásit.
- V případě univerzitní VPN máte možnost využít „split tunnel“ nastavení, kdy je přes VPN směrován jen provoz do univerzitní sítě.
- Nejste připojeni ze sítě, která může mít blokované některé typy komunikace (nemocnice, zabezpečená firemní síť)? Obraťte se na správce sítě.
- Zkuste na chvíli vypnout firewall, zejména pokud používáte jiný, než dodávaný s Windows.
- Ověřte nastavení TLS podle návodu.
Instalace MS Teams
- Promažte dočasné soubory MS Teams. Seznam jejich umístění, včetně skriptu, který můžete případně využít.
- Zkuste odinstalovat MS Teams, poté smažte všechny soubory (C:\Users\username\AppData\Local\Microsoft\Teams) a znovu nainstalujte.
- Zkuste MS Teams nainstalovat / přihlásit se pod jiným účtem na témže počítači.
Kontaktujte podporu
- Vytvořte záznam událostí pro diagnostiku – při spouštění aplikace stisknete „Ctrl + Alt + Shift + 1“.
- Popište, jak se problém projevuje (pošlete případné chybové hlášky, zobrazená okna – ideálně jako snímky obrazovky) a jaké možnosti řešení z možností výše jste zkoušeli.
- Pošlete požadavek na it@muni.cz.
Návody
- Jak vytvořit nový tým v Microsoft Teams
- Jak vytvořit nový Microsoft Teams s použitím existující M365 skupiny
- Jak nastavit upozornění
- Jak nastavit hlasovou schránku a přesměrovat hovory
- Jak zahájit chat, audiohovor nebo videohovor
- Jak zahájit komunikaci s týmem v MS Teams
- Jak naplánovat online schůzku
- Jak nastavit oprávnění účastníků schůzky
- Jak nastavit poštovní schránku týmu
- Jak konzultovat přes MS Teams
- Jak vytvořit živou událost
- Jak vytvořit zadání a kvíz
- Jak pracovat s kalendářem týmu
- Jak nastavit kameru, mikrofon a reproduktory
- Jak změnit pozadí ve schůzce
- Jak zrušit přístup při ukládání záznamu na OneDrive v MS Teams?
- Vytváření a správa skupinových místností (Breakout rooms) během schůzek třídy
- Jak vytvořit nový tým předmětu/třídy v MS Teams
- Jak se přihlásit do Microsoft Teams
Další informace
- Instalace a základní nastavení MS Teams
- Živá událost v MS Teams
- Doporučení pro online schůzky
- Třída / Předmět v MS Teams
- Práce v týmu v MS Teams
- Řízení online schůzky
- Nastavení týmu v MS Teams
- Správa členů a nastavení rolí v týmu
- Často kladené otázky
- Doporučení k tvorbě a vedení přednášky či semináře v týmu
- Řešení problémů se spuštěním MS Teams a přihlášením
- Záznamy, titulky a přepisy schůzek v MS Teams
- Okamžitá komunikace přes MS Teams s externími partnery