Microsoft Teams


Řešení problémů se spuštěním MS Teams a přihlášením

Příčin problémů při spouštění/přihlášení k MS Teams může být celá řada – od použití chybných přihlašovacích údajů, přes problémy v síťovém připojení až po chyby v instalaci MS Teams nebo aktualizacích Windows.

Níže uvedené rady mohou pomoci při upřesnění příčiny problémů, případně jejich vyřešení.

Kontrola přihlašovacích údajů

  • Zkuste se přihlásit přes webové rozhraní v prohlížeči Edge nebo Chrome v anonymním režimu, přihlaste se přes učo@muni.cz a jednotné přihlášení (UČO a primární heslo).
  • Zkuste se přihlásit k aplikaci MS Teams na jiném zařízení (jiný počítač, vlastní mobil, tablet).

Rychlost, stabilita a nastavení sítě

  • Není problém s rychlostí nebo stabilitou sítě? Zkuste se podle možnosti připojit přes kabel místo Wi-Fi, případně zkusit připojení z jiné sítě.
  • Nemáte spuštěnu VPN? Pokud ano, zkuste ji vypnout a poté se přihlásit.
  • V případě univerzitní VPN máte možnost využít „split tunnel“ nastavení, kdy je přes VPN směrován jen provoz do univerzitní sítě.
  • Nejste připojeni ze sítě, která může mít blokované některé typy komunikace (nemocnice, zabezpečená firemní síť)? Obraťte se na správce sítě.
  • Zkuste na chvíli vypnout firewall, zejména pokud používáte jiný, než dodávaný s Windows.
  • Ověřte nastavení TLS podle návodu.

Návod pro ověření nastavení TLS

1
Na hlavním panelu přes ikonku lupy vyhledejte Možnosti internetu.

2
Zkontrolujte nastavení podle obrázku.

Instalace MS Teams

  • Promažte dočasné soubory MS Teams. Seznam jejich umístění, včetně skriptu, který můžete případně využít.
  • Zkuste odinstalovat MS Teams, poté smažte všechny soubory (C:\Users\username\AppData\Local\Microsoft\Teams) a znovu nainstalujte.
  • Zkuste MS Teams nainstalovat / přihlásit se pod jiným účtem na témže počítači.

Kontaktujte podporu

  1. Vytvořte záznam událostí pro diagnostiku – při spouštění aplikace stisknete „Ctrl + Alt + Shift + 1“.
  2. Popište, jak se problém projevuje (pošlete případné chybové hlášky, zobrazená okna – ideálně jako snímky obrazovky) a jaké možnosti řešení z možností výše jste zkoušeli.
  3. Pošlete požadavek na it@muni.cz.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.