Návod: Jak naplánovat online schůzku?
Možnosti online schůzek
- Pozvánku je možné poslat komukoliv, i když nepoužívá Microsoft 365. Přes zaslaný odkaz se bude moci připojit pomocí webového prohlížeče.
- Pozvat můžete i skupiny zabezpečení s podporou pošty, skupiny Microsoft 365 nebo týmy Teams.
- Nepřihlášené účastníky musí schválit organizátor schůzky.
- Je možné naplánovat i opakované schůzky.
- Je možné vložit fyzické místo setkání a zároveň mít připravenu online schůzku pro vzdálené účastníky (tzv. hybridní schůzka).
- Maximální počet účastníků online schůzky, kteří mají k dispozici chat a mohou aktivně hovořit, je závislý na licenci zakladatele schůzky (viz Typy licencí na MU):
- 300 účastníků, pokud schůzku založil uživatel s A1 licencí,
- 1000 účastníků, pokud ji založil uživatel s A3 licencí.
- Dalších účastníků může být až 10 000, ale ti nemohou aktivně ve schůzce komunikovat, jen pasivně sledovat a poslouchat.
- Limit záznamu schůzky je 4 hodiny, nebo 1.5 GB. Pokud je tento limit naplněn, záznam se zastaví a automaticky se restartuje.
Jak naplánovat online schůzku v:
2
Zadejte potřebné informace o schůzce (čas, účastníky, informace...) a klepněte na Poslat. Všem účastníkům se pošlou pozvánky.
Pokud nechcete pozvánku rozeslat, nechejte pole pro účastníky prázdné a klikněte na Poslat – objeví se vám oznámení, že schůzku nelze odeslat, ale je možné ji uložit. Toto potvrďte.
Odkaz Připojit se ke schůzce přes Microsoft Teams potom můžete účastníkům schůzky předat jiným způsobem – přes chat, zveřejnit na webu aj.
Nastavení možností schůzky
2
Zde je možné nastavit, kdo může obejít předsálí, zvolit spoluorganizátory a prezentující (ve výchozím nastavení mohou prezentovat všichni), povolit účastníkům kameru a mikrofon, zapnout automatické spuštění záznamu při začátku schůzky (POZOR – v takovém případě spustí nahrávání první uživatel, který do schůzky vstoupí), povolit chat, reakce, otázky a odpovědi nebo sdílet seznam docházky mezi všechny účastníky schůzky. Možnosti schůzky může nastavit pouze organizátor schůzky.
1
Vyplňte název, pozvěte účastníky, nastavte trvání události a ujistěte se, že je zapnutá možnost Schůzka přes Teams. Můžete také přidat popis nebo přiložit dokumenty. Pokud nechcete pozvánku rozeslat, nevyplňujte adresáty a klepněte na Uložit. Odkaz Připojit se ke schůzce přes Microsoft Teams potom můžete účastníkům schůzky předat jiným způsobem – přes chat, zveřejnit na webu aj.
2
V kalendáři označte čas, kdy se má schůzka konat. Zobrazí se okno s nastavením schůzky.
Nastavení schůzky
- Zadejte název a čas schůzky.
- Při založení schůzky v Teams je schůzka rovnou online, můžete ale vybrat i místo schůzky pro fyzické účastníky (pak půjde o tzv. hybridní schůzku).
- Zadejte požadované účastníky:
- Účastníky mohou být i externí adresy bez účtu Microsoft, např. adresa@gmail.com.
- Pokud nechcete pozvat účastníky, jen vytvořit odkaz na schůzku, stačí kliknout na tlačítko Uložit.
- Pozvat můžete i skupiny zabezpečení s podporou pošty, skupiny Microsoft 365 nebo týmy Teams.
- Pokud je schůzka určena pro tým nebo třídu, klepněte na pole Přidat kanál, vyberte požadovaný tým a některý jeho kanál. Schůzky se budou moci zúčastnit i hosté mimo tým, ale nebudou moci využívat chat.
- Klepněte na Poslat. Pozvánka se pošle všem zadaným adresátům a všem členům týmu (pokud je vybrán).
- Pokud potřebujete na schůzku pozvat další adresáty, otevřete schůzku a odkaz Připojit se ke schůzce jim rozešlete nebo třeba nasdílejte na webu.
3
Otevřete schůzku z kalendáře a klepněte na Možnosti schůzky (na menším monitoru se tato nabídka může skrývat pod třemi tečkami).
4
Zde je možné nastavit, kdo může obejít předsálí, zvolit spoluorganizátory a prezentující (ve výchozím nastavení mohou prezentovat všichni), povolit účastníkům kameru a mikrofon, zapnout automatické spuštění záznamu při začátku schůzky (POZOR – v takovém případě spustí nahrávání první uživatel, který do schůzky vstoupí), povolit chat, reakce, otázky a odpovědi (O+O) a sdílet seznam docházky mezi všechny účastníky schůzky. Možnosti schůzky může nastavit pouze organizátor schůzky.
Připojení k online schůzce
1
Pokud používáte MS Outlook, připomene vám blížící se schůzku a nabídne připojení. Je také možné se připojit z události v kalendáři.
2
V jakémkoliv kalendáři a poštovním klientovi je v obsahu zprávy / události k dispozici odkaz pro připojení k události.
Návody
- Jak vytvořit nový Microsoft Teams
- Jak vytvořit nový Microsoft Teams s použitím existující M365 skupiny
- Jak nastavit upozornění
- Jak nastavit hlasovou schránku a přesměrovat hovory
- Jak zahájit chat, audiohovor nebo videohovor
- Jak zahájit komunikaci s týmem v MS Teams
- Jak naplánovat online schůzku
- Jak nastavit oprávnění účastníků schůzky
- Jak nastavit poštovní schránku týmu
- Jak konzultovat přes MS Teams
- Jak vytvořit živou událost
- Jak vytvořit zadání a kvíz
- Jak pracovat s kalendářem týmu
- Jak nastavit kameru, mikrofon a reproduktory
- Jak změnit pozadí ve schůzce
- Jak zrušit přístup při ukládání záznamu na OneDrive v MS Teams?
- Vytváření a správa skupinových místností (Breakout rooms) během schůzek třídy
- Jak vytvořit nový tým předmětu/třídy v MS Teams
- Jak se přihlásit do Microsoft Teams
Další informace
- Instalace a základní nastavení MS Teams
- Živá událost v MS Teams
- Doporučení pro online schůzky
- Třída / Předmět v MS Teams
- Práce v týmu v MS Teams
- Řízení online schůzky
- Nastavení týmu v MS Teams
- Správa členů a nastavení rolí v týmu
- Často kladené otázky
- Doporučení k tvorbě a vedení přednášky či semináře v týmu
- Řešení problémů se spuštěním MS Teams a přihlášením
- Záznamy, titulky a přepisy schůzek v MS Teams
- Okamžitá komunikace přes MS Teams s externími partnery