Přihlásit se pomocí účtu Microsoft
Přihlaste se nebo si vytvořte účet.
Dobrý den,
Vyberte jiný účet.
Máte více účtů.
Zvolte účet, pomocí kterého se chcete přihlásit.

Pomocí skupinových místností během schůzek předmětu rozdělte studenty do menších skupin pro diskuze, skupinové projekty a další. Během relace můžete otevírat a zavírat místnosti vícekrát nebo přesouvat jednotlivce mezi místnostmi. Skupinové místnosti můžou vytvářet a spravovat jen organizátoři schůzek, kteří používají desktopové verze aplikace Teams (Windows nebo Mac).

Poznámky: 

Než začnete, ujistěte se, že máte desktopovou aplikaci.

Schůzky můžete vytvářet v libovolné verzi Teams, ale k vytváření oddělených místností pro studenty budete potřebovat Teams pro Windows nebo Mac . Studenti se můžou připojit z libovolné verze aplikace Teams.

V dalším kroku naplánujte schůzku. nebo Sejít se hned

  1. Vyberte Kalendář Tlačítko Schůzky > + Nová schůzka. Skupinové místnosti může vytvářet a spravovat jen organizátor schůzky.

  2. Vyberte kanál pro schůzku nebo přidejte studenty z vaší třídy jako účastníky.

    Všimněte si, že všechny možnosti schůzky, které vyberete před schůzkou nebo během schůzky, se budou vztahovat i na schůzky s oddělenými místnostmi. Přečtěte si další informace o možnostech schůzky.

Důležité informace: Skupinové místnosti momentálně nepodporují následující funkce:

  • Použití funkce Zahájit schůzku z konverzace v kanálu

  • Zavolat

  • Kopírování odkazu na schůzku místnosti

  • Přidání hosta do schůzky nebo do chatu ve schůzce

Vyberte +Nová schůzka.

Pojmenujte schůzku.

Vytvoření oddělených místností před schůzkou

  1. Přejděte na schůzku v Teams a otevřete pozvánku na schůzku. 

  2. Přejděte do skupinových místností a vyberte Vytvořit místnosti.

  3. V rozevíracím seznamu zvolte, kolik místností chcete vytvořit.

  4. Vyberte Přiřadit účastníky a zvolte, jestli chcete, aby se studenti přiřadili k místnostem automaticky nebo ručně.

Jakmile schůzka začne, můžete otevřít oddělené místnosti.

Výběr oddělených místností

Před schůzkou vytvořte oddělené místnosti.

Vytváření oddělených místností během schůzky

  1. Připojte se ke své naplánované schůzce a počkejte, až se připojí i studenti. 

    Důležité informace: Jestliže chcete vytvářet skupinové místnosti, zajistěte, abyste se ke schůzce připojili z desktopové aplikace Teams (Windows nebo Mac).

  2. Až se studenti připojí a budete připravení, vyberte v ovládacích prvcích schůzky oddělené místnosti Ikona Oddělených místností .

  3. V rozevíracím seznamu zvolte, kolik místností chcete vytvořit.

  4. Zvolte, jestli chcete, aby se studenti přiřadili k místnostem automaticky nebo ručně.

  5. Vyberte Vytvořit místnosti.

Výběr oddělených místností

Obrázek znázorňující, jak vytvořit oddělené místnosti

Rozdělení účastníků do místností

Pokud zvolíte automaticky, budou účastníci přiřazeni k různým skupinovým místnostem.

Pokud jste zvolili Ručně, budete moct řadit účastníky do konkrétních místností:

  1. Vyberte Přiřadit účastníky. V tomto okně uspořádejte účastníky tak, že vyberete šipku dolů vedle názvu nebo místnosti.

  2. Seskupte studenty, aby se umístili do konkrétní oddělené místnosti, a to tak, že zaškrtnete políčka vedle jejich jmen.

  3. Vyberte šipku dolů vedle položky Přiřadit a zvolte pro ně místnost.

  4. Opakujte kroky 2 a 3, dokud nebude každý student přiřazený do místnosti.

  5. Vyberte Potvrdit.

    Pokud se studenti připojí ke schůzce předmětu pozdě, můžete je do místnosti přiřadit tak, že vyberete Přiřadit účastníky.

Poznámka: U opakovaných schůzek předmětu budou pro další schůzku k dispozici stejné místnosti a zadání místností.

Obrázek znázorňující, jak přiřadit lidi do oddělených místností

Obrázek znázorňující, jak vybrat oddělené místnosti pro účastníky

Přejmenování místností

Pojmenujte oddělené místnosti tak, aby představovaly menší skupiny studentů nebo projekty.

  1. Vyberte oddělené místnosti Ikona Oddělených místností.

  2. Najeďte myší na místnost a vyberte Další možnosti Tlačítko Další možnosti > Přejmenovat místnost.

  3. Zadejte nový název a vyberte Přejmenovat místnost.

Obrázek znázorňující přejmenování oddělené místnosti

Nastavení časového limitu pro relaci breakoutu

Nastavením časovače udržujte třídu podle plánu a uvědomte si, kolik času jim zbývá. Časovač se zobrazí v každé oddělené místnosti. Až vyprší čas, skupinové místnosti se automaticky zavřou a studenti se vrátí na hlavní třídní schůzku.

  1. V ovládacích prvcích schůzky vyberte oddělené místnosti Ikona Oddělených místností.

  2. Vyberte nastavení místností Tlačítko Nastavení.

  3. Vyberte Nastavit časový limit. Vyberte šipku dolů a zvolte délku relace.

  4. Až budete hotovi, výběrem tlačítka Zpět změny uložte.

Obrázek ukazuje, jak nastavit časový limit pro oddělené místnosti.

Spuštění skupinových místností

Nejprve vyberte oddělené místnosti Ikona Oddělených místností.

Jak spustit jednotlivé místnosti:

  • Najeďte myší na místnost a vyberte Další možnosti Tlačítko Další možnosti > Otevřít místnost.

Jak spustit všechny místnosti naráz:

  • Vyberte Otevřít.

Budete vědět, že se místnosti úspěšně otevřely, když se jejich stav změní na Otevřít.

Obrázek ukazuje, jak otevřít jednu oddělenou místnost.

Otevřená skupinová místnost

Připojení ke skupinové místnosti

Když se chcete připojit k místnosti a zkontrolovat, jak práce probíhá:

  1. Vyberte oddělené místnosti Ikona Oddělených místností.

  2. Najeďte myší na místnost a vyberte Další možnosti Tlačítko Další možnosti > Připojit se k místnosti.

  3. Až budete připravení opustit oddělenou místnost a vrátit se k hlavní schůzce, vyberte Vrátit .

Odeslání oznámení do skupinových místností

Po spuštění skupinových místností odešlete oznámení o sdílení časových aktualizací nebo výzev.

  1. V ovládacích prvcích schůzky vyberte oddělené místnosti Ikona Oddělených místností.

  2. Vyberte Vytvořit oznámení Ikona oznámení.

  3. Zadejte oznámení a pak vyberte Odeslat.

  4. Studenti dostanou oznámení o vašem oznámení v chatu schůzky.


Přesun studentů do různých místností

Účastníky můžete do jiných skupinových místností přesunout jen jednotlivě.

  1. V ovládacích prvcích schůzky vyberte oddělené místnosti Ikona Oddělených místností.

  2. Vyberte Přiřadit účastníky a zaškrtněte políčko vedle jména osoby, kterou chcete přesunout.

  3. Zvolte novou místnost pro některou osobu a vyberte Přiřadit a pak Přesunout.

Chatování s účastníky ve skupinové místnosti

Každá skupinová místnost má k dispozici svůj vlastní chat. Vy a vaši studenti k nim budete mít přístup ze seznamu chatů a z chatovacích Tlačítko Otevřít chat v oddělené místnosti stejně jako běžné schůzky.

  • Studenti se přidají do chatu skupinové místnosti, když místnost otevřete a po zavření místnosti ji odeberete.

  • Vy budete mít přístup k chatům ve všech skupinových místnostech.

  • Po zavření oddělené místnosti je i chat; nelze odesílat žádné další zprávy.

  • Vy i vaši studenti máte stále přístup k historii chatu a sdíleným souborům po zavření oddělené místnosti.

Panel nástrojů skupinových místností

Chat z hlavní oblasti chatu

Přidání nebo odstranění skupinové místnosti

Postup přidání další skupinové místnosti:

  • V ovládacích prvcích schůzky vyberte oddělené místnosti Ikona Oddělených místností.

  • Vyberte Přidat místnost Tlačítko Přidat.

  • Podle výše uvedených pokynů přidejte do místnosti účastníky.

Odstranění samostatné skupinové místnosti:

  • V ovládacích prvcích schůzky vyberte oddělené místnosti Ikona Oddělených místností.

  • Najeďte myší na místnost, vyberte Další možnosti Tlačítko Další možnosti> Odstranit místnost.

Odstranění všech skupinových místností najednou:

  • V ovládacích prvcích schůzky vyberte oddělené místnosti Ikona Oddělených místností.

  • Vyberte Odebrat místnosti Tlačítko Odstranit > Odebrat.

Zavírání skupinových místností

Když zavřete oddělenou místnost, účastníci se automaticky vrátí k hlavní schůzce.

Jak zavřít místnosti jednotlivě:

  • Vyberte oddělené místnosti Ikona Oddělených místností .

  • Najeďte myší na místnost a pak vyberte Další možnosti Ikona Další možnosti > Zavřít místnost.

Jak zavřít všechny místností najednou:

  • Vyberte oddělené místnosti Ikona Oddělených místností.

  • Vyberte Zavřít.

Budete vědět, že se místnosti úspěšně zavřely, když se jejich stav změní na Uzavřeno.

  • Vyberte Pokračovat , když se všichni vrátí ze svých oddělených místností a jste připravení se znovu setkat jako větší skupina.

Tip: Pokud později znovu otevřete místnosti, přiřazení místností zůstanou stejná, pokud znovu nepořadíte účastníky nebo znovu nevytvářete místnosti od začátku.

Ukládání souborů, nahrávek a poznámek ze skupinových místností

K souborům, nahrávkám a poznámkám skupinové místnosti můžete přejít přes její chat. Vy a vaši studenti budete mít přístup k těmto materiálům po zavření místnosti, ale studenti nebudou moct pokračovat v chatování ani přidávat další materiály.

Úpravy nastavení skupinových místností

Pokud chcete upravit nastavení, vyberte oddělené místnosti Ikona Oddělených místností nastavení > místností Tlačítko Nastavení.

  • Automatické nastavení místnosti

Ve výchozím nastavení se studenti do skupinových místností rozdělují automaticky. Pokud chcete toto nastavení změnit, přepněte přepínač pro automatické přesouvání lidí do otevřených místností .

Když automatické nastavení vypnete, studentům přijde zpráva s žádostí o připojení ke skupinové místnosti. Před přesunutím budou muset vybrat možnost Připojit se k místnosti .

  • Umožnění studentům vrátit se k hlavní schůzce

Ve výchozím nastavení je toto nastavení vypnuté. Pokud ho chcete zapnout, přepněte přepínač vedle položky Účastníci, abyste se mohli vrátit k hlavní schůzce.

Studenti tak můžou opustit oddělené místnosti a vrátit se na hlavní schůzku.

Nastavení skupinových místností v Teams

Zobrazení účasti skupinové místnosti v sestavách docházky 

Získejte přehled o aktivitách studentů v oddělených místnostech předmětu pomocí sestav docházky. Podívejte se, ke které místnosti se každý student připojil, kdy vstoupil a kdy odešel.  

Pokud chcete zobrazit podrobnosti o skupinové místnosti ze schůzky předmětu: 

  1. Otevřete Teams a vyberte Kalendář.

  2. Vyberte schůzku předmětu, o které chcete získat přehled, a rozbalte ji, abyste zobrazili podrobnosti.

  3. Vyberte Docházka.

  4. V části Účastníci vyberte studenta a podívejte se, kterou oddělenou místnost zadal a kdy se připojil a opustil.

Poznámka: Sestavy docházky neobsahují data z odstraněných oddělených místností.

Opětovné vytváření místností od začátku

Změňte konfiguraci místností a přiřazení tak, že se vrátíte k ovládacím prvkům schůzky a zopakujete proces vytváření oddělené místnosti.

  1. V ovládacích prvcích schůzky vyberte oddělené místnosti Ikona Oddělených místností.

  2. Vyberte Znovu vytvořit místnosti Ikona Znovu vytvořit oddělené místnosti a potvrďte své rozhodnutí.

  3. Podle pokynů uvedených na začátku tohoto článku vytvořte nové oddělené místnosti a přiřaďte studenty k místnostem.

Nejprve se připojte ke schůzce ve třídě.

Studenti se můžou připojit k odděleným místnostem z Teams ve Windows, Macu, mobilním nebo webovém prohlížeči, včetně Edge, Chromu a dalších.

  1. Na panelu aplikace přejděte na Tlačítko Schůzky Kalendáře .

  2. Najděte schůzku předmětu, otevřete ji a vyberte Připojit se.

Poznámka: Skupinové místnosti můžou vytvářet jen organizátoři schůzek.

Tlačítko Připojit se ve schůzce v kalendáři

Připojení ke skupinové místnosti

  • Ve výchozím nastavení se přesunete do přiřazené skupinové místnosti v okamžiku, kdy vyučující místnost otevře. Od vás se žádná akce nevyžaduje.

  • Pokud váš instruktor automatické nastavení vypnul, obdržíte oznámení o připojení k oddělené místnosti, když se otevře. Výběrem možnosti Připojit se k místnosti na stolním počítači nebo Připojit se na mobilním zařízení vstupte do místnosti.

  • Pokud se připojujete z mobilního zařízení, neopouštěj schůzku, když instruktor nastavuje místnosti.

  • Oznámení vám přijde i v případě, když budete vyzváni k připojení se zpět do hlavní schůzky nebo když budete přesunuti do jiné místnosti.

  • Pokud během schůzky přepnete zařízení nebo se připojíte ke dvěma zařízením, zůstanete stále ve stejné oddělené místnosti.

Pozvánka pro připojení ke skupinové místnosti

Dialogové okno pro připojení ke skupinové místnosti na mobilním zařízení

Chatování ve skupinové místnosti

Každá skupinová místnost má k dispozici svůj vlastní chat. Budete k ní mít přístup ze seznamu chatů a z chatovacích Tlačítko Otevřít chat v oddělené místnosti.

  • Do chatu v skupinové místnosti budete přidáni v okamžiku, kdy ji vyučující spustí. Až se místnost zavře, budete z chatu odebrání.

  • K historii chatu a ke všem sdíleným souborům je stále možné přistupovat i po zavření oddělené místnosti a také po záznamech schůzek.

Panel nástrojů skupinových místností

Chat ve skupinové místnosti na mobilním zařízení

Návrat k hlavní schůzce

  • Pokud ji váš instruktor povolil, výběrem možnosti Zpět se znovu připojte k hlavní schůzce.

  • Pokud se chcete z hlavní schůzky vrátit do oddělené místnosti, vyberte Připojit se k místnosti.

Související témata

Proč nemůžu používat oddělené místnosti?

Bezpečnost studentů v aplikaci Teams

Vytváření, správa a účast na schůzkách v Teams

Potřebujete další pomoc?

Chcete další možnosti?

Prozkoumejte výhody předplatného, projděte si školicí kurzy, zjistěte, jak zabezpečit své zařízení a mnohem více.

Komunity vám pomohou klást otázky a odpovídat na ně, poskytovat zpětnou vazbu a vyslechnout odborníky s bohatými znalostmi.

Byly tyto informace užitečné?

Jak jste spokojeni s kvalitou jazyka?
Co ovlivnilo váš názor?
Po stisknutí tlačítka pro odeslání se vaše zpětná vazba použije k vylepšování produktů a služeb Microsoftu. Váš správce IT bude moci tato data shromažďovat. Prohlášení o zásadách ochrany osobních údajů.

Děkujeme vám za zpětnou vazbu.

×