Microsoft Teams


Práce v týmu v MS Teams

Doporučení pro komunikaci

Pro členy týmu je k dispozici celá řada nástrojů pro komunikaci. Které nástroje použít pro který typ komunikace?

  • Chat s celým týmem v rámci kanálů týmu
    • Pro oznámení a diskusi libovolných témat, která se týkají celého týmu, nebo členů týmu sledujících určitý kanál.
  • Videokonference celého týmu
    • Mohou nahrazovat týmové porady s osobní účastí, umožňují účast členům týmu, kteří jsou na cestách nebo mají home office.
  • Ad-hoc chat / videokonference s vybranými kolegy
    • Náhrada mailů nebo osobních schůzek.
  • Otevřené videokonference s účastí pozvaných nebo libovolných externistů
    • Pro schůzky s externími partnery, prezentace, školení.
  • E-mail v týmové schránce
    • Pro komunikaci k úkolům v rámci Planneru.
    • Pro komunikaci celého týmu s partnery mimo tým.
  • E-mailová adresa přidělená jednotlivým kanálům
    • Vhodná např. pro zprávy posílané automatizovanými systémy (monitoring, notifikace z externích systémů).
  • Napojení na jiné systémy / nástroje
    • Možnost použití konektorů u kanálů, viz níže.

Ukládání a sdílení dokumentů

  • Tým má k dispozici úložiště v rámci „skupiny Microsoft 365“.
  • Pro každý kanál v rámci týmu je vytvořena samostatná složka.
  • Soubory je vhodné vkládat do složek kanálu majícího vztah k obsahu souboru.
  • Při otevření dokumentu v MS Teams je možné hned vedle dokumentu vést diskusi.

Poznámky týmu

  • Pro poznámky týmu je automaticky založen poznámkový blok OneNote.
  • Každý kanál může mít v poznámkovém bloku vytvořenu vlastní sekci.
  • Poznámkový blok je ideální pro přípravu / poznámky z týmových schůzek. Mohou se do něj dívat a přispívat všichni členové týmu.
  • U týmu typu Třída je počet studentů omezen na 200.

Práce s úkoly

  • Pro práci s týmovými úkoly je výhodné pracovat s plánem v Planeru.
  • K úkolům v Planneru je možné zadat řešitele (ze členů týmu), přiložit relevantní soubory, vytvořit seznam pod-úkolů  a přímo u úkolů vést diskusi. Diskusní příspěvky se ukládají do poštovní schránky týmu.
  • Osobní úkoly si mohou členové týmu označovat v OneNote, odkud se přenáší do úkolů Outlooku, případně je vkládat přímo do Outlooku, v Outlooku je možné označovat maily jako úkoly. Centrálou pro správu úkolů je pak aplikace Microsoft To Do, ve které se scházejí úkoly z Planneru, Outlooku, OneNote i označených mailů.

Schůzky

  • Schůzku týmu je možné svolat stisknutím ikony kamery pod editačním oknem
Bez popisku
  • V zobrazeném okně je možné vytvořit okamžitou schůzku nebo vytvořit pozvánku na schůzku v budoucnosti.
Bez popisku
  • Ve vytvořené události je k dispozici odkaz, který je možné poslat externím účastníkům schůzky.

Připojení dalších nástrojů

Jako samostatné záložky

Do kanálů týmu je možné na samostatné záložky přidat množství dalších nástrojů – soubory, další Planner, informační weby, webové aplikace, externí cloudové služby… Pro vložení nástroje klepněte na "plus" vedle záložek kanálu.

Zobrazí se velké množství prvků, které je možné přidat. Vyberte, jaký obsah nebo nástroj chcete vložit. U některých je potřeba provést konfiguraci.

Přidání informačního webu

  • Stránka Wikipedie vložená do kanálu Teams.

Přidání webové aplikace

  • Trello vložené do kanálu Teams.

Přímo do chatu v rámci kanálu – konektory

Z některých služeb je možné posílat události přímo do komunikace v rámci kanálu Teams přes „konektory“. V některých případech je možné externí nástroj z Teams přímo ovládat. Příkladem mohou být  Trello, Jira, Twitter,

  • Pro vložení konektoru klepněte na tři tečky u jména kanálu a "Konektory"
Bez popisku
  • Vyberte konektor a nastavte jej.

Trello v MS Teams

Ukázka úkolu z Trella zobrazeného v Teams s možností komentování a nastavení data splnění přímo v Teams.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.