Katalog IT služeb na MU
Katalog IT služeb vznikl na ÚVT na jaře 2016 s hlavním záměrem poskytnout veřejně informace o informačních a telekomunikačních (ICT) službách dostupných a provozovaných na Masarykově univerzitě.
Hlavním cílem katalogu je centralizovaně poskytnout informace o IT službách na MU. Ke službám je uveden popis služby, návody, dokumentace a odkazy na zdroje dalších informací. Katalog dále slouží pro centra informačních technologií (CIT) a další IT centra jako prostor k prezentaci provozovaných IT služeb a dále taktéž jako přehledový nástroj o IT službách napříč institucemi v rámci Masarykovy univerzity.
Studie
Tvorbu katalogu předcházela extensivní analýza 12 zahraničních univerzit (Oxford, Stanford, MIT, YALE...) s cílem zkoumat rozsah a členění katalogů, možnosti procházení skrze role a pohledy (student, zaměstnanec, IT profesionál), integraci uživatelské podpory a v neposlední řadě i komunikování novinek, událostí, výpadků.
Standardy a jednotný styl
Katalog se inspiruje ve standardizaci ITIL (Information Technology Infrastructure Library). Web provozuje webcentrum na platformě Umbraco a využívá jednotného vizuálního konceptu webů Masarykovy univerzity.
168
uživatelských služeb
556 000
zobrazení stránek v roce 2019
55 %
obsahu již přeloženo do AJ
8
spolupracujících IT pracovišť