Nastavení týmu v MS Teams
- Nastavení týmu je k dipozici přes tři tečky u názvu týmu a pod položkou Správa týmu.
- Na záložce „Členové“ můžete přidávat a odebírat členy týmu a přidělovat oprávnění správce. Členem se mohou stát i externí partneři z jiných Office 365 nebo se soukromým účtem Microsoft.
- „Žádosti čekající na vyřízení“ obsahují případné žádosti o členství v týmu.
- „Kanály“ umožňují spravovat kanály. Jsou zde vidět i kanály odstraněné.
- „Nastavení“ umožňuje nastavit, jaká oprávnění mají členové týmu a hosté, nastavit kód, pomocí kterého se do týmu může připojit kdokoliv a další vlastnosti celého týmu.
- „Analýza“ obsahuje základní statistické informace o týmu.
- „Aplikace“ obsahuje přehled aplikací, které jsou týmu dostupné a umožňuje přidat další.
Kanály
Týmová komunikace probíhá v kanálech. Jeden kanál, nazvaný „Obecné“ je vytvořen automaticky pro každý tým, další je možné založit podle potřeby. Kanály mohou být
- Přístupné všem členům týmu. Například kanál Obecné.
- Soukromé – přístupné jen pro vybrané členy týmu (neobsahují Planner). Například kanál Skupina A.
Je lepší zakládat méně týmů a více kanálů v týmu, než zakládat velké množství týmů.
Součásti kanálu
Součástí kanálů mohou být různé komponenty (karty) – konverzace, soubory, poznámkový blok, úkoly, připnuté weby, webové aplikace… Liší se dle typu týmu. Připnuté nástroje jsou zobrazeny jako záložky v horní části pracovní plochy kanálu:
Konverzace
Konverzace jsou automatickou součástí kanálu a jsou zobrazeny mezi záložkami.
Soubory
Každý kanál má v úložišti skupiny Office 365, která je součástí týmu, vytvořenou vlastní složku. Ta je automaticky připnuta jako záložka.
Výjimkou jsou soukromé kanály, které mají vytvořeno úložiště nezávislé na souborech společné skupiny Office 365, dostupné jen členům soukromého kanálu.
Poznámkový blok OneNote
Každý kanál má v bloku OneNote skupiny Office 365 vytvořen vlastní oddíl. Ten je připnut do kanálu jako samostatná záložka. Maximální počet členů (studentů) je 200.
Plány
Pro tým je automaticky založen jeden „Plán“ v Planneru. Ten je možné připnout jako záložku do kteréhokoliv kanálu týmu. Je také možné vytvořit libovolné množství dalších plánů pro tým a připnout je do kanálů.
Pozn: Planner není dostupný v soukromých kanálech.
Další nástroje
Do kanálů je možné připnout mnoho dalších nástrojů – weby, webové aplikace, dokumenty. Níže je ukázka připojené stránky Wikipedie o Masarykově univerzitě:
Přehled dostupných nástrojů je k dispozici zde.
Návody
- Jak vytvořit nový Microsoft Teams
- Jak vytvořit nový Microsoft Teams s použitím existující O365 skupiny
- Jak nastavit upozornění
- Jak nastavit hlasovou schránku a přesměrovat hovory
- Jak zahájit chat, audiohovor nebo videohovor
- Jak zahájit komunikaci s týmem v MS Teams
- Jak naplánovat online schůzku
- Jak nastavit oprávnění účastníků schůzky
- Jak nastavit poštovní schránku týmu
- Jak konzultovat přes MS Teams
- Jak vytvořit živou událost
- Jak vytvořit zadání a kvíz
- Jak pracovat s kalendářem týmu
- Jak nastavit kameru, mikrofon a reproduktory
- Jak vytvořit přístup pro externí partnery
- Jak změnit pozadí ve schůzce
- Jak zrušit přístup při ukládání záznamu na OneDrive v MS Teams?
- Vytváření a správa skupinových místností (Breakout rooms) během schůzek třídy
- Jak vytvořit nový tým předmětu/třídy v MS Teams
- Jak se přihlásit do Microsoft Teams
Další informace
- Instalace a základní nastavení MS Teams
- Živá událost v MS Teams
- Doporučení pro online schůzky
- Třída / Předmět v MS Teams
- Práce v týmu v MS Teams
- Řízení online schůzky
- Nastavení týmu v MS Teams
- Správa členů a nastavení rolí v týmu
- Často kladené otázky
- Doporučení k tvorbě a vedení přednášky či semináře v týmu
- Řešení problémů se spuštěním MS Teams a přihlášením
- Záznamy schůzek v MS Teams
- Okamžitá komunikace přes MS Teams s externími partnery