Návod: Jak vytvořit nový Microsoft Teams?
Aplikace Microsoft Teams (dále jen tým) funguje obdobně jako např. Planner a k jejímu fungování je zapotřebí existence tzv. M365 skupiny. Při vytváření nového týmu je skupina založena automaticky, nebo lze použít již existující M365 skupinu a k týmu ji přiřadit. Ten, kdo chce již existující skupinu M365 přiřadit k novému týmu, musí být vlastníkem této M365 skupiny.
Tip: Tým pro předmět nebo studijní skupinu můžete vytvořit prostřednictvím IS. Studenti a učitelé jsou pak vkládáni automaticky podle členství v IS.
4
Zadejte informace týmu.
Jméno: doporučujeme při vytváření použít krátké jméno bez háčků a čárek. Ze jména se automaticky vytvoří e‑mailová adresa, písmena s diakritikou se ale vypustí. Název je později možné upravit.
Ochrana osobních údajů: Pro většinu týmů je vhodná varianta Soukromé.
- Soukromé – členy můžou přidávat jen vlastníci týmu – obsah skupiny uvidí pouze vlastníci, členové a přizvaní hosti.
- Veřejné – kdokoli v organizaci se může připojit – obsah skupiny uvidí všichni v rámci MUNI, kteří si vyhledají skupinu.
- Pro pozdější změnu nastavení soukromí týmu viz tento návod.
5
Klepněte na Další. Dojde k založen týmu, skupiny Microsoft 365 včetně úložiště pro týmové dokumenty, týmové schránky a Planneru.
7
Doplňte vlastníky týmu.
Prvním vlastníkem týmu je ten, kdo tým zakládá. Práva vlastníka je však možné přidat i dalším členům.
8
Po vytvoření týmu je vhodné nastavit doručování pošty všem členům týmu a případně povolení doručování zpráv z externích adres.
Přejděte v kanálu Obecné na Soubory a Otevřít v aplikaci SharePoint.
Návody
- Jak vytvořit nový Microsoft Teams
- Jak vytvořit nový Microsoft Teams s použitím existující M365 skupiny
- Jak nastavit upozornění
- Jak nastavit hlasovou schránku a přesměrovat hovory
- Jak zahájit chat, audiohovor nebo videohovor
- Jak zahájit komunikaci s týmem v MS Teams
- Jak naplánovat online schůzku
- Jak nastavit oprávnění účastníků schůzky
- Jak nastavit poštovní schránku týmu
- Jak konzultovat přes MS Teams
- Jak vytvořit živou událost
- Jak vytvořit zadání a kvíz
- Jak pracovat s kalendářem týmu
- Jak nastavit kameru, mikrofon a reproduktory
- Jak změnit pozadí ve schůzce
- Jak zrušit přístup při ukládání záznamu na OneDrive v MS Teams?
- Vytváření a správa skupinových místností (Breakout rooms) během schůzek třídy
- Jak vytvořit nový tým předmětu/třídy v MS Teams
- Jak se přihlásit do Microsoft Teams
Další informace
- Instalace a základní nastavení MS Teams
- Živá událost v MS Teams
- Doporučení pro online schůzky
- Třída / Předmět v MS Teams
- Práce v týmu v MS Teams
- Řízení online schůzky
- Nastavení týmu v MS Teams
- Správa členů a nastavení rolí v týmu
- Často kladené otázky
- Doporučení k tvorbě a vedení přednášky či semináře v týmu
- Řešení problémů se spuštěním MS Teams a přihlášením
- Záznamy, titulky a přepisy schůzek v MS Teams
- Okamžitá komunikace přes MS Teams s externími partnery