Správa členů a nastavení rolí v týmu
Manuální přidání členů
Při vytvoření nového týmu
Jako poslední krok při vytvoření nového týmu se nabízí možnost přidat uživatele. Je možné vložit uživatele v Microsoft 365 MU a přes e-mailovou adresu i externí členy. Externím členům dojde pozvánka, díky které se připojí do týmu Teams. Pokud nemají účet Microsoft (institucionální nebo soukromý), musí při přístupu zadávat jednorázový kód, který je jim zaslán na jejich e-mail. Externista bez účtu Microsoft se přihlašuje pomocí své e-mailové adresy.
Kdykoliv
Člena může přímo přidat jen vlastník týmu. Klepněte na tři tečky u názvu týmu a zvolte Správa týmu.
Klepněte na Přidat člena.
Je možné vložit uživatele v Microsoft 365 MU a přes e-mailovou adresu i externí členy. Externím členům dojde jednorázový kód pro autentizaci jejich e-mailové adresy. Následně se externista přihlašuje se svojí e-mailovou adresou.
Pomocí kódu
Potenciálním členům (zaměstnancům a studentům MU) je možné zaslat nebo zveřejnit kód, pomocí kterého se do týmu mohou přidat sami. To se hodí, pokud je potenciálních členů hodně. Do týmu se ale může dostat kdokoliv, kdo kód získá. Takto není možné přidat hosty. Kód musí vytvořit vlastník týmu. Tuto možnost nelze použít pro připojení lidí mimo MU a hostů.
Vytvoření kódu
Klepněte na tři tečky u názvu týmu a zvolte Správa týmu.
Přejděte na záložku Nastavení.
Rozbalte Kód týmu a klepněte na Generovat. Vytvořený kód předejte potenciálním členům.
Použití kódu
Pro použití kódu pro vstup do týmu klepněte na Připojit se k týmu nebo vytvořit nový ve spodní části okna MS Teams.
Vložte kód a klepněte na Připojit se k týmu.
Pomocí odkazu
Pro potenciální členy – zaměstnance a studenty MU – je možné zveřejnit odkaz na tým. Pokud se jej pokusí použít někdo, kdo není členem, má možnost požádat o přidání. Vlastníci týmu pak mají možnost žádost schválit nebo zamítnout.
Klepněte na tři tečky u názvu týmu a zvolte Získat odkaz na tým. Vytvořený odkaz zkopírujte a nasdílejte potenciálním členům.
Vlastník pak může žádosti jednotlivě nebo hromadně přijmout nebo odmítnout.
Na základě žádosti jiného člena týmu
Tuto možnost mohou využít členové týmu, kteří nemají roli vlastníka. Klepněte na tři tečky u názvu týmu a zvolte Přidat člena.
Automatická správa členů týmu
Správa členů typu Třída
- Učitelé a studenti v týmech typu Třída založených pro předměty/studijní skupiny prostřednictvím IS jsou spravování automaticky podle členství v IS. Navíc je možné přidávat další studenty/učitele podle potřeby stejně jako u týmů založených přímo v MS Teams – viz níže. Týmy ani členy zavedené přes IS nikdy neodebírejte přímo v MS Teams, vždy přes IS.
Správa členů ostatních typů týmů
- Členy týmu MS Teams je možné spravovat i automaticky pomocí určitých pravidel – například na základě zaměstnaneckého poměru na určitém pracovišti, studia na fakultě a podobně. Pro správu je možné využít i členství ve skupině v IS MU plněné manuálně nebo pomocí plnícího pravidla.
- Pokud máte zájem o nastavení automatické správy členů svého týmu, obraťte se na IT podporu na své fakultě. Váš technik ověří, jestli je možné skupinu podle vašich požadavků vytvářet automaticky a pokud ano, zajistí, aby se podle ní plnil příslušný tým Teams.
Změna role uživatele
Při vytváření týmu
Vloženému členovi týmu je možné nastavit roli vlastníka.
Kdykoliv
Klepněte na tři tečky u názvu týmu a zvolte Správa týmu.
Každému členovi můžete nastavit jeho roli.
Odebrání člena týmu
Člena může odebrat jen vlastník týmu. Klepněte na tři tečky u názvu týmu a zvolte Správa týmu.
U člena, kterého chcete odebrat, klepněte na křížek.
Opuštění týmu
Pokud chcete tým opustit, klepněte na tři tečky u názvu týmu a zvolte Opustit tým.
Návody
- Jak vytvořit nový tým v Microsoft Teams
- Jak vytvořit nový Microsoft Teams s použitím existující M365 skupiny
- Jak nastavit upozornění
- Jak nastavit hlasovou schránku a přesměrovat hovory
- Jak zahájit chat, audiohovor nebo videohovor
- Jak zahájit komunikaci s týmem v MS Teams
- Jak naplánovat online schůzku
- Jak nastavit oprávnění účastníků schůzky
- Jak nastavit poštovní schránku týmu
- Jak konzultovat přes MS Teams
- Jak vytvořit živou událost
- Jak vytvořit zadání a kvíz
- Jak pracovat s kalendářem týmu
- Jak nastavit kameru, mikrofon a reproduktory
- Jak změnit pozadí ve schůzce
- Jak zrušit přístup při ukládání záznamu na OneDrive v MS Teams?
- Vytváření a správa skupinových místností (Breakout rooms) během schůzek třídy
- Jak vytvořit nový tým předmětu/třídy v MS Teams
- Jak se přihlásit do Microsoft Teams
Další informace
- Instalace a základní nastavení MS Teams
- Živá událost v MS Teams
- Doporučení pro online schůzky
- Třída / Předmět v MS Teams
- Práce v týmu v MS Teams
- Řízení online schůzky
- Nastavení týmu v MS Teams
- Často kladené otázky
- Doporučení k tvorbě a vedení přednášky či semináře v týmu
- Řešení problémů se spuštěním MS Teams a přihlášením
- Záznamy, titulky a přepisy schůzek v MS Teams
- Okamžitá komunikace přes MS Teams s externími partnery