Microsoft 365


Návod: Jak na osobní rezervace konzultací s Bookings

Bookings slouží pro správu rezervací (např. pro konzultace studentů či kolegů) a to jak osobních (Bookings with Me), tak týmových (Bookings).

Nastavení rezervací v Bookings

1
Bookings naleznete mezi dalšími aplikacemi na domovské stránce Microsoft 365, pro přístup můžete také využít přímý odkaz, případně tlačítko Přejít na moji rezervační stránku v části kalendář webové aplikace MS Outlook.

2
Pro vytvoření nové osobní rezervační stánky klikněte na úvodní stránce Bookings v části Osobní rezervační stránka na Vytvořit typ schůzky.

3
V první části vyplňte základní údaje, jako je název, kategorie (volitelný údaj, názvy kategorií se přebírají z kalendáře Outlook), popisek, umístění a zda bude schůzka online v MS Teams, její trvání a jestli bude rezervační stránka dostupná na stránce rezervací, nebo jen přes odkaz. Můžete také zvolit, zda odkaz na osobní rezervační stránku chcete připojit do podpisu e‑mailu v MS Outlooku.

4
V další části můžete zvolit časové možnosti rezervace. Vybrat si můžete:

a) Běžné pracovní hodiny (přebírají se z nastavení ve webovém Outlooku: Pracovní doba a místo konání).

b) Případně si můžete zvolit vlastní hodiny dostupnosti. Pokud např. nabízíte studentům nebo kolegům během semestru konzultační hodiny dvakrát týdně, dá se pomocí tlačítka Jenom v následujícím rozsahu dat zvolit konkrétní rozsah termínů a vybrat dny a hodiny, ze kterých pak ostatní mohou rezervovat čas na konzultaci.

Info: Bookings jsou propojeny s vaším kalendářem v Outlooku, takže pokud již máte v čase vyhrazeném pro rezervace jinou schůzku, Bookings to vezmou v potaz a čas schůzky vyřadí z nabídky rezervací.

5
Pomocí tlačítka Upřesnit možnosti se dají nastavit další funkce rezervací a schůzek.

Můžete si zvolit časovou rezervu před a po schůzce (hodí se, pokud máte více schůzek za sebou), v jakých intervalech se schůzky budou nabízet (Omezit čas spuštění), jak dlouho dopředu se dá rezervace vytvořit (minimální a maximální doba realizace) nebo zda bude účastníkům před schůzkou zaslán automatický upomínací e-mail a jestli mají obdržet i automatický e-mail po schůzce

6
Po dokončení všech nastavení rezervací schůzek klikněte na tlačítko Uložit, které se nachází v horní části stránky.

7
Následně uvidíte soukromou rezervační stránku. Kliknutím na rezervační stránku můžete upravit nastavení, sdílet odkaz (ikona šipky) nebo provést další akce (ikona tří teček).

Tip: Rezervačních stránek můžete vytvořit více – pro různá témata i různá období (např. jednu pro semestr a výuku, jinou pro letní období).

8
Rezervační stránku lze sdílet jako odkaz (např. přes Teams), který si snadno zkopírujete pomocí tlačítka vedle odkazu. Případně ji lze příjemců jednoduše poslat v e-mailu pomocí tlačítka E-mail.

9
V rámci dalších akcí můžete zkopírovat odkaz na rezervaci, duplikovat rezervační stránku pro rychlé úpravy (není potřeba vyplňovat vše od začátku), změnit nastavení ze soukromého na veřejné (a obráceně) a případně rezervační stránku zcela odstranit (jedná se nevratnou akci).

Rezervace schůzky uživatelem

1
V případě, že si někdo chce rezervovat konzultaci a klikne na odkaz, zobrazí se mu v prohlížeči možnost pokračovat po přihlášení do účtu Microsoft 365, nebo jako host (tedy bez přihlášení).

2
Následně se zobrazí volné termíny a časy dle nastavení rezervační stránky.

3
Po výběru vhodného termínu se objeví potvrzení - pokud je uživatel přihlášen do svého účtu Microsoft 365, jsou pole NázevE‑mail předvyplněny. Následně stačí jen potvrdit pomocí tlačítka Rezervovat.

4
Po úspěšné rezervaci se objeví potvrzení a do e-mailu dorazí pozvánka, která se přidá i do kalendáře (je nutné ji ale potvrdit). Pokud uživatel potřebuje schůzku přeplánovat, může tak učinit pomocí odkazu Spravovat schůzku v těle e-mailu.

5
Informační e-mail přijde také vlastníkovi rezervační stránky a událost se zároveň přidá do kalendáře. V podrobnostech schůzky v kalendáři je také odkaz Spravovat schůzku.

6
Kromě přehledu schůzky je zde také možnost schůzku přeplánovat, zrušit nebo naplánovat novou. V případě změny nebo zrušení schůzky bude další účastník informován e-mailem.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.