FF E-mailové účty a pošta

Každý student nebo zaměstnanec Filozofické fakulty MU má možnost zřídit si e-mailovou schránku @phil.muni.cz. Pro její zřízení je nutné vyplnit formulář.

Přihlášení

Existují dva způsoby, jak se dostanete do své poštovní schránky s adresou jméno@phil.muni.cz:
1) pomocí poštovního klienta a protokolu IMAP
2) přes webové rozhraní

Vždy je nutné přihlašovací jméno, tzn. jméno obsažené ve vaší e-mailové adrese jméno@phil.muni.cz (není to tedy UČO ani alias), a heslo, které si nastavíte sami prostřednictvím formuláře v IS MU: Změna hesla pro systémy Filozofické fakulty (nepoužíváte tedy ani primární ani sekundární heslo).

Podrobnosti o správném nastavení v e-mailovém klientu naleznete v návodu.

Uživatelé mailu na FF si také mohou nechat nastavit automatickou odpověď v době nepřítomnosti.

Přístup k fakultní poště přes webové rozhraní - časté dotazy

  • nevidím odeslanou poštu - nebojte žádná pošta nezmizela, je to problém názvů.
    Varianta "používám výchozí" - Squirrelmail používá pouze lokální nastavení:
    odeslane koncepty smazane
     Roundcube používá systémové nastavení:
    Sent Drafts Trash

    Systémově řešení je přesunout emaily ze složky odeslane do složky Sent (případně ještě v Sq. změnít názvy složek). Řešení pomocí přejmenování je možné také, ale ...

    Varianta "mám svoje názvy" - v tomto případě je nutné nastavit speciální složky stejně jako v ostatních klientech - změna se nastaví po přihlášení v
    Nastavení -> Vlastnosti -> Speciální složky
  • kontakty - je možné převést, stačí se ozvat

Server

Pošta na FF využívá pro zpracování pošty server rosret.

Zřízení fakultního účtu

Pokud ještě nemáte vytvořený fakultní účet, lze ho zřídit zasláním požadavku.

Další možnosti nastavení fakultní pošty

Fakultní adresu je možné nasměrovat na poštu v O365.

Službu poskytuje a zajišťuje Centrum informačních technologií Filozofické fakulty (CIT FF).

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.