Microsoft Outlook


Sdílené schránky

Sdílené schránky jsou mailové schránky nevázané na konkrétního uživatele. Slouží pro oddělení osobní pošty jednotlivých zaměstnanců od pošty určené pro celé týmy, funkce nebo role. Ke schránce pak mohou mít přístup všichni relevantní uživatelé – například členové týmu, osoba aktuálně reprezentující funkci (a navíc třeba asistent/ka).

Co je sdílená schránka? 

Jedná se o speciální typ poštovní schránky v Microsoft 365, která se používá jako:

a. Týmová schránka – samostatná schránka pro skupinu osob (např. pracoviště, projektový tým), které potřebují komunikovat jménem této skupiny a mít týmovou poštu oddělenou od svých osobních mailů a dostupnou všem členům týmu. Má vlastní adresu, např. poradna@fakulta.muni.cz, sekretariat@fakulta.muni.cz.
b. Schránka pro pracovní pozici/funkci – samostatná schránka pro oddělení osobní komunikace od komunikace z pozice funkce (např. rektor@muni, dekan@fakulta).

Jak sdílená schránka funguje?

  • Nemá vlastní identitu (přihlašovací jméno/heslo), uživatel se k nim dostane pomocí vlastního přihlášení (učo@muni.cz, heslo) na základně nastavených oprávnění.
  • Má vlastní e-mailovou adresu (např. sekretariat@fakulta.muni.cz).
  • Všichni členové schránky si mohou schránku zobrazit nebo připojit do svého poštovního klienta – všichni tak vidí všechny doručené i odeslané zprávy.
  • Členové mohou ze schránky odesílat se svou adresou nebo adresou schránky.

Založení a správa sdílené schránky

  • O založení nebo změny sdílené poštovní schránky požádejte IT podporu na svém pracovišti, viz rozcestník.

Použití sdílené poštovní schránky

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.