Přihlašujete se do Teams poprvé?
Poradíme vám jak na první přihlášení.
První přihlášení na pracovním PC v kanceláři
Úvodní video
Tipy a doporučení
Schůzky v týmech a schůzky mimo tým
Aplikace Microsoft Teams umožňuje vytváření online schůze v rámci týmů i samostatně přímo v Teams kalendáři. Podobnosti a doporučení pro jednotlivé scénáře najdete v přehledných infografikách na webu Online výuka na stránce Doporučované nástroje | FF – Online výuka na FF (muni.cz).
Hybridní výuka a výuka online
Řadu návodů a doporučení ohledně využívání Microsoft Teams v rámci výuky najdete na fakultním webu Online výuka na stránce Doporučované nástroje | FF – Online výuka na FF (muni.cz).
Přístup do externích týmů
V případě, kdy potřebujete přístup do týmů, které jsou mimo naší organizaci, poskytněte hostující instituci adresu vašeho profilu v prostředí Microsoft ve tvaru učo@muni.cz. Jakmile se stanete hosty v externím týmu, na vaší e-mailovou adresu přijde potvrzení. Mezi jednotlivými organizacemi se může následně snadno přepnout přímo v aplikaci Teams.
Často kladené otázky
Mohou univerzitní MS Teams používat i externí uživatelé?
Ano, externí uživatele můžete do týmu přidat v roli hostů. Předtím však doporučujeme ověřit s danou osobou, zda na své domovské instituci již využívá MS Teams, a případně si od ní vyžádat e-mailovou adresu, kterou se do aplikace běžně přihlašuje v rámci své domovské instituci. V opačném případě vám může daná osoba poskytnout jakoukoli jinou e-mailovou adresu. Další podrobnosti najdete na IT MUNI na stránce Jak vytvořit přístup pro externí partnery | IT služby Masarykovy univerzity (muni.cz).
V přehledu týmů nevidím všechny své týmy
Týmy založené prostřednictvím IS MU se po konci semestru automaticky archivují, k takovýmto týmům však stále máte přístup ve správě všech týmů (viz https://it.muni.cz/sluzby/microsoft-teams/navody/jak-vytvorit-novy-tym-predmetutridy-v-ms-teams). Pokud tým nenajdete ani v příslušeném seznamu, můžete se obrátit na it@muni.cz a požádat a dohledání a případné obnovení týmů.
Jaký je rozdíl mezi týmy a kanály?
Kanál je vždy součásti konkrétního týmu. Každý tým automaticky obsahuje výchozí kanál Obecné. Další kanály je možné vytvářet dodatečně. V jednotlivých kanálech daného týmu následně probíhá veškerá komunikace, schůzky, sdílení souborů a další aktivita.
Proč někteří účastníci nevidí textový chat schůzky online?
Přístup k textovému chatu schůzky online závisí na tom, zda byla schůzka naplánována v rámci konkrétního týmu, či nikoli. V rámci týmových schůzek je textový chat přístupný pouze členům daného týmu.
Musím do schůzky online ručně vypisovat všechny účastníky?
Osobám, které přidáte do schůzky jako povinné účastníky, přijde automaticky e-mail s pozvánkou a odkazem pro připojení. Takovým uživatelům můžete můžete navíc přidělit dodatečná oprávnění v možnostech schůzky. Odkaz pro připojení však můžete zaslat i komukoli dalšímu. Do schůzky tedy není nutné přidávat všechny účastníky.
Další podrobnosti najdete na IT MUNI na stránce Jak naplánovat online schůzku | IT služby Masarykovy univerzity (muni.cz).
Jak mám naplánovat opakovanou událost pouze na určitý časový úsek (např. na jeden semestr?)
Příslušený časový interval můžete nastavit během zakládání schůzky (viz https://it.muni.cz/phil/clanky/ms-teams-pro-studenty-a-vyucujici-par-tipu-pred-zacatkem-semestru).
Potřebujete poradit? Přejděte do sekce Uživatelská podpora, kde najdete i informace o možnostech zaškolení.
Další podrobnosti a návody najdete na webu IT MUNI na Microsoft Office 365 | IT služby Masarykovy univerzity (muni.cz).