Mgr. Petr Sucháček
| e‑mail: |
|---|
19. 11. 2025 (středa)
B2.34, Arna Nováka 1, Filozofická fakulta MU
8:45 – 15:30
Čtvrtý ročník konference nabídne aktuální pohled na to, jak nové technologie mění podobu vysokoškolské výuky. V programu se můžete těšit na panelovou diskuzi se studujícími o jejich vnímání AI i na sdílení konkrétních zkušeností vyučujících s využitím AI ve výuce.
Součástí konference bude také panelová debata o rozvoji digitálních dovedností vyučujících a inspirativní příklady netradičního využití LMS Moodle. Chybět nebudou ani ukázky dobré praxe s technologiemi Apple, možnost vyzkoušet si XR headsety, představení služby automatických reportů z kurzů, praktické šablony do ELFu, které usnadní tvorbu e-learningu.
Podrobnosti o jednotlivých bodech programu zde už brzy doplníme!
Daniela Ryšavá (KISK), Pavel Matail (Filozofie), Stanislav Červenka (ÚPV), doc. Mgr. Tomáš Kačer, Ph.D. (Katedra anglistiky a amerikanistiky).
Výuka velkých kurzů – pokud má být kvalitní – je mimořádně náročná na interaktivitu, práci se zkušeností, individualizaci edukace. Jednou z cest, jak jí podpořit může být tvorba krátkých nelineárních multimediálních příběhů, na jejichž reflexi a práci s nimi může být postavená hodina. Příspěvek zkouší naznačit, jak může v jejich designu i vývoji (ne)pomoci AI různého druhu a hledá její místo ve vývoji takových vzdělávacích zdrojích. Příspěvek bude sdílet zkušenosti s testováním řady nástrojů, slepých cest a snad i produktivních řešení.
Příspěvek představí zkušenosti s inovací předmětu zaměřeného na úvod do problematiky akademického psaní, ve kterém je generativní umělá inteligence (GenAI) využita jako nástroj pro poskytování průběžné zpětné vazby na studentské práce. Inovace předmětu reaguje na potřebu zajistit jednotnou, častou a kvalitní zpětnou vazbu při velkém počtu studujících a omezených personálních kapacitách. Příspěvek ukáže, jak využíváme GenAI jako pomocníka při formativním hodnocení a rozvoji dovedností potřebných pro psaní odborného textu. Součástí příspěvku bude i stručné představení technického řešení a shrnutí prvních zkušeností z pilotního ověřování mezi studujícími.
Představíme tři chatboty vyvíjené na Ústavu české literatury ve spolupráci s kolegy z FI: Umbertu jako pomocnici pro tvorbu studentských odborných textů, didakticky zaměřenou Ámosku a zatím bezejmenného asistenta (pracovně Ten/ta třetí) pomáhajícího s přípravou na čtenářské besedy. Podělíme se o zkušenosti, výzvy a plány do budoucna.
V příspěvku představíme šablonu pro efektivní tvorbu kurzů podle metodiky pro distanční a kombinované studium, která pomáhá udržet strukturu, přehlednost i logiku výuky. Ukážeme také, jak vypadají reporty z reálných kurzů i inspiraci pro aktivizaci studujících pomocí H5P modulů a praktické tipy, čemu se při tvorbě e-learningu raději vyhnout.
V příspěvku se dotkneme potenciálu platformy Moodle z netradičního úhlu pohledu. Na Západočeské univerzitě Fakulty pedagogické v Plzni LMS Moodle využíváme pro vedení portfolií studujících učitelství i vyučujících. Moodle slouží také jako prostor pro řízení projektových týmů. Během našeho vystoupení představíme naše řešení i důvody, které pro volbu platformy Moodle v těchto specifických situacích považujeme za zásadní.
Workshop představí přístup společnosti Apple k vzdělávání, její klíčové hodnoty – soukromí, bezpečnost, přístupnost a rovnost – a nabídne ukázky využití Apple technologií ve vysokoškolské výuce s praktickými ukázkami funkcí a aplikací podporujících výuku, např. Continuity, Accessibility, Apple Classroom aj.
Registrujte se pomocí formuláře:
Přihlásit se Přihlášení (návštěvníci mimo MU) Přidat do kalendáře M365
| e‑mail: |
|---|
| e‑mail: |
|---|