Grafický obrázek s modrým textem a pozadím, obsahující informace o události: "E-LEARNING V PRAXI IV.", "FF MU", "19. 11. 2025", "B2.34".

E-learning v praxi IV.

Od AI po Moodle: inspirativní nápady pro moderní výuku 

Datum:

19. 11. 2025 (středa)

Místo:

B2.34, Arna Nováka 1, Filozofická fakulta MU

Čas:

8:45 – 15:30

Čtvrtý ročník konference nabídne aktuální pohled na to, jak nové technologie mění podobu vysokoškolské výuky. V programu se můžete těšit na panelovou diskuzi se studujícími o jejich vnímání AI i na sdílení konkrétních zkušeností vyučujících s využitím AI ve výuce. 

Součástí konference bude také panelová debata o rozvoji digitálních dovedností vyučujících a inspirativní příklady netradičního využití LMS Moodle. Chybět nebudou ani ukázky dobré praxe s technologiemi Apple, možnost vyzkoušet si XR headsety, představení služby automatických reportů z kurzů, praktické šablony do ELFu, které usnadní tvorbu e-learningu. 

Program

Podrobnosti o jednotlivých bodech programu zde už brzy doplníme!

9:05-10:05 Panelová diskuze o AI z pohledu studujících

Diskutující:

Daniela Ryšavá (KISK), Pavel Matail (Filozofie), Stanislav Červenka (ÚPV), doc. Mgr. Tomáš Kačer, Ph.D. (Katedra anglistiky a amerikanistiky).

10:25-11:25 Sdílení vyučujících na téma AI ve výuce

doc. RNDr. Michal Černý, Ph.D.

Výuka velkých kurzů – pokud má být kvalitní – je mimořádně náročná na interaktivitu, práci se zkušeností, individualizaci edukace. Jednou z cest, jak jí podpořit může být tvorba krátkých nelineárních multimediálních příběhů, na jejichž reflexi a práci s nimi může být postavená hodina. Příspěvek zkouší naznačit, jak může v jejich designu i vývoji (ne)pomoci AI různého druhu a hledá její místo ve vývoji takových vzdělávacích zdrojích. Příspěvek bude sdílet zkušenosti s testováním řady nástrojů, slepých cest a snad i produktivních řešení.

Mgr. Bc. Libor Juhaňák, Ph.D.

Příspěvek představí zkušenosti s inovací předmětu zaměřeného na úvod do problematiky akademického psaní, ve kterém je generativní umělá inteligence (GenAI) využita jako nástroj pro poskytování průběžné zpětné vazby na studentské práce. Inovace předmětu reaguje na potřebu zajistit jednotnou, častou a kvalitní zpětnou vazbu při velkém počtu studujících a omezených personálních kapacitách. Příspěvek ukáže, jak využíváme GenAI jako pomocníka při formativním hodnocení a rozvoji dovedností potřebných pro psaní odborného textu. Součástí příspěvku bude i stručné představení technického řešení a shrnutí prvních zkušeností z pilotního ověřování mezi studujícími.

Mgr. Tereza Dědinová, Ph.D.

Představíme tři chatboty vyvíjené na Ústavu české literatury ve spolupráci s kolegy z FI: Umbertu jako pomocnici pro tvorbu studentských odborných textů, didakticky zaměřenou Ámosku a zatím bezejmenného asistenta (pracovně Ten/ta třetí) pomáhajícího s přípravou na čtenářské besedy. Podělíme se o zkušenosti, výzvy a plány do budoucna.

11:40–12:30 Sekce novinek z Kanceláře e-learningu

Jak tvořit e-learningové kurzy, které dávají smysl – a neztratit se přitom v Moodlu?

V příspěvku představíme šablonu pro efektivní tvorbu kurzů podle metodiky pro distanční a kombinované studium, která pomáhá udržet strukturu, přehlednost i logiku výuky. Ukážeme také, jak vypadají reporty z reálných kurzů i inspiraci pro aktivizaci studujících pomocí H5P modulů a praktické tipy, čemu se při tvorbě e-learningu raději vyhnout.

13:15–14:15 Netradiční využití LMS Moodle

doc. PhDr. Lucie Rohlíková, Ph.D. a Mgr. Jan Topinka

V příspěvku se dotkneme potenciálu platformy Moodle z netradičního úhlu pohledu. Na Západočeské univerzitě Fakulty pedagogické v Plzni LMS Moodle využíváme pro vedení portfolií studujících učitelství i vyučujících. Moodle slouží také jako prostor pro řízení projektových týmů. Během našeho vystoupení představíme naše řešení i důvody, které pro volbu platformy Moodle v těchto specifických situacích považujeme za zásadní. 

14:30–15:30 Využití zařízení značky Apple k moderní výuce

Lektoři: Tomáš Žůrek, Mgr. Bc. Libor Klubal, Ph.D.

Workshop představí přístup společnosti Apple k vzdělávání, její klíčové hodnoty – soukromí, bezpečnost, přístupnost a rovnost – a nabídne ukázky využití Apple technologií ve vysokoškolské výuce s praktickými ukázkami funkcí a aplikací podporujících výuku, např. Continuity, Accessibility, Apple Classroom aj.

Registrujte se pomocí formuláře:

Přihlásit se Přihlášení (návštěvníci mimo MU) Přidat do kalendáře M365


 

Celým dnem provede moderátor Petr Sucháček.

Mgr. Petr Sucháček
e‑mail:

Případné dotazy ráda zodpoví Marie Sedláková.

Mgr. Marie Sedláková
e‑mail:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.