Centrum informačních technologií FF
Kancelář e-learningu

Co u projektů hodnotíme

K hodnocení projektů využívají hodnotitelé formulář, v němž projekt hodnotí na základě níže uvedených kategorií. U každé kategorie mají hodnotitelé k dispozici pětibodovou škálu.

  Co u podaných návrhů projektů hodnotíme

K hodnocení projektů využívají hodnotitelé formulář, v němž projekt hodnotí na základě níže uvedených kategorií. U každé kategorie mají hodnotitelé k dispozici pětibodovou škálu.

Hodnocené kategorie

  • Dopad projektu

    Hodnocení se odvíjí od množství studentů, na něž budou mít výstupy projektu dopad. Lépe hodnocené jsou projekty s větším dopadem, tedy projekty zaměřené na kurzy, v nichž lze předpokládat vysokou účast studentů, kurzy vyučované každý semestr a projekty, v jejichž rámci vzniknou otevřené zdroje (např. databáze přístupné i širší veřejnosti).

  • Finanční přiměřenost

    Hodnocení v této kategorii se odvíjí od celkové částky požadované na projekt a od množství a povahy výstupů, které mají v rámci projektu vzniknout. Nejlépe jsou hodnoceny projekty, jejichž výstupy budou mít přesah i mimo přímo inovované kurzy – tedy projekty, v nichž vzniknou materiály využitelné např. v rámci celého oboru, nebo dokonce otevřené zdroje.

  • Udržitelnost projektu

    Projekty jsou hodnoceny na základě toho, jak jsou udržitelné a případně i náročné na údržbu. Lépe jsou hodnoceny projekty, jejichž výstupy budou využity opakovaně a jejichž následná údržba je jednoduchá. Příkladem může být kurz u něhož se předpokládá, že hlavní studijní materiály budou použitelné několik následujících let a kurz bude pouze periodicky doplňován o nové studijní materiály nebo budou přenastavována data testů. Nižší hodnocení v tomto kritériu budou mít projekty, jejichž výstupy budou využitelné méně často (např. výuka jednou za dva roky) nebo projekty, které budou s každým během vyžadovat výrazné úpravy.

  • Reálnost harmonogramu

    Posuzuje se, jak reálná je realizace všech výstupů projektu ve stanoveném harmonogramu. V úvahu se bere např. technologická náročnost projektu, počet zapojených asistentů a jejich zkušenosti a samozřejmě harmonogram projektu. Lepší hodnocení v této kategorii budou dostávat projekty jednoduché a projekty připravované s dostatečným předstihem.

  • Adekvátnost zvolených technologií

    Hodnotí se, nakolik jsou zvolené technologie pro daný projekt adekvátní, tedy jestli zvolené řešení není např. zbytečně komplikované vzhledem k počtu asistentů a jejich zkušenostem. Zároveň se posuzuje, jestli nejsou použité technologie zastaralé, nebo dokonce nebezpečné.

  • Míra inovace

    V této kategorii je hodnocení určené tím, do jaké míry budou předměty v rámci projektu inovovány. Bude hodnoceno např. to, jak velké množství nových studijních materiálů vznikne, do jaké míry budou upraveny ty stávající nebo nakolik bude obohacena výuka oproti aktuálnímu stavu v předmětu. Lépe hodnoceny jsou projekty, v jejichž rámci vznikají nové studijní materiály, které výrazně obohacují projektem inovované předměty. Hůře hodnoceny mohou být např. kurzy, v nichž jsou studijní materiály pouze transformovány do technologicky pokročilejší podoby.

  • Míra interaktivity

    Čím větší bude ve výstupech projektu míra interaktivity, tím lepší hodnocení v této kategorii obdrží. Nejnižší hodnocení budou dostávat projekty, jejichž výstupy budou statické studijní materiály, respektive úložiště takovýchto materiálů. Lepší hodnocení získají projekty, v nichž se bude počítat např. s tutorováním kurzu, moderovanými diskusními fóry, využitím mobilních technologií ve výuce nebo s interaktivními testy.

  • Míra zapojení výstupů do výuky

    Jelikož náš program je zaměřený na využití technologií ve výuce, je nutné hodnotit i to, do jaké míry budou výstupy projektů ve výuce využity. V tomto kritériu hraje roli to, nakolik jsou výstupy využívány přímo ve výuce. Lepší hodnocení v této kategorii obdrží např. projekt, jehož výstupem bude e-learningový kurz, který bude obsahovat povinné studijní materiály a průběžné testy, které se budou podílet na závěrečném hodnocení studentů. Dalším příkladem může být projekt mezi jehož výstupy bude tvorba testů nebo kvízů, které budou využity díky mobilním technologiím přímo v prezenční výuce za účelem získání okamžité zpětné vazby od studentů. Nižší hodnocení by v této kategorii dostal např. projekt, jehož cílem by bylo vytvoření e-learningového kurzu, který by obsahoval pouze doplňkové informace a studijní materiály, které by sice rozšiřovaly látku probíranou v kurzu, ale nehrály by roli při klasifikaci studentů.

  • Zpětná vazba

    V projektu by mělo být popsáno, jak má řešitel v plánu vyhodnocovat úspěšnost svého projektu. Pokud chce řešitel získat vyšší hodnocení v této kategorii, neměl by se spoléhat pouze na předmětovou anketu v IS MU. Řešitel může vytvořit anketu vlastní, zaměřenou na konkrétní aspekty svého projektu. V kurzech využívajících testy je dobrým nápadem využít analytiku výsledků testů za účelem zjištění diskriminační účinnosti jednotlivých otázek. Díky aplikacím jako např. Socrative můžete získat zpětnou vazbu v reálném čase přímo během prezenční výuky i od velkého množství studentů.

  Jaké návrhy projektů bývají automaticky zamítnuty?

  • Návrhy, v nichž chybí podstatné informace potřebné k adekvátnímu posouzení.
  • Evidentní finanční nepřiměřenost čili návrhy, u nichž je na malé množství jednoduchých výstupů požadována zcela neadekvátní částka.
  • Návrhy projektů, jejichž realizace může představovat bezpečnostní riziko (nejen) pro fakultu. příkladem by mohl být projekt, který by počítal s využitím zastaralé nebo nebezpečné technologie (např. FLASH).
  • Návrhy, které nepodal akademický pracovník.
  • Žádá-li se v projektu o finanční podporu, která zahrnuje: nákup materiálů, odměnu za výuku, proplacení cestovních nákladů apod.
  • Návrhy projektů, u nichž je reálná možnost, že výstupy nebudou využity. Např. inovace kurzu, který si v předchozích dvou letech nikdo nezapsal.

  Chtěli byste vědět více nebo vám není něco jasné?

Napište nám

Chtěli byste vědět více nebo vám není něco jasné?

Napište nám

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.