Oddělení informačních a komunikačních technologií SCI
Průvodce doporučeným nastavením počítače/notebooku
Průvodce slouží pro samostatné nastavení pracovního počítače nebo notebooku. První přihlášení do pracovního notebooku musí probíhat přes připojený kabel k univerzitní síti. Jednotlivé kroky nastavení jsou vysvětleny v textu níže. Kontrolu správného nastavení ověřte podle checklistu, který je ke stažení přes zelené tlačítko na pravé straně.
Prvotní přihlášení k počítači/notebooku
Pro přihlášení použijte UČO a Sekundární heslo.
- UČO a primární heslo: Každý zaměstnanec MU má přidělené UČO (univerzitní číslo osoby). UČO generuje zaměstnanec Odboru pro personální řízení a bude Vám předáno včetně primárního a sekundárního hesla při podpisu smlouvy, nejpozději v den nástupu.
- Sekundární heslo: Sekundární heslo by mělo být odlišné od primárního hesla. Využívá se například pro přístup k Wi-Fi, Open VPN, přihlášení k PC nebo pro přihlašování k počítači v Celouniverzitní počítačové studovně (např. při školení).
- Obě hesla si následně můžete změnit v aplikaci Heslo v IS MU. Více informací je k dispozici na webu K čemu slouží Primární a Sekundární heslo.
V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ NIKDY A NIKOMU NESDĚLUJTE VAŠE HESLO (ANI IT ODDĚLENÍ PRO SPRÁVNÉ NASTAVENÍ)!
Přihlášení do Outlooku
Pro přihlášení k desktopové aplikaci Outlook využijte návod.
- Pro přihlášení použijte UČO@muni.cz a Primární heslo.
- Zaměstnanci mají automaticky vytvořený e-mail ve formátu UČO@muni.cz, který je spravován v O365, resp. v aplikaci MS Outlook.
- Každý zaměstnanec má automaticky vytvořený další e-mail UČO@mail.muni.cz, který je spravován v IS.
- Po nástupu kontaktujte Oddělení informačních a komunikačních technologií (OIKT) přes formulář, kde uvedete Vaše jméno, UČO a požadovaný alias (například ve tvaru prijmeni@sci.muni.cz).
- Pro správnou funkčnost aplikací MS Office (včetně MS OneDrive a MS Outlook) změňte licenci v aplikaci Inet na A3 – zaměstnanecká.
- Rovněž si můžete nastavit jazyk, který mají MS Office používat.
- Je doporučeno aktivně využívat sdílení kalendáře.
- Vytvořte si osobní certifikát podle návodu. Následně certifikát importujte do MS Outlook.
- Nastavte si automatický podpis.
Přihlášení do MS Office
V případě, že jste se správně přihlásili do MS Outlook, můžete MS Office rovnou použít. V některých případech trvá provázání licence až 24 hodin. Do té doby se Vám může stát, že uvidíte přihlašovací okno.
- MS Office jsou dostupné také na webu o365.muni.cz („webová kancelář“).
- Pro přihlášení použijte UČO@muni.cz a Primární heslo.
- Možnost instalace MS Office i na další zařízení (mobilní telefon, tablet, domácí počítač).
- Pro připojení vlastní fotografie do Office (vč. MS Teams a e-mailové komunikace) postupujte dle popisu.
Přihlášení do MS OneDrive
Pro přihlášení a správnou synchronizaci postupujte podle návodu. V bodě 6 ponechte zvolené všechny složky (Dokumenty, Plocha a Obrázky). Pouze klikněte na tlačítko Další!
POZOR: Návod je platný pro notebooky. V případě stolního PC kontaktujte Vaše IT oddělení.
- Pro přihlášení použijte UČO@muni.cz a Primární heslo.
- Veškeré soubory se synchronizují a zálohují (zejména Plocha, Dokumenty, Obrázky).
- Soubory vždy z důvodu synchronizace a zálohy ukládejte na OneDrive.
Přihlášení do MS Teams
Pro přihlášení použijte UČO@muni.cz a Primární heslo. V základním nastavení je UČO@ucn.muni.cz, se kterým Vás MS Teams nepřihlásí, proto postupujte dle návodu!
- MS Teams je na univerzitě hlavní komunikační nástroj společně s MS Outlook.
Wi-Fi připojení Eduroam
Pro připojení použijte UČO@muni.cz a Sekundární heslo.
Připojení mimo univerzitu – VPN
Na počítači naleznete aplikaci OpenVPN. Do této aplikace se přihlásíte pomocí UČO a Sekundárního hesla.
- VPN používejte vždy, pokud se jedná o veřejnou Wi-Fi síť, ať už jde o zaheslovanou, či bez hesla.
- Návody pro instalaci a nastavení VPN na dalších zařízeních jsou k dispozici zde.
Nastavení tiskáren
Pro nastavení tiskáren kontaktujte své IT oddělení.
Ekonomické a personální systémy Magion (Rumbur)
Pro zprovoznění ekonomicko-personálních systémů je potřeba kontaktovat vedoucího pracoviště, který domluví s vedoucím EO nebo PO přístupy. Následné zprovoznění aplikace zajistí IT technik.
Nastavení výchozích aplikací
Pro jednodušší práci s některými typy souborů si nastavte si výchozí aplikace podle návodu.
Další informace a školení
Podporované prohlížeče
Softwarový katalog v zařízení
- Pokud máte zařízení v Centrální správě (přihlašujete se pomocí UČO a Sekundárního hesla), můžete využít Centrum Softwaru. Pro instalaci aplikací postupujte podle návodu.
- Nabídka dostupného SW k instalaci je uvedena na webu.
Zaměstnanecký Portál MU – intranet
- Portál je dostupný na adrese portal.muni.cz.
- Pro přihlášení využijte Vaše UČO a Primární heslo.
- Na Portálu MU najdete informace z děkanátních oddělení (vždy odlišené fakultní zelenou).
- Představení Portálu MU je k dispozici na webu.
Další univerzitní systémy
- https://inet.muni.cz/
- https://is.muni.cz/
- https://kompas.muni.cz/
- Webová kancelář: http://o365.muni.cz/
- Školení kyberbezpečnosti: https://security.muni.cz/cybercompass
- Školení k aplikacím: https://portal.muni.cz/zamestnanec/osobni/skoleni
- Přehled dostupného SW a aplikací.
Kontakt na IT oddělení
- V případě potíží kontaktujte IT oddělení e-mailem na it@sci.muni.cz, případně využijte kontaktní formulář.
- Informace o oddělení včetně užitečných rad a novinek jsou k dispozici na webu it.muni.cz/sci nebo na Portále MU.
- V případě nefunkčnosti nějaké služby nejdříve zkontrolujte Semafor služeb.
- Veškeré IT návody a novinky najdete na adrese it.muni.cz.
Celé znění znění dokumentu je k dispozici zde. Další informace potřebné k práci na fakultě jsou zveřejněny v nástupní příručce pro zaměstnance.