Oddělení informačních a komunikačních technologií SCI

Průvodce doporučeným nastavením počítače/notebooku

Průvodce slouží pro samostatné nastavení pracovního počítače nebo notebooku. První přihlášení do pracovního notebooku musí probíhat přes připojený kabel k univerzitní síti. Jednotlivé kroky nastavení jsou vysvětleny v textu níže. Kontrolu správného nastavení ověřte podle checklistu, který je ke stažení přes zelené tlačítko na pravé straně.

Prvotní přihlášení k počítači/notebooku

Pro přihlášení použijte UČOSekundární heslo.

  • UČO a primární heslo: Každý zaměstnanec MU má přidělené UČO (univerzitní číslo osoby). UČO generuje zaměstnanec Odboru pro personální řízení a bude Vám předáno včetně primárního a sekundárního hesla při podpisu smlouvy, nejpozději v den nástupu.
  • Sekundární heslo: Sekundární heslo by mělo být odlišné od primárního hesla. Využívá se například pro přístup k Wi-Fi, Open VPN, přihlášení k PC nebo pro přihlašování k počítači v Celouniverzitní počítačové studovně (např. při školení).
  • Obě hesla si následně můžete změnit v aplikaci Heslo v IS MU. Více informací je k dispozici na webu K čemu slouží Primární a Sekundární heslo.

V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ NIKDY A NIKOMU NESDĚLUJTE VAŠE HESLO (ANI IT ODDĚLENÍ PRO SPRÁVNÉ NASTAVENÍ)!

Přihlášení do Outlooku

Pro přihlášení k desktopové aplikaci Outlook využijte návod.

  • Pro přihlášení použijte UČO@muni.czPrimární heslo.
  • Zaměstnanci mají automaticky vytvořený e-mail ve formátu UČO@muni.cz, který je spravován v O365, resp. v aplikaci MS Outlook.
  • Každý zaměstnanec má automaticky vytvořený další e-mail UČO@mail.muni.cz, který je spravován v IS.
  • Po nástupu kontaktujte Oddělení informačních a komunikačních technologií (OIKT) přes formulář, kde uvedete Vaše jméno, UČO a požadovaný alias (například ve tvaru prijmeni@sci.muni.cz).
  • Pro správnou funkčnost aplikací MS Office (včetně MS OneDrive a MS Outlook) změňte licenci v aplikaci Inet na A3 – zaměstnanecká.
  • Rovněž si můžete nastavit jazyk, který mají MS Office používat.
  • Je doporučeno aktivně využívat sdílení kalendáře.
  • Vytvořte si osobní certifikát podle návodu. Následně certifikát importujte do MS Outlook.
  • Nastavte si automatický podpis.

Přihlášení do MS Office

V případě, že jste se správně přihlásili do MS Outlook, můžete MS Office rovnou použít. V některých případech trvá provázání licence až 24 hodin. Do té doby se Vám může stát, že uvidíte přihlašovací okno.

  • MS Office jsou dostupné také na webu o365.muni.cz („webová kancelář“).
  • Pro přihlášení použijte UČO@muni.czPrimární heslo.
  • Možnost instalace MS Office i na další zařízení (mobilní telefon, tablet, domácí počítač).
  • Pro připojení vlastní fotografie do Office (vč. MS Teams a e-mailové komunikace) postupujte dle popisu.

Přihlášení do MS OneDrive

Pro přihlášení a správnou synchronizaci postupujte podle návodu. V bodě 6 ponechte zvolené všechny složky (Dokumenty, Plocha a Obrázky). Pouze klikněte na tlačítko Další!
POZOR: Návod je platný pro notebooky. V případě stolního PC kontaktujte Vaše IT oddělení.

  • Pro přihlášení použijte UČO@muni.czPrimární heslo.
  • Veškeré soubory se synchronizují a zálohují (zejména Plocha, Dokumenty, Obrázky).
  • Soubory vždy z důvodu synchronizace a zálohy ukládejte na OneDrive.

Přihlášení do MS Teams

Pro přihlášení použijte UČO@muni.czPrimární heslo. V základním nastavení je UČO@ucn.muni.cz, se kterým Vás MS Teams nepřihlásí, proto postupujte dle návodu!

  • MS Teams je na univerzitě hlavní komunikační nástroj společně s MS Outlook.

Wi-Fi připojení Eduroam

Pro připojení použijte UČO@muni.czSekundární heslo.

  • Pro správnou funkčnost, pokud zatím nejste připojení na síti kabelem, využijte pomocnou síť MUNI, kam se přihlásíte pomocí UČO a Sekundárního hesla.
  • V případě, že jste připojení kabelem, nebo jste se připojili pomocí sítě MUNI, následně postupujte podle návodu.

Připojení mimo univerzitu – VPN

Na počítači naleznete aplikaci OpenVPN. Do této aplikace se přihlásíte pomocí UČOSekundárního hesla.

  • VPN používejte vždy, pokud se jedná o veřejnou Wi-Fi síť, ať už jde o zaheslovanou, či bez hesla.
  • Návody pro instalaci a nastavení VPN na dalších zařízeních jsou k dispozici zde.

Ekonomické a personální systémy Magion (Rumbur)

Pro zprovoznění ekonomicko-personálních systémů je potřeba kontaktovat vedoucího pracoviště, který domluví s vedoucím EO nebo PO přístupy. Následné zprovoznění aplikace zajistí IT technik.

Nastavení výchozích aplikací

Pro jednodušší práci s některými typy souborů si nastavte si výchozí aplikace podle návodu.

Další informace a školení

Podporované prohlížeče

Softwarový katalog v zařízení

  • Pokud máte zařízení v Centrální správě (přihlašujete se pomocí UČO a Sekundárního hesla), můžete využít Centrum Softwaru. Pro instalaci aplikací postupujte podle návodu.
  • Nabídka dostupného SW k instalaci je uvedena na webu.

Zaměstnanecký Portál MU – intranet

  • Portál je dostupný na adrese portal.muni.cz.
  • Pro přihlášení využijte Vaše UČOPrimární heslo.
  • Na Portálu MU najdete informace z děkanátních oddělení (vždy odlišené fakultní zelenou).
  • Představení Portálu MU je k dispozici na webu.

Další univerzitní systémy

Kontakt na IT oddělení

Celé znění znění dokumentu je k dispozici zde. Další informace potřebné k práci na fakultě jsou zveřejněny v nástupní příručce pro zaměstnance.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.