Software v zaměstnaneckých PC


Návod: Nastavení výchozích aplikací

Jedná se o doporučené nastavení aplikací. 

Windows 10

1
Klikněte na spodní vyhledávací lištu, nebo nabídku Start, a následně začněte na klávesnici psát „výchozí aplikace“. Po vyhledání na volbu klikněte.

2
Klikněte na Pošta a z nabídky vyberte Outlook.

3
Bod 2 opakujte i pro položku Webový prohlížeč. Klikněte na Microsoft Edge a vyberte požadovaný prohlížeč. Nikdy nenastavujte Internet Explorer! Pokud chcete využívat jiný prohlížeč, je nutné si jej nainstalovat z Centra softwaru.

4
Pokud se vám zobrazí upozornění, klikněte na položku Přesto přepnout.

5
Klikněte na text Zvolit výchozí aplikace podle typu souboru.

6
Vyhledejte mezi typy souborů .pdf, kde vyberete Adobe Acrobat Reader.

Windows 11

1
Vpravo na této stránce klikněte na tlačítko Otevření nastavení výchozích aplikací nebo toto nastavení vyhledejte v nabídce Start. Učiňte tak zadáním slova „výchozí aplikace“ a výběrem z výsledků nebo navigací do menu Nastavení > aplikace > výchozí aplikace.

2
Na panelu hledání zadejte typ souboru nebo typ odkazu, u kterého chcete provést změnu programu, a pak ho vyberte ze seznamu výsledků. Můžete zvolit, která aplikace může tento soubor nebo typ odkazu otevřít. Různé další programy můžete najít a nainstalovat z Centra softwaru.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.