Návod: Jak zarezervovat místnost či zařízení?
Rezervovat místnost či zařízení (vybavení) můžete z Outlooku nainstalovaného na počítači (desktopového) nebo Outlooku webové aplikaci.
1
Vytvoříte novou Schůzku a pokud budete rezervovat místnost, kliknete na pole Místo.
Pozn.: U rezervace zařízení přidáte požadované zařízení do povinných účastníků.
Tip: Pokud znáte číslo místnosti či její název (např. jednací místnost děkanát), můžete ho zadat přímo do vyhledávání vedle tlačítka Místo. Pokud zadáte zkratku fakulty či jiného hospodářského střediska, zobrazí se vám výčet daných místností a jejich obsazenosti v daný čas.
3
Po přidání místnosti se daná místnost zobrazí kromě pole Místo i v poli Povinní účastníci. Jakmile máte nastavené všechny náležitosti schůzky (například pozvané ostatní účastníky, obsah schůzky), klikněte na Poslat.
4
Po odeslání pozvánky na schůzku Vám dorazí mail ohledně přijetí či nepřijetí rezervace.
- Vaše žádost byla přijata a čeká na schválení. – Žádost o rezervaci byla odeslána, ale čekáte na potvrzení správce místnosti/zařízení (delegáta).
- Vaše žádost o schůzku byla zamítnuta. – Nemáte oprávnění na rezervaci nebo delegát zamítl požadavek na rezervaci.
- Vaše žádost byla přijata. – Žádost o rezervaci byla přijata. Kontrolu můžete provést nahlédnutím na stav účastníků.
1
Po otevření Outlooku zvolíte Kalendář, následně Nová událost, možnost Hledat místnost nebo místo a Procházet prostřednictvím Vyhledávače místností.
4
Po odeslání pozvánky na schůzku Vám dorazí mail ohledně přijetí či nepřijetí rezervace.
- Vaše žádost byla přijata a čeká na schválení. – Žádost o rezervaci byla odeslána, ale čekáte na potvrzení správce místnosti/zařízení (delegáta).
- Vaše žádost o schůzku byla zamítnuta. – Nemáte oprávnění na rezervaci nebo delegát zamítl požadavek na rezervaci.
- Vaše žádost byla přijata. – Žádost o rezervaci byla přijata. Kontrolu můžete provést nahlédnutím na stav účastníků.
1
Vytvořte v kalendáři tlačítkem Novou událost. Pokud budete rezervovat místnost, klikněte na řádek Hledat místnost nebo místo.
Pozn.: u rezervace zařízení přidejte požadované zařízení do povinných účastníků.
Tip: Pokud znáte číslo místnosti či její název (např. jednací místnost děkanát), můžete ho zadat přímo do řádku Hledat místnost nebo místo. Pokud zadáte zkratku fakulty či jiného hospodářského střediska, zobrazí se vám výčet daných místností a jejich obsazenosti v daný čas.
3
Jakmile máte nastavené všechny náležitosti schůzky (například pozvané ostatní účastníky, obsah schůzky), klikněte na Poslat.
Po odeslání pozvánky na schůzku Vám dorazí mail ohledně přijetí či nepřijetí rezervace. Pokud zpráva obsahuje text:
- "Vaše žádost byla přijata a čeká na schválení." – žádost o rezervaci byla odeslána, ale čekáte na potvrzení správce místnosti / zařízení (delegáta).
- "Vaše žádost o schůzku byla zamítnuta." – nemáte oprávnění na rezervaci nebo delegát zamítl požadavek na rezervaci.
- "Vaše žádost byla přijata" – žádost o rezervaci byla přijata. Kontrolu můžete provést nahlédnutím na stav účastníků.
Pokyny pro delegáta místnosti/vybavení
1
Po rezervaci místnosti či vybavení obdržíte pozvánku na schůzku a pouze schválíte nebo odmítnete rezervaci.
2
Pro ruční vložení události do kalendáře stačí kalendář místnosti či vybavení přidat a upravovat dle potřeby. U jednotlivých rezervací vidíte organizátora (žadatele o rezervaci) události.
Návody
- Blokované a potenciálně nebezpečné typy příloh
- Import certifikátů do Outlooku
- Jak na hlasování o plánu
- Jak na odesílání pošty z libovolné přidělené adresy
- Jak sdílet a přidávat kalendáře v O365
- Jak vložit odkaz na přílohu z OneDrive nebo Sharepointu do e-mailu
- Jednorázové otevření sdílené schránky ve webovém Outlooku
- Nastavení účtu Microsoft 365 v MS Outlooku na pracovním počítači
- Odeslání z Outlooku z adresy sdílené schránky
- Odeslání z webového Outlooku z adresy připojeného sdíleného mailboxu
- Podepisování e-mailu v Outlooku pro Android a iOS
- Přidání sdílené schránky do Outlooku na Androidu a iOS
- Připojení sdílené schránky do Outlooku 2016 pro uživatele s osobním účtem M365 nepřipojeným do Outlooku
- Připojení sdílené schránky do Outlooku 2016 pro uživatele s osobním účtem M365 připojeným do Outlooku
- Připojení sdílené schránky přes IMAP (Thunderbird apod.)
- Schránky/kalendáře pro rezervaci místností a vybavení
- Souhrnné zobrazení různých kalendářů
- Šifrování a podepisování pošty v Outlooku
- Trvalé přidání sdílené poštovní schránky ve webovém Outlooku