Skupiny Microsoft 365


Standardní skupina a skupina s Teams

Kdo může být členem týmu
Členy týmu se mohou stát uživatelé Microsoft 365 na MU (interní členové), dále uživatelé Microsoft 365 jiných organizací, soukromých účtů Microsoft i uživatelé bez účtu Microsoft, ale s fungující e-mailovou adresou (externí členové). Tedy např. uživatelé Gmailu, Seznamu nebo s jinou obecnou adresou.
Pokud použijete e-mailovou adresu, která neodpovídá účtu Microsoft 365 (např. Gmail nebo Seznam), je na ni zaslán jednorázový kód, který slouží k autentizaci externího uživatele. Takový uživatel se poté přihlašuje svojí e-mailovou adresou.

Manuální přidání členů skupiny

V aplikaci Planner

Vyberte položku Členové, otevřete seznam a následně můžete přidat člena.

Ve webovém rozhraní Outlook

1
V levém menu v položce Skupiny klikněte na tlačítko Spravovat skupiny.

2
Vyberte příslušnou skupinu, dále položku Členové a klikněte na tlačítko Přidat členy.

3
Vyberte uživatele pomocí jména nebo e-mailové adresy, můžete mu přidělit roli Člena nebo Vlastníka skupiny. Akci dokončíte kliknutím na tlačítko Přidat.

V případě externisty se zobrazí informace, že se jedná o tzv. hosta.

V MS Teams

1
V levém menu zvolte položku Týmy, u vybraného týmu klikněte na tři tečky a následně na Přidat člena.

2
Zadejte požadovaného uživatele, případně můžete zvolit, zda bude Člen nebo Vlastník týmu a celou akci dokončíte pomocí tlačítka Přidat.

V případě externisty se zobrazí informace, že se jedná o tzv. hosta.

Automatická správa členů skupiny

  • Členy skupiny M365 je možné spravovat i automaticky pomocí určitých pravidel - například na základě zaměstnaneckého poměru na určitém pracovišti, studia na fakultě a podobně. Pro správu je možné využít i členství ve skupině v IS MU plněné manuálně nebo pomocí plnícího pravidla.
  • Pokud máte zájem o nastavení automatické správy členů své skupiny M365, obraťte se na IT podporu na své fakultě. Váš technik ověří, jestli je možné skupinu podle vašich požadavků vytvářet automaticky a pokud ano, zajistí, aby se podle ní plnila příslušná skupina M365.

K čemu mají členové přístup

  • Interní členové mají přístup ke všem součástem skupiny Microsoft 365.
  • Externí členové mají přístup k souborům skupiny, dále k Planneru a Teams, ale nemají přístup ke schránce skupiny.

Komunita Viva Engage (Yammer)
Členy skupiny mohou být jen uživatelé Microsoft 365 na MU.

Sdílení a komunikace s ne-členy skupiny

Standardní skupina a skupina s Teams
Ne-členům je možné zpřístupnit jen součásti "Webu" skupiny, zejména soubory a složky.
Dále mohou posílat maily na adresu skupiny a do kanálů Teams.
Ne-člena je možné přidat jako řešitele úkolu v Planneru, stane se tím však členem.

Viva Engage (Yammer) komunita
Ne-členové Viva Engage komunity (skupiny) s komunitou nemohou komunikovat.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.