Ukládání nahrávek do OneDrive či Sharepointu
Nově se uživatelům nahrávky pořízené v MS Teams neukládají do Streamu, jak tomu bylo doposud, ale do jejich OneDrive úložiště, v případě schůzky týmu pak do jejich SharePointu.
- Ve výchozím stavu může záznam stáhnout jako soubor pouze ten, kdo záznam spustil, popřípadě vlastníci týmu (v případě schůzek v kanále týmu)
- Oprávnění se nastavují stejně jako u všech ostatních souborů ve OneDrive a Sharepointu
- Záznam je možné zpřístupnit i externím účastníkům nebo anonymně
- Pokud se jedná o schůzku v kanálu týmu
- uloží se záznam do souborů týmu, a to do složky s názvem kanálu, podsložky Nahrávky/Recordings
- přístup k záznamu pro přehrání mají všichni členové týmu, komukoliv dalšímu je potřeba přidělit oprávnění
- záznam může stáhnout jako soubor nebo jeho stažení povolit pouze ten, kdo záznam spustil, a navíc vlastníci příslušného týmu
- Pokud se jedná o schůzku mimo kanál týmu
- záznam se uloží do OneDrive toho, kdo záznam spustil, složky Nahrávky/Recordings
- přístup k záznamu pro přehrání mají účastníci schůzky s účtem v Office 365 MU, ostatním je možné oprávnění přidělit nebo vytvořit a poslat anonymní odkaz; záznam může stáhnout pouze ten, kdo záznam spustil, pokud jeho stažení explicitně nepovolí
Více informací najdete na podrobnější stránce záznamů schůzek v MS Teams.
Zobrazení prezentujícího ve schůzce
Při sdílení v rámci schůzky si můžete zvolit tzv. režim prezentujícího, kdy se vám dle výběru zobrazí webová kamera na sdíleném obsahu. Vaše prezentace tak bude působit mnohem profesionálněji a přirozeněji.
Vyzkoušíte tak, že při hovoru zvolíte Sdílet obsah a pod Režimem přednášejícího si vyberete z možností. Tlačítko Přizpůsobit pak umožnuje také zvolit pozadí podle výběru.
Uzamčení schůzky před nechtěnými účastníky
Organizátor schůzky v MS Teams může událost uzamknout – tedy zamezit přístup dalším účastníkům, kteří nejsou mezi pozvanými. Hodí se to například pro vyučující, kteří chtějí zabránit připojení studentů z jiných skupin (nebo nechtějí opozdilce), případně pro organizátory schůzek, na kterých se řeší citlivé informace a je potřeba si pohlídat účastníky.
Jak na to? Stačí zvolit Zobrazit účastníky, další akce (3 tečky) a zamknout schůzky. Stejným způsobem lze schůzku opět odemknout.
Automatické nahrávání schůzky
Pro zapomětlivé hlavy se hodí funkce automatického nahrávání, kterou najdete v možnostech schůzky. Díky tomu pokaždé, když se zahájí schůzka, začne do několika sekund nahrávání. Ukončit jej může prezentující manuálně nebo ukončením schůzky.
POZOR – vlastníkem nahrávky je osoba, která zahájila schůzku, nikoliv organizátor schůzky. Automatické nahrávání schůzky je možné pouze pro uživatelé s licencí A3.