Návod: Ručně udržovaná skupina s adresou FF MU
Založení skupiny
Návod popisuje založení ručně udržované skupiny a žádost o přiřazení fakultní adresy skupina@phil.muni.cz. Fakultní adresu lze následně používat jako primární adresu skupiny, tj. jako e-mailový alias. Žádost o fakultní adresu schvalují správci CIT FF.
2
V novém okně zadejte název skupiny (pole „Identifikace skupiny“) – povolena jsou pouze písmena a číslice.
Pro přehlednost doporučujeme použít prefix „ff-“, např. „ff‑projektxyz“.
Název nelze později změnit, jeho tvar důkladně zvažte.
3
Zadejte „zobrazované jméno“ – bude se zobrazovat v adresáři jako jméno odesilatele a podobně. Mělo by mít délku cca do 40 znaků a vhodně popisovat skupinu. Například „Projekt XYZ, FF“, „Kontaktní osoby pro vnější vztahy, FF“, „Manažeři projektu XY, FF“
4
„Dobu platnosti“ skupiny nastavte dle potřeby, je možné ji v budoucnu změnit. Po vyplnění všech tří polí klikněte na „Uložit“.
30 dnů před koncem platnosti vlastníci dostávají e-mail s upozorněním,
po uplynutí data platnosti je skupina zrušena.
5
Zobrazí se vám okno s detaily nastavení skupiny. Zde nastavte vlastníky skupiny a uživatele, kteří mají být členy skupiny.
Pozor: Pokud má vlastník skupiny být také členem skupiny, je nutné ho explicitně přidat mezi členy skupiny.
Členem skupiny může být i jiná, již existující skupina – tím lze přidat jednorázově celou skupinu uživatelů a zjednodušit tak proces přidávání členů.
Vlastníky i členy skupiny lze kdykoliv později změnit právě na této stránce.
6
Poslední povinnou položkou je „Garantující pracoviště“. Vyberte odpovídající pracoviště a klepněte na „Uložit“ – tím je skupina vytvořena.
Žádost o fakultní adresu
7
Po vytvoření skupiny jste přesměrováni zpět na stránku pro správu skupin; na stránce jsou vypsány všechny skupiny, u nichž jste veden/-a jako vlastník. Vyberte skupinu kliknutím na její název nebo ikonku tužky vedle názvu.
8
Zobrazí se okno s detailním nastavením skupiny. Ve spodní části okna najděte sekci „E‑mailové adresy“ a v ní klikněte na tlačítko „Požádat o přidání e-mailové adresy“.
9
V zobrazeném dialogu
vlevo zadejte tvar adresy před „@“, např. „projektxyz“,
vpravo vyberte doménu phil.muni.cz.
Výsledkem je adresa projektxyz@phil.muni.cz.
Zaškrtněte volbu „primární e‑mail“ a klikněte na „Uložit“.
Primární e-mail je ten, který se v M365 veřejně jako jediný u skupiny zobrazuje.
Schválení fakultní adresy
10
Tím je vytvořena žádost o fakultní adresu a je odeslána správcům CIT FF ke schválení. Stav žádosti lze sledovat na stránce s detailním nastavením skupiny zcela dole ve sloupci „Schvalování“. Jakmile bude adresa schválena a nastavena správci, je možné ji používat.
Pokud je pole „Schvalování“ prázdné, zatím žádost nebyla ani přijata, ani zamítnuta.
11
Po schválení nebo zamítnutí ze strany CIT vám do e‑mailové schránky přijde oznámení. Po schválení je skupina ihned připravena k používání.
Tip: Vlastníkem může být i více osob nebo skupina – jejich množství si určujete sami při zakládání skupiny nebo později v nastavení skupiny. Vlastníci mohou nastavovat, jakým osobám nebo skupinám osob budou chodit e-maily zaslané na adresu skupiny.