Microsoft OneDrive pro firmy


Návod: Revize sdílení a oprávnění ve OneDrive

Pokud potřebujete mít přehled, kterým dalším uživatelům nebo skupinám jste nasdíleli soubory ze svého OneDrive, můžete pro vytvoření přehledu využít funkci Spustit sestavu sdílení.

1
Přejděte do Nastavení OneDrive.

2
Vyberte položku Další nastavení a poté Spustit sestavu sdílení.

3
Vyberte umístění pro uložení přehledu a pokračujte kliknutím na tlačítko Uložit.

4
Vytvoření přehledu může trvat i několik minut. Po jeho vytvoření vám dorazí notifikační e-mail. Přes tlačítko Otevřít se jednoduše dostanete do příslušné složky OneDrive.

5
Výsledný soubor poté naleznete ve zvolené složce, pojmenován je jméno_rok-měsíc-den-čas, je ve formátu CSV a autorem je systémový účet.

6
Pro pohodlné prohlížení přehledu jej doporučujeme stáhnout a otevřít pomocí desktopové verze aplikace Excel. Po spuštění Excelu vyberte záložku Data a zde Z Text/CSV. Vyberte přehled a klikněte na Importovat a poté na tlačítko Načíst.

7
Výsledné zobrazení přehledu pak vypadá takto:

Informace v jednotlivých sloupcích:

  • Cesta ke zdroji nebo prostředku (sloupec A) - uvádí, kde je objekt (složka či soubor) uložen. Jeden objekt může být sdílen více způsoby, proto může být v tabulce uveden několikrát s různými atributy v dalších sloupcích.
  • Typ položky (sloupec B) - uvádí druh sdíleného objektu. Může se jedna o složku (folder), nebo různé typy souborů.
  • Oprávnění (sloupec C) - zde je uvedeno, s jakým oprávněním je objekt sdílen.
  • Uživatelské jméno (sloupec D) - objekt může být sdílen přes odkaz (SharingLink), nebo konkrétní osobě.
  • E-mail uživatele (sloupec E) - pokud je objekt sdílen konkrétní osobě, zde je uveden její e-mail.
  • Typ uživatele nebo skupiny (sloupec F) - uvádí, zda se jedná o interního, nebo externího uživatele či nějaký typ skupiny.
  • Typ odkazu (sloupec H) - objekt může být sdílen v rámci instituce, mimo instituci, konkrétním lidem nebo těm, kteří k němu již mají přístup.

8
Můžete využít filtrů pro třídění sdílených objektů.

Pokud je tabulka otevřena v MS Excel, lze využít filtrování pro zobrazení požadovaných informací. Např. chcete vyhledat všechny objekty, které jsou sdíleny s oprávnění pro úpravy a zároveň s anonymním odkazem. Bude vás tedy zajímat Oprávnění (sloupec C), Uživatelské jméno (sloupec D) a Typ odkazu (sloupec H).​​

Pomocí filtru (ikona šipky u vybraného sloupce) vyberte požadované hodnoty a klikněte na tlačítko OK.​

Bez popisku

To samé zopakujte u sloupce D (uživatelské jméno) – zde vyberte hodnotu SharingLink.
U sloupce H (typ odkazu) vyberte hodnotu Všichni. Pokud vyberete Organizace, zobrazí se soubory, ke kterým mají přístup skrze odkaz všichni uživatelé v rámci MU.

Výsledné zobrazení vyfiltrovaných sdílených objektů dle požadavků - u zvolených sloupců vidíme ikonu zapnutého filtru.

Pokud chcete upravit či zrušit sdílení souborů (např. proto, že jsou sdíleny veřejně), je nutné je projít ručně a režim sdílení změnit přímo u konkrétního souboru ve OneDrive.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.