Cestovní PC profil na MU


Cestovní profily jsou nasazeny na počítačích v univerzitních počítačových studovnách, některých učebnách a na učitelských počítačích v některých posluchárnách a učebnách. Umožňují přenášení nastavení uživatele, souborů na ploše a ve složce Dokumenty a přihlášení k aplikacím Microsoft (Office, Teams, Outlook, OneDrive) mezi počítači.

 

Aktualizace k 1. 11. 2024: Disk B: obsahující data ze starých profilů byl odpojen.

15. 8. 2024: Během srpna 2024 je nasazována nová verze profilů. Data uložená v původních profilech (plocha, obsah složky Dokumenty) byla zkopírována a jsou dostupná pouze pro čtení jako disk B:. Zde budou k dispozici do 10/2024. Doporučujeme data co nejdříve zkopírovat na disk O: nebo do OneDrive či jiného cloudového úložiště.

Nové profily umožňují zapamatování přihlášení ke všem aplikacím Microsoft.

Chování cestovního profilu

  • Pokud se přihlásíte na počítači s cestovním profilem, nastavíte si prostředí podle svých potřeb, přihlásíte se k aplikacím a umístíte na plochu nebo do složky Dokumenty nějaké soubory, budete všechno mít poté k dispozici i na ostatních počítačích s cestovním profilem (v univerzitních počítačových studovnách, některých učebnách a na lektorských počítačích v některých učebnách/posluchárnách.
  • Profil vzniká při prvním přihlášení a udržuje se po dobu 6 měsíců od posledního přihlášení, poté je smazán.
  • Na počítačích je automaticky připojený síťový disk jako disk O: (zaměstnanci, kteří mají počítač nebo notebook v centrální správě, mají tento disk připojený i na počítačích bez cestovního profilu). K tomuto disku se dostanete i z jiných počítačů – například z domu, podle návodu Připojení síťového úložiště MU pomocí Samba a SFTP. Data na tomto úložišti jsou nezávislá na profilu a zůstávají zachována i v případě smazání profilu.
  • Maximální objem dat v profilu (včetně dočasných souborů prohlížeče, Teams…) je 10 GB. Data na disku O: se do kapacity profilu nepočítají. Aktuálně využitý objem dat zjistíte klepnutím na ikonu semaforu v oznamovací oblasti a Open:
  • Pro uvolnění dat v profilu:
    • odstraňte nepotřebné složky/soubory,
    • pokud používáte OneDrive, zrušte zachovávání kopie na zařízení u nevyužívaných složek a souborů,
    • přesuňte některá data na disk O:.

Ochrana dat

Obsah samotného profilu není zálohován! Po šesti měsících bez přihlášení je smazán včetně uložených dat. Stejně tak může dojít ke smazání profilu a vytvoření nového, prázdného, pokud je profil poškozen a není možné se k němu přihlásit. Abyste nepřišli o data, je doporučeno:

  • přihlásit se k OneDrive a nastavit zálohování obsahu plochy a složky dokumenty. Kopii dat v tom případě budete mít v Microsoft 365. V tomto případě je potřeba pamatovat na maximální kapacitu profilu. Pokud máte nastaveno zálohování plochy/složky Dokumenty na jiném zařízení, zpřístupní se soubory z tohoto zařízení na ploše a v dokumentech počítače ve studovně a naopak změny, které provedete ve studovně, se odrazí i na příslušném zařízení.
  • ukládat data na disk O:. Jedná se o připojené střední úložiště dostupné „odkudkoliv“, například ze soukromého počítače.

Jak se přihlásit

  • Pro přihlášení ke studentskému PC účtu použijte své UČO a sekundární heslo.
  • Pokud máte problém s načítáním studentského PC účtu, odhlaste se a znovu přihlaste.
  • V případě dalších potíží kontaktujte IT ServiceDesk.

Další informace

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.