Katalog IT služeb na MU

Katalog IT služeb vznikl na ÚVT na jaře 2016 s hlavním záměrem poskytnout veřejně informace o informačních a telekomunikačních (ICT) službách dostupných a provozovaných na Masarykově univerzitě.

Hlavním cílem katalogu je centralizovaně poskytnout informace o IT službách na MU. Ke službám je uveden základní popis služby včetně strukturovaných informací o stavu dostupnosti, cílové skupině a ceně služby. Pokud je to možné, jsou poskytnuty základní návody a dokumentace a odkazy na zdroje dalších informací. Katalog dále slouží pro IT a LVT centra jako prostor k prezentaci provozovaných IT služeb a dále taktéž jako nástroj pro přehlednou evidencí činností jednotlivých ústavů a institucí v rámci Masarykovy univerzity.

Studie

Tvorbu katalogu předcházela extensivní analýza 12 zahraničních univerzit (Oxford, Stanford, MIT, YALE...) s cílem zkoumat rozsah a členění katalogů, možnosti procházení skrze role a pohledy (student, zaměstnanec, IT profesionál), integraci uživatelské podpory a v neposlední řadě i komunikování novinek, událostí, výpadků.

Standardy a jednotný styl

Katalog se inspiruje ve standardizaci ITIL (Information Technology Infrastructure Library). Web provozuje webcentrum na platformě umbraco a využívá jednotného vizuálního konceptu webů Masarykovy univerzity. 

Další informace

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.