Informace z této stránky se týkají pouze těch uživatelů, kteří od nás obdrželi mail s informacemi o ukončení „základního ověřování“ s výzvou ke změně způsobu přihlašování. A to především přihlašování z poštovních aplikací (Thunderbird, Apple Mail, Gmail na Androidu a další) využívající přihlášení přes UČO@muni.cz a „Office 365 heslo pro aplikace nepodporující jednotné přihlášení“ nastavené v systému INET. Důvodem změny je především zastaralost „základního ověřování“ a s ní související bezpečnostní rizika.
Jak poznáte, že v poštovní aplikaci používáte „základní ověřování“?
V nastavení poštovního účtu v aplikaci máte přímo vloženo heslo nebo zadáváte heslo pravidelně do okna aplikace a nezobrazuje se vám přitom okno Jednotného přihlášení.
Jak na změnu přihlašování u hlavních poštovních klientů?
Pokud máte poštu připojenou přes POP3 nebo lokálně uložené složky při připojení přes IMAP, zálohujte si před změnou přihlášení (odebrání účtu) poštu. Níže naleznete návody na změnu přihlašování u jednotlivých poštovních klientů využívaných na Masarykově univerzitě, podle kterých postupujte.