Do Office 365 se přihlásíte jen přes Jednotné přihlášení MUNI

Pomocí jednotného přihlášení MUNI zajišťujeme uživatelům na Masarykově univerzitě zabezpečený a jednotný přístup k celé řadě aplikací a služeb. Jednou z nich je i přihlášení k Office 365 – a právě u této služby ukončujeme k 1. 7. 2022 možnost použití tzv. „základního ověřování“, které nahradí právě jednodušší a bezpečnější jednotné přihlášení MUNI.

24. 5. 2022

Informace z této stránky se týkají pouze těch uživatelů, kteří od nás obdrželi mail s informacemi o ukončení „základního ověřování“ s výzvou ke změně způsobu přihlašování. A to především přihlašování z poštovních aplikací (Thunderbird, Apple Mail, Gmail na Androidu a další) využívající přihlášení přes UČO@muni.cz a „Office 365 heslo pro aplikace nepodporující jednotné přihlášení“ nastavené v systému INET. Důvodem změny je především zastaralost „základního ověřování“ a s ní související bezpečnostní rizika.

Jak poznáte, že v poštovní aplikaci používáte „základní ověřování“?

V nastavení poštovního účtu v aplikaci máte přímo vloženo heslo nebo zadáváte heslo pravidelně do okna aplikace a nezobrazuje se vám přitom okno Jednotného přihlášení.

Základní ověřování v aplikaci NEpoužíváte, pokud zadáváte heslo do okna jednotného přihlášení MUNI (viz obrázek).

Jak na změnu přihlašování u hlavních poštovních klientů?

Pokud máte poštu připojenou přes POP3 nebo lokálně uložené složky při připojení přes IMAP, zálohujte si před změnou přihlášení (odebrání účtu) poštu. Níže naleznete návody na změnu přihlašování u jednotlivých poštovních klientů využívaných na Masarykově univerzitě, podle kterých postupujte.

  • Mozilla Thunderbird (verze klienta 78 a vyšší)
    Autentizaci je možné změnit u již připojeného účtu (doporučujeme) nebo přidat.
  • Gmail na Androidu (verze Androidu 8 a vyšší)
    Je potřeba účet odebrat a znovu přidat.
  • Mail na MacOS (verze MacOS 10.14 a vyšší)
    Je potřeba účet odebrat a znovu přidat.
  • Mail na iOS (verze iOS 11 a vyšší)
    Je potřeba účet odebrat a znovu přidat.
  • MS Outlook (2016, 2019, 2021, Office 365)
    Pokud používáte MS Outlook, ať na počítači nebo mobilním zařízení, pravděpodobně jej máte již nastaven správně.
    • Outlook na Androidu (u připojení přes POP/IMAP/SMTP)
      Je potřeba účet odebrat a znovu přidat.
    • Outlook na MacOS (u připojení přes POP/IMAP/SMTP)
      Je potřeba účet odebrat a znovu přidat.
    • Outlook na Windows 10 (u připojení přes POP/IMAP/SMTP)
      Je potřeba účet odebrat a znovu přidat.

Jak v Outlooku zjistíte, že jste správně připojeni?

1
​Spusťte aplikaci Outlook a zvolte kartu Soubor.

Bez popisku

2
​V záložce Informace o účtu zjistěte, jak jste k účtu připojení:

a.
Pokud je u účtu uvedeno Microsoft Exchange, tak jste připojení správně přes moderní autentizaci.

b.
​V případě jiného připojení než Microsoft Exchange, jako například IMAP nebo POP3, je potřeba účet odebrat a následně znovu přidat.

Upozornění – na co myslet

  • Před změnou přihlášení (odebrání účtu) si zálohujte poštu, kterou máte uloženou v zařízení (lokální složky nebo připojení přes POP3).
  • Přístup a přihlášení k poště i kalendářům přes webové rozhraní se nijak nemění.
  • Přístup z aplikací, kde již máte nastaven nový způsob přihlášení, se nijak nemění.
  • Přístup z ostatních aplikací (Word, Excel, Teams, OneDrive a další) se nijak nemění.
  • Pokud změnu včas neprovedete, nepřijdete o žádné maily nebo události. Od 1. 7. 2022 ale nebudete v dané aplikaci moci přijímat a nebo odesílat nové zprávy a události.

Více článků

Přehled všech článků

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.