Co je nového v MS Teams? část 2

Pokračujeme v představování novinek v nástroji MS Teams, které vám přináší především jednodušší práci s videohovory v přívětivějším prostředí. Přečtěte si, jaké to jsou a jak nastavit, abyste je měli dostupné.

2. 10. 2020

Bez popisku

1. Jak nastavit nové prostředí schůzek

Nejprve nutno podotknout, že novinky platí pro aplikace v systémech Windows, MAC OS a pro mobilní zařízení.

Aby se vám nové možnosti zobrazily, je potřeba je v MS Teams nejdříve nastavit. To uděláte tak, že nejprve kliknete na vaši fotku či kolečko s iniciálami v pravém horním rohu, posléze na Nastavení (obrázek 1).

V kartě Obecně zatrhnete Zapnout nové prostředí schůzek (obrázek 2). Po restartování aplikace se vám změny projeví. Pojďme se podívat, jaké to jsou.

Obrázek 1
Obrázek 2

2. Hovory a zprávy v novém okně

Jednou z největších novinek je, že hovory se nově automaticky otevírají v novém okně. Díky tomu je možné sledovat dění ve schůzce a zároveň vedle toho normálně pracovat v Teams. Pomocí šipky je možné otevřít samostatná chatová okna pro různé kolegy.

3. Změna pozice ovládání hovoru

Další změnu poznáte přímo ve videohovoru, kdy ovládání hovoru je přesunuté do pravého horního rohu a je stále viditelné – na rozdíl od předešlého stavu, kdy se schovávalo. Základní ikony, které znáte ze staršího zobrazení, plní stejné funkce jako doposud.

Původní zobrazení
Nové zobrazení

4. Nová zobrazení videohovoru

V rámci videohovoru jsou při kliknutí na další možnosti (tři tečky , viz obrázek 1) k dispozici nová zobrazení jako „Velká galerie“, která se zpřístupní při více než 10 účastnících se spuštěnou kamerou a umožňuje zobrazení až 49 účastníků.

Také režim „Společně“ umožňuje vyučujícímu pohled na studenty „v lavici“ (obrázek 2). A pokud sdílí obsah některý z účastníků, je k dispozici režim „Focus“, který prezentovaný obsah roztáhne přes celé okno. 

Obrázek 1
Obrázek 2

5. Zvýraznění účastníků

Prezentující má nyní možnost „zvýraznit“ sebe nebo některého z účastníků schůzky. Znamená to zobrazení vybraného účastníka na obrazovkách všech. Nastavíte jej přes možnost Zobrazit účastníky a další možností (3 tečky ) u vybraného člověka.

6. Možnosti ukončení schůzek

Organizátorům schůzky se objeví možnost Opustit hovor a Ukončit schůzku. Při opuštění hovoru ostatní účastníci mohou ve schůzce pokračovat, zatímco při ukončení schůzky se pro všechny účastníky (nepřekvapivě) schůzka ukončí :)

7. Přesun tlačítek Sejít se hned a Naplánovat schůzku

Pokud jste používali v rámci Týmu tlačítko Sejít se hned nebo Naplánovat schůzku, přesunulo se v kanálu týmu do pravého horního rohu.

Chci se dozvědět víc o MS Teams


Více článků

Přehled všech článků

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.