Šablony MUNI dostupné v aplikacích Office
Ke standardní nabídce přibyly v aplikacích Office 365 nově také univerzitní šablony. K dispozici jsou po přihlášení univerzitním účtem v samostatné sekci označené MUNI.
Pokračujeme v představování novinek v nástroji MS Teams, které vám přináší především jednodušší práci s videohovory v přívětivějším prostředí. Přečtěte si, jaké to jsou a jak nastavit, abyste je měli dostupné.
Nejprve nutno podotknout, že novinky platí pro aplikace v systémech Windows, MAC OS a pro mobilní zařízení.
Aby se vám nové možnosti zobrazily, je potřeba je v MS Teams nejdříve nastavit. To uděláte tak, že nejprve kliknete na vaši fotku či kolečko s iniciálami v pravém horním rohu, posléze na Nastavení (obrázek 1).
V kartě Obecně zatrhnete Zapnout nové prostředí schůzek (obrázek 2). Po restartování aplikace se vám změny projeví. Pojďme se podívat, jaké to jsou.
Jednou z největších novinek je, že hovory se nově automaticky otevírají v novém okně. Díky tomu je možné sledovat dění ve schůzce a zároveň vedle toho normálně pracovat v Teams. Pomocí šipky je možné otevřít samostatná chatová okna pro různé kolegy.
Další změnu poznáte přímo ve videohovoru, kdy ovládání hovoru je přesunuté do pravého horního rohu a je stále viditelné – na rozdíl od předešlého stavu, kdy se schovávalo. Základní ikony, které znáte ze staršího zobrazení, plní stejné funkce jako doposud.
V rámci videohovoru jsou při kliknutí na další možnosti (tři tečky , viz obrázek 1) k dispozici nová zobrazení jako „Velká galerie“, která se zpřístupní při více než 10 účastnících se spuštěnou kamerou a umožňuje zobrazení až 49 účastníků.
Také režim „Společně“ umožňuje vyučujícímu pohled na studenty „v lavici“ (obrázek 2). A pokud sdílí obsah některý z účastníků, je k dispozici režim „Focus“, který prezentovaný obsah roztáhne přes celé okno.
Prezentující má nyní možnost „zvýraznit“ sebe nebo některého z účastníků schůzky. Znamená to zobrazení vybraného účastníka na obrazovkách všech. Nastavíte jej přes možnost Zobrazit účastníky a další možností (3 tečky ) u vybraného člověka.
Organizátorům schůzky se objeví možnost Opustit hovor a Ukončit schůzku. Při opuštění hovoru ostatní účastníci mohou ve schůzce pokračovat, zatímco při ukončení schůzky se pro všechny účastníky (nepřekvapivě) schůzka ukončí :)
Pokud jste používali v rámci Týmu tlačítko Sejít se hned nebo Naplánovat schůzku, přesunulo se v kanálu týmu do pravého horního rohu.
Ke standardní nabídce přibyly v aplikacích Office 365 nově také univerzitní šablony. K dispozici jsou po přihlášení univerzitním účtem v samostatné sekci označené MUNI.
Výuka na univerzitě bude i v roce 2021 nadále online, proto ačkoli možná některé vychytávky už znáte, podívejte se na přehled všech užitečných novinek v čele se skupinovými místnostmi, které jsou v MS Teams k dispozici.