Oddělení informačních a komunikačních technologií SCI

Jak kontaktovat fakultní IT podporu? Vždy a pouze z univerzitních e-mailových adres

Standardním a preferovaným způsobem kontaktu s technickou IT podporou na fakultě je vyplnění formuláře či zaslání e-mailu. Na webu si můžete vybrat své pracoviště a vyplnit formulář. Také je možné u fakultních a celouniverzitních služeb zasílat požadavky na adresu it@sci.muni.cz (POZOR e-mail musí být poslaný z univerzitních adres @muni.cz, @mail.muni.cz, @sci.muni.cz apod.) V e-mailu uveďte co nejpodrobnější informace o vašem problému či požadavku. To nám umožní lepší přípravu pro řešení problému, a především rychleji reagovat v urgentních případech. E-maily, které nebudou zaslány z pracovní adresy, systém vyhodnotí jako SPAM a nebudou přijaty mezi požadavky!

12. 3. 2024 Oddělení informačních a komunikačních technologiíPřírodovědecká fakulta

Bez popisku

V případech, kdy je váš problém naléhavý a není možné čekat na odpověď e-mailem, můžete kontaktovat technickou IT podporu osobně nebo telefonicky. To by mělo být však vyhrazeno pouze pro situace, kdy je to nezbytně nutné, nebo například při výpadku internetu nebo nefunkčním počítači.

 

Pro komunikaci s technickou podporou vždy využívejte zaměstnanecký e-mail (standardně @muni.cz, @sci.muni.cz, @pracoviste.muni.cz atp.) Požadavky ze soukromých e-mailových adres nebudou z důvodu velkého množství SPAMU a podvržených e-mailů doručeny a předány k řešení dané záležitosti. Vždy si zkontrolujte, že jste obdrželi potvrzující e-mail o přijetí požadavku!

 

Důvody proč komunikovat prostřednictvím e-mailu

  1. Záznam problému: E-mailová komunikace vytváří záznam vašeho problému, což usnadňuje sledování a řešení. Můžete se k němu kdykoli vrátit a kontrolovat jeho stav, případně využít jednou nalezené řešení k opakujícímu se problému a vytvořit návody pro uživatele, případně službu uživatelsky upravit a zjednodušit.
  2. Prioritizace: E-mail umožňuje IT týmu prioritizovat problémy na základě jejich závažnosti a nalézt optimální řešení pro všechny uživatele.
  3. Lepší analýza problému: Písemný popis problému nám umožňuje lépe porozumět, co se děje, což zvyšuje šance na rychlé a účinné řešení.
  4. Flexibilita času: Můžeme flexibilně reagovat na e-maily v různých časech, což umožňuje rychlé a efektivní řešení problémů, i když nás například osobně nezastihnete nebo se nedovoláte.

Výjimky a urgentní případy

V případech, kdy není možné poslat e-mail (například nefunkční PC, výpadek internetu atp.), nebo v případech, které jsou skutečně urgentní a vyžadují okamžitou pozornost, je vhodné kontaktovat IT podporu osobně nebo telefonicky. Tato metoda by měla být použita pouze výjimečně, protože e-mailový systém poskytuje organizovaný a efektivní způsob řešení většiny problémů.

Věnujte pozornost prioritě a závažnosti problému, abyste se rozhodli, zda jít osobně či telefonicky. Většina problémů IT lze úspěšně řešit prostřednictvím e-mailu, což pomáhá udržovat efektivní provoz IT podpory na fakultě a zkracuje dobu řešení problémů pro všechny uživatele.

Současně upozorňujeme na dodržování směrnice Zajištění informační bezpečnosti na PřF MU (Information Security Policy) k využívání univerzitní pošty.


Více článků

Přehled všech článků

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.