Vedení online jednání akademických senátů v MS Teams

Základní informace

  • Zajištění aktivního přístupu členů AS a zvaných hostů přímou účastí ve videokonferenci v MS Teams (hlas, video, prezentace) nebo přes telefon
  • Zajištění přístupu veřejnosti vytvořením volně dostupného streamu videokonference pomocí nástroje OBS
  • Zajištění možnosti vystoupení osob mimo členů AS a zvaných hostů po souhlasu předsedy AS přímým připojením do videokonference nebo přes telefon (včetně osob mimo MU). Žádost se podává předsedovi senátu prostřednictvím předem oznámeného kontaktního e-mailu nebo telefonu.
  • Zajištění veřejného hlasování v chatu videokonference nebo v aplikaci e-volby v IS MU, tajného hlasování v aplikaci e-volby v IS MU

Příprava a vytvoření jednání

Přípravu doporučujeme provést s dostatečným předstihem a otestovat, včetně otestování streamování z počítače, ze kterého bude spuštěno při vlastním jednání.

Zároveň doporučujeme zapojení technické podpory příslušné fakulty. Pokyny a pomoc jí poskytne ÚVT (videokonference a streaming) nebo IS MU (založení a nastavení diskusních fór a e-voleb).

Vytvoření konference pro členy/zvané hosty

  • Pokud má být možné telefonické spojení do videokonference, požádejte o její vytvoření na it@muni.cz (uveďte název a termín). Videokonference může být založena i v „týmu“, pokud jej má příslušný AS vytvořen. Bez telefonního čísla může konferenci založit kdokoliv.
  • Odkaz na videokonferenci, případně telefonní číslo+kód konference zašlete členům AS a zvaným hostům.
  • Odkaz na meeting nikde nezveřejňujte.
  • Připravte tajná (a případně i veřejná) hlasování v aplikaci e-volby.
  • Odkaz na hlasování zašlete členům AS.

Vytvoření streamu pro veřejnost

  • Zajišťuje IT podpora fakulty: zástupce IT oddělení fakulty se s předstihem obrátí na ÚVT, zajistí vytvoření streamu a jeho vložení na příslušný web
  • Zajišťuje ÚVT (po dohodě, dočasné řešení): vytvoření streamu zajistí ÚVT. Do žádosti o založení videokonference s tel. číslem uveďte, že chcete zajistit i stream. Stream bude veřejnosti dostupný na adrese http://live.cesnet.cz/muni-senat.html.

Průběh jednání

Technická podpora

Doporučujeme alespoň pro první jednání zajistit podporu z fakultního IT oddělení pro zajištění technických aspektů zasedání. Organizační aspekty může zajistit jiná pověřená osoba.

  • Připojí se do videokonference jako první
  • Spustí stream pro veřejnost nebo požádá o spuštění na 549 49 7777
  • Při zahájení zasedání spustí záznam
  • Na žádost předsedajícího vytváří v IS ad-hoc hlasování
  • Obsluhuje kontaktní e-mail a telefon
  • Pokud někdo z veřejnosti chce aktivně vystoupit, předá žádost předsedajícímu, pokud ten souhlasí, předá hostovi odkaz na videokonferenci (mailem, v případě autentizovaných zná UČO, pokud budou jiní, musí sdělit mailovou adresu)
  • Na žádost předsedajícího vypíná mikrofony, případně ukončuje připojení účastníků

Člen AS/zvaný host

  • Otevře si hlasování v ISu na zaslané adrese
  • připojí se do videokonference na zaslané adrese se ztlumeným mikrofonem
    • Pokud je zvaný host mimo MU – neautentizovaný, povolí mu vstup technická podpora
  • Plánované vstupy: řídí předsedající
  • Diskuse:
    • Účastník hovoří jen na základě pokynu od předsedajícího
    • O slovo žádá a) v chatu – pro velké senáty b) zrušením ztlumení mikrofonu – v případě menšího počtu členů
    • Slovo dostává pokynem od předsedajícího (hlasem)
    • Po skončení příspěvku si ztlumí mikrofon

Hlasování

Tajné probíhá v aplikaci e-volby v IS MU, veřejné v diskusním fóru konference nebo v aplikaci e-volby

Přístup veřejnosti

Veřejnost může vložit žádost o vystoupení do chatu. Pokud předsedající souhlasí, je mu na e-mail zaslána adresa videokonference nebo telefonní číslo a kód konference.

Aplikace E-volby v IS MU

Přesměruje na návod k aplikaci E-volby v IS MU.

Jednání v diskusních fórech v IS

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.