Spam a phishing – jak na ně vyzrát
I když máme na univerzitě nasazené antispamové a antiphishingové filtry, ne vždy jsou 100% úspěšné a občas nějaká nevyžádaná pošta dorazí až do vaší schránky. Pro takové případy je v MS Outlooku nástroj na hlášení nevyžádané pošty – pokud nerozpoznaný spam nebo phishing dorazí do vaší schránky, označte takovou zprávu jako nevyžádanou. V případě spamu dojde ze strany automatických filtrů k analýze zprávy a zlepšení výsledků do budoucna. Pokud označíte zprávu jako phishing, prověří ji bezpečnostní tým CSIRT-MU.
Proto je vhodné rozlišovat, co je spam a co phishing – nejen z hlediska nebezpečnosti, ale také s ohledem na zatížení dalších kolegů, kteří hlášení prověřují. Co je to phishing a více o něm najdete v přehledném v článku.
V případě, že potřebujete některou z mailových adres trvale zablokovat, či naopak nechcete, aby maily z ní zapadly mezi ty nevyžádané, můžete využít seznam blokovaných nebo naopak bezpečných odesilatelů, který se nachází v Outlooku. Na našem webu pak najdete také více informací o práci se spamem.