Nejčastější problémy
Připojení po několika měsících přestalo fungovat
V základním nastavení po 5 měsících přihlášení k organizaci vyprší a je nutné se přihlásit znovu. Aplikace eduVPN vás před vypršením upozorní. Přihlášení můžete obnovit v aplikaci pomocí možnosti Renew Session.
Pokud pro připojení využíváte manuální konfiguraci v nástrojích OpenVPN nebo Wireguard, je nutné se znovu přihlásit na eduVPN portál a vygenerovat nový profíl. Postupujte stejným způsobem podle podle návodu.
Nefunguje komunikace v rámci VPN
Klient je v rámci VPN izolovaný od všech ostatních klientů pomocí firewallu. Pokud je žádoucí, aby klient mohl komunikovat s jiným VPN klientem, obraťe se prosím s požadavkem na správce VPN.
Nově vytvořený profil se nezobrazuje v nabídce
Nově vytvořené profily se uživatelům do nabídky v aplikaci eduVPN automaticky propíší až po několika hodinách. Okamžitou aktualizaci nabídky lze vynutit odhlášením a opětovným přihlášením do aplikace.
SELinux blokuje OpenVPN na Fedoře
V případě defaultní instalace Fedory 18+ se může stát, že SELinux zablokuje OpenVPN přístup k nezbytným certifikátům, což znemožní OpenVPN se připojit.
Náprava je jednoduchá: nakopírujte nezbytné certifikáty do /etc/openvpn/keys a obnovte selinux context. V případě že jste si stáhli certifikaty z těchto stránek do domovského adresáře, proveďte v terminálu:
sudo mkdir /etc/openvpn/keys
sudo mv ~/tcs-ca-bundle.crt /etc/openvpn/keys
sudo restorecon -Rv /etc/openvpn
sudo service openvpn restart