MUNI Připojení z domova (eduVPN)


Nejčastější problémy

Připojení po několika měsících přestalo fungovat

V základním nastavení po 5 měsících přihlášení k organizaci vyprší a je nutné se přihlásit znovu. Aplikace eduVPN vás před vypršením upozorní. Přihlášení můžete obnovit v aplikaci pomocí možnosti Renew Session.

Pokud pro připojení využíváte manuální konfiguraci v nástrojích OpenVPN nebo Wireguard, je nutné se znovu přihlásit na eduVPN portál a vygenerovat nový profíl. Postupujte stejným způsobem podle podle návodu.

Nefunguje komunikace v rámci VPN

Klient je v rámci VPN izolovaný od všech ostatních klientů pomocí firewallu. Pokud je žádoucí, aby klient mohl komunikovat s jiným VPN klientem, obraťe se prosím s požadavkem na správce VPN.

Nově vytvořený profil se nezobrazuje v nabídce

Nově vytvořené profily se uživatelům do nabídky v aplikaci eduVPN automaticky propíší až po několika hodinách. Okamžitou aktualizaci nabídky lze vynutit odhlášením a opětovným přihlášením do aplikace.

SELinux blokuje OpenVPN na Fedoře

V případě defaultní instalace Fedory 18+ se může stát, že SELinux zablokuje OpenVPN přístup k nezbytným certifikátům, což znemožní OpenVPN se připojit.

Náprava je jednoduchá: nakopírujte nezbytné certifikáty do /etc/openvpn/keys a obnovte selinux context. V případě že jste si stáhli certifikaty z těchto stránek do domovského adresáře, proveďte v terminálu:

sudo mkdir /etc/openvpn/keys 
sudo mv ~/tcs-ca-bundle.crt /etc/openvpn/keys 
sudo restorecon -Rv /etc/openvpn 
sudo service openvpn restart

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.