ICS Tiskové služby pro zaměstnance
Zaměstnanecký tisk přes SafeQ
Řešení, které snižuje náklady na tisk a umožňuje uživatelům lepší komfort a zabezpečení tisku.
Funkce a výhody SafeQ
- Jednoduchá správa tiskových úloh přes webové rozhraní na adrese https://print.muni.cz,
- odesílání tiskových úloh odkudkoli,
- zabezpečený tisk pomocí zaměstnanecké karty nebo PINu,
- možnost výtisku na kterémkoliv zařízení zapojeném do zaměstnaneckého SafeQ,
- multiplatformové řešení – jsou podporovány všechny známé operační systémy (Windows, Linux, macOS),
- monitorování a řízení nákladů,
- reporting – statistiky využití tisku, kopírování a skenování, předdefinované nebo uživatelské reporty,
- print roaming – poskytuje uživatelům bezpečný přístup k tištěným dokumentům z jakékoliv povolené tiskárny v celém tiskovém prostředí.
Tisk bez karty
Jak vygenerovat PIN pro přihlášení na tiskárně?
1
Přihlaste se Jednotným přihlášením na stránku https://print.muni.cz.
4
Vygenerovaný PIN se zobrazí na obrazovce a bude odeslán na Váš email. Platnost PINu je 60 dnů.
Možnosti tisku
Tisk z doménového PC a notebooku
Na doménovém stolní počítači a notebooku se tiskárna připojí automaticky pod názvem PRINT ICS. Další postup tisku zůstává stejný jako doposud.
Tisk z nedoménového notebooku Windows
1
Zaveďte přihlašovací údaje do Správce pověření.
V systému vyhledejte a spusťte Správce pověření.
Zvolte Přihlašovací údaje systému Windows a klikněte na Přidat pověření systému Windows.
3
Nainstalujte tiskárnu.
V systému vyhledejte Tiskárny a skenery, klikněte na tlačítko Přidat zařízení a následně Přidat ručně.
Zvolte Vybrat sdílenou tiskárnu podle názvu, napište \\print-ics.ucn.muni.cz\print-ics a klikněte na Další.
Tiskárna byla přidána do zařízení, potvrďte tlačítky Další a Dokončit.
Tisk z notebooku Linux
1
Nainstalujte SMB klienta příkazem sudo apt-get install smbclient.
2
Z odkazované stránky stáhněte ovladač GenericBeuUXv1_25.
6
V nabídce zařízení vyberte Síťová tiskárna, poté Windows tiskárna skrze Sambu a vyplňte adresu print-ics.ucn.muni.cz/print-ics. Použijte sekundární heslo.
Tisk z notebooku macOS
1
Z odkazované stránky výrobce stáhněte a nainstalujte ovladač k tiskárně.
Na stránce výrobce klepněte na Ovladače, poté vyberte váš aktuální macOS systém. Nejste-li si jistí vaší verzí operačního systému, klepněte na hlavním panelu na ikonu jablka a následně na položku O tomto Macu.
2
Přejděte do Nastavení (ikona ozubeného kolečka). V levém panelu nabídky přejděte na Tiskárny a skenery a poté klepněte na tlačítko Přidat tiskárnu, skener nebo fax…
3
V otevřeném okně Přidat tiskárnu klepněte pravým tlačítkem do volného prostoru vedle ikon. V rozbalené nabídce klepněte na Upravit panel nástrojů.
5
Klikněte na Pokročilé, v roletce Type vyberte Internet Printing Protocol (https) a do okna URL vložte adresu umístěnou vpravo.
https://print-test.ucn.muni.cz/printers/print-ics/.printer?waitjob=false&waitprinter=false&encryption=required
6
Rozklikněte roletu Použít a zvolte Vybrat software. Vyhledejte a zvolte GENERIC 36C-0i PS. Poté klepněte na tlačítko Přidat a následující okno potvrďte tlačítkem Ok.
Možnosti skenování
Skenování do e-mailu
Vaše naskenované dokumenty budou odeslány na vaši adresu ve tvaru učo@mail.muni.cz, pouze však do velikosti 25 MB.
Skenování na OneDrive
Pro skenování větších dokumentů můžete zvolit skenování do vašeho univerzitního úložiště OneDrive. Před prvním skenováním je nutná autorizace MS OneDrive, pro tu postupujte podle pokynů níže.
1
Přihlaste se Jednotným přihlášením na stránku https://print.muni.cz.
2
Na hlavním panelu uvidíte OneDrive mezi Konektory pro skenování, kde je nutné kliknout na tlačítko Autorizovat.
Pokud nebudete autorizování, tiskárna vás upozorní a budete mít možnost odeslat pokyny na Váš email.
Při prvním skenování se ve vašem úložišti automaticky vytvoří složka Sken, do které se budou ukládat všechny naskenované dokumenty.
Technický problém s tiskem
Pokud nevíte, jak se k tiskárně připojit nebo je tiskárna nefunkční (došel toner, zasekl se papír nebo došlo k jiné technické závadě), kontaktujte IT ServiceDesk.