Návod: Založte skupinu a přidejte spolupracovníky
1
Pokud jste nenašli komunitu, kterou jste hledali, můžete si založit vlastní. Pro založení nové komunity klikněte vlevo dole na + Vytvořte komunitu.
Poznámka: Ještě před tím, než skupinu založíte, se znovu ujistěte, že jste podobnou skupinu nenašli.
2
Po kliknutí na + Vytvořte komunitu je k dispozici několik polí pro vyplnění, z nichž povinné je jen pole pro Název komunity.
Poznámka: Viva Engage vám nedovolí založit skupinu s již existujícím názvem.
Doporučujeme ale také vyplnit Popis, aby bylo ostatním jasné, k čemu komunita slouží.
Nové členy můžete přidat již při zakládání komunity, nebo až později.
Také máte možnost zvolit, zda bude komunita Veřejná nebo Soukromá. Do Veřejné se může přidat kdokoliv, do Soukromé je potřeba schválení správce komunity. Veřejnou komunitu doporučujeme zakládat pro volnější témata na fakultní či univerzitní úrovni. Soukromé komunity pak pro projekty nebo jiná uzavřenější témata. Pro pozdější změnu nastavení komunity na veřejnou nebo soukromou viz tento návod.
Založení nové komunity pak dokončíte kliknutím na tlačítko Vytvořit.
Manuální přidávání členů
Spolupracovníky do už založené skupiny přidáte pomocí ikonky + vpravo nahoře vedle výpisu členů skupiny.
Vyhledejte osobu podle jména nebo e-mailové adresy, poté je můžete přidat kliknutím na tlačítko +.
Automatická správa členství
- Členy komunity Viva Engage je možné spravovat i automaticky pomocí určitých pravidel – například na základě zaměstnaneckého poměru na určitém pracovišti, studia na fakultě a podobně. Pro správu je možné využít i členství ve skupině v IS MU plněné manuálně nebo pomocí plnícího pravidla.
- Pokud máte zájem o nastavení automatické správy členů své komunity, obraťte se na IT podporu na své fakultě. Váš technik ověří, jestli je možné skupinu podle vašich požadavků vytvářet automaticky a pokud ano, zajistí, aby se podle ní plnila příslušná komunita Viva Engage.