Antivirový software


Návod: změna antivirového řešení pro windows 7

Upozornění

Služba již není poskytována. Obsah stránky není udržovaný.

Tento návod popisuje postup migrace z antivirového řešení ESET, které je na univerzitě od roku 2019 nahrazováno řešením od Microsoftu. 

1
Klikněte zde na instalaci Microsoft Security Essentials. Dole v prohlížeči zvolte Uložit soubor.

2
Po dokončení stahování klepněte na Otevřít složku.

3
Otevře se vám okno se staženým souborem. Klepněte na něj pravým tlačítkem a zvolte možnost Spustit jako správce.

4
Otevře se vám potvrzovací okno, zde klepněte na Ano.

5
Při spuštění instalačního souboru se vás instalátor zeptá, zdali pokračovat. Potvrďte klepnutím na Ano.

6
Spustí se příkazový řádek s instalací.

7
Na konci instalace začne odpočítávání 20s, po kterých se okno samo zavře.

8
Zkontrolujte stav Microsoft Security Essentials jeho spuštěním.

9
Pokud vás uvítá okno s varovnou červenou hláškou Stav počítače: Ohrožen, zvolte možnost Aktualizovat definice. Pokud je zelené jako v následujícím bodu, můžete přistoupit k odinstalaci ESET.

10
Správně fungující Microsoft Security Essentials.

11
Klikněte zde na odinstalační soubor pro ESET. Dole v prohlížeči zvolte Uložit soubor.

12
Po dokončení stahování zvolte možnost klepnutím na Zobrazit stahované soubory.

13

POZOR: V dalším kroku se vám automaticky restartuje počítač. Mějte proto uloženou práci.

Otevře se vám okno se staženým souborem. Klepněte pravým tlačítkem na stažený soubor a zvolte možnost Spustit jako správce.

14
Otevře se vám potvrzovací okno, zde klepněte na Ano.

15

Zobrazí se vám příkazové okno s informacemi o odinstalaci.

Následně proběhne vynucený restart.

16
Po restartu PC opětovně spusťte (klepněte pravým tlačítkem a zvolte Spustit jako správce) stažený soubor OdinstalaceESET.exe kvůli ověření úspěšné odinstalace. Příkazové okno by mělo skončit s hlášením: 
Zadny *eset*agent* program neni pritomny. 
Zadny *eset*antivirus* program není pritomny. 
Stisknete Enter pro zavreni odinstalacniho programu.

17
Stiskněte Enter a okno se zavře. Úspěšně jste provedli migraci antiviru. Pokud se ale i při tomto druhém spuštění zobrazila hláška “Odebiram...”, pak se odinstalace neprovedla korektně a oznamte prosím tuto skutečnost svému IT technikovi.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.