LAW Nastavení uživatele po prvním přihlášení na počítač


Přihlášení na počítač

K přihlášení na počítač použijte své UČO a sekundární heslo.

První přihlášení na počítač

Po prvním přihlášení na počítač je nutné udělat několik kroku, aby byl účet aktivní a soubory se správně zálohovaly do cloudového úložiště OneDrive. Bez správného nastavení se nebudou data nikam ukládat ani zálohovat! Toto nastavení je potřena udělat na každém počítači, kde se poprvé přihlásíte.

  1. Otevřete nabídku Start a začněte rovnou psát výraz „přístup do práce“. Ve hledání by se mělo na prvním místě objevit nastavení „Přístup do práce nebo do školy“. Alternativně ji lze najít přes Nastavení -> Účty -> Přístup do práce nebo do školy.
    Klikněte na ni a hned v prvním řádku Přidat pracovní nebo školní účet dejte Připojit. Poté se přihlaste univerzitním účtem učo@muni.cz. Systém Vás odkáže na jednotné přihlášení MU, kde se přihlásíte primárním heslem. Tímto by se měly aktivovat instalované Microsoft Office a také Microsoft Teams.

    Pokud se aktivace nezdaří je nutné zkontrolovat, jestli máte v inetu zapnutou licenci pro zaměstnance A3 (aktivace licence může probíhat i 24 hodin). To můžete provést pomocí návodu Jak získat účet Office 365, typy účtů nebo přímo v informačním systému INET.
  2. Jako druhý krok je potřeba se přihlásit do cloudového úložiště OneDrive, kde se budou zálohovat Vaše soubory z Plochy a složek Dokumenty a Obrázky.
    Otevřete nabídku Start a začněte psát výraz „onedrive“. Následně spusťte aplikaci OneDrive a přihlaste se opět univerzitním účtem učo@muni.cz. Pak už jen stačí přihlásit se přes jednotné přihlášení a OneDrive se nastaví. Případně je potřeba projít průvodcem nastavení.

Nastavení pošty na univerzitě

Na univerzitě jsou celkem 3 mailové adresy:

Ve výchozím stavu a pro nové zaměstnance je nastaveno přesměrování z mailové adresy Office 365 (učo@muni.cz) na adresu v Informačním systému (učo@mail.muni.cz). Fakultní adresa (Jmeno.Prijmeni@law.muni.cz) není ve výchozím stavu nikam směrovaná a je potřeba se rozhodnou jak a kde chcete poštu číst.

Pokud potřebujete pomoc s nastavením pošty, rádi Vám pomůžeme. Kontaktujte nás přes webový formulář a pracovníci CIT se Vám ozvou a pomohou s nastavením.

Přesměrování pošty

Přesměrování pošty mezi poštovními schránkami v ISu (učo@mail.muni.cz) a v Office 365 (učo@muni.cz) si nastavíte v informačním systému INET v sekci „Nastavení poštovní schránky“, vybrat příslušnou volbu v poli „Přeposílání pošty IS, Office 365“.

Přesměrování fakultní pošty nastavíte v Intranetu Právnické fakulty.

Chci poštu v Office 365

Zkontrolujte nastavení přeposíláni pošty v INETu podle návodu výše. Musí být vybrána volba „přeposílat všechnu poštu z IS do O365“.
V sekci „E-mail adresy“ si můžete nastavit tvar adresy, která se bude zobrazovat v Outlooku jako hlavní poštovní účet. Pro zaměstnance Právnické fakulty doporučujeme nastavit stejný tvar jako má fakultní pošta, tj. Jmeno.Prijmeni@law.muni.cz. Tuto adresu nastavte výběrem jako primární.
Po tomto kroku je nutné přesměrovat fakultní adresu Jmeno.Prijmeni@law.muni.cz do pošty v Office 365 na adresu učo@muni.cz – viz přesměrování fakultní pošty výše.

Více o univerzitní poště najdete na stránce Univerzitní elektronická pošta.

Pokud si nejste jisti nastavením kontaktujte nás.

Chci poštu v ISu

Zkontrolujte nastavení přeposíláni pošty v INETu podle návodu výše. Musí být vybrána volba „přeposílat všechnu poštu z O365 do IS“.
Po tomto kroku si nastavte přesměrování z fakultní adresy Jmeno.Prijmeni@law.muni.cz do pošty v IS na adresu učo@mail.muni.cz – viz přesměrování fakultní pošty výše.

Více o poště v ISu najdete na stránce Poštova v Informačním systému MU (IS MU)

Chci používat fakultní poštu

Zkontrolujte nastavení přeposíláni pošty v INETu podle návodu výše. Musí být vybrána volba „přeposílat všechnu poštu z IS do O365“ a vyplňte také políčko „Přeposílání pošty jinam“ a nastavte si Vaši fakultní emailovou adresu, většinou ve tvaru: Jmeno.Prijmeni@law.muni.cz.
Po uložení se veškerá pošta do hodiny začne přeposílat na fakultní emailový server.

Více o fakultní emailové poště najdete na stránce LAW E-mailové účty a pošta

Nastavení poštovního klienta (volitelně)

Všechny poštovní schránky lze ovládat přes webové rozhraní – viz jejich popis. Pokud chcete pro práci s poštou používat poštovního klienta máte několik možností.

V případě, že se rozhodnete používat poštu v Office 365, doporučujeme používat klienta Outlook. V tomto případě stačí z nabídky Start spustit aplikaci Outlook (stačí vyhledat tento název). Po spuštění už jen přihlásit opět univerzitním účtem učo@muni.cz. Nastavení klienta trvá řádově několik minut. Po nastavení stačí odtrhnout upozornění na mobilního klienta a dát Hotovo.
Alternativně lze používat také jiné klienty pro příjem pošty z Office 365.

Nezapomínejte na správné přesměrování pošty!

Pro poštu uloženou v IS nebo na fakultní serveru doporučujeme používat klienta Mozilla Thunderbird. S nastavením klienta Vám rádi pomůžeme, stačí nás kontaktovat .

Alternativně lze použít také jiné klienty.


Detailní nastavení fakultního serveru, ale i jiných serverů, naleznete na stránce LAW E-mailové účty a poštav sekci Konfigurace poštovních klientů.

Zapnutí synchronizace prohlížečů (doporučujeme)

Aby se zajistila správná synchronizace a zálohování prohlížečů velmi doporučujeme zapnutí synchronizace u Vašeho oblíbeného prohlížeče. Zajistí se tím stejné prostředí mezi počítačem a notebookem a také zálohování oblíbených odkazu, formulářů či hesel, které se v prohlížeči ukládají.

U každého prohlížeče najdete, většinou vpravo nahoře, položku s nastavením (avatar, fotka, čárky nebo tečky). Hledejte volbu synchronizace a dejte zapnou/přihlásit. Prohlížeč Vás pak vyzve k přihlášení Vašeho účtu nebo k registraci nového.

Do prohlížeče Chrome se můžete přihlásit přes svůj osobní login – například účet z mobilního zařízení se systémem android nebo můžete použít login učo@mail.muni.cz (pokud máte aktivovanou externí službu Google Workspace v IS).

Do prohlížeče Microsoft Edge je možné použít univerzitní login ve tvaru učo@muni.cz a přihlásit se přes jednotné přihlášení MU.

Do prohlížeče Mozilla Firefox je nutné si zaregistrovat účet (pokud již nějaký nemáte). Můžete použít libovolnou mailovou adresu.

Můžete se také obrátit na podporu PrF přes webový formulář.​

 

 

Službu poskytuje a zajišťuje Centrum informačních technologií Právnické fakulty (CIT PrF).

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.