LAW Nastavení uživatele po prvním přihlášení na počítač
Přihlášení na počítač
K přihlášení na počítač použijte své UČO a sekundární heslo.
První přihlášení na počítač
Po prvním přihlášení na počítač je nutné udělat několik kroků, aby byl účet aktivní a soubory se správně zálohovaly do cloudového úložiště OneDrive. Bez správného nastavení se nebudou data nikam ukládat ani zálohovat! Toto nastavení je potřeba udělat na každém počítači, kde se poprvé přihlásíte.
- Po přihlášení na počítač Vám po chvíli vyskočí okno přihlášení do úložiště OneDrive. Bude tam předvyplněná adresa učo@muni.cz. Potvrďte tlačítkem přihlásit a následně se přihlaste pomocí jednotného přihlášení MU, kde se přihlásíte primárním heslem. Proklikejte průvodce do konce. Tímto se Vám připojí úložiště OneDrive, kam se Vám budou ukládat soubory z Plochy, Dokumentů a složky Obrázky.
- Otevřete nabídku Start a začněte rovnou psát výraz „přístup do práce“. Ve hledání by se mělo na prvním místě objevit nastavení „Přístup do práce nebo do školy“. Alternativně ji lze najít přes Nastavení -> Účty -> Přístup do práce nebo do školy.
Klikněte na ni a hned v prvním řádku Přidat pracovní nebo školní účet dejte Připojit. Poté se přihlaste univerzitním účtem učo@muni.cz. Systém Vás odkáže na jednotné přihlášení MU, kde se přihlásíte primárním heslem. Tímto by se měly aktivovat instalované Microsoft Office a také Microsoft Teams.
Pokud se aktivace nezdaří, je nutné zkontrolovat, jestli máte v inetu zapnutou licenci pro zaměstnance A3 (aktivace licence může probíhat i 24 hodin). To můžete provést pomocí návodu Jak získat účet Office 365, typy účtů nebo přímo v informačním systému INET.
Nastavení pošty na univerzitě
Právnická fakulta přešla s poštou do Office 365. Stačí spustit klienta Outlook (doporučujeme verzi new) a přihlásit se jako učo@muni.cz. Klient se nastaví sám a není třeba nic dělat. K poště se můžete dostat též přes webové rozhraní na adrese m365.muni.cz/outlook, kde se přihlásíte stejnými údaji.
Zaměstnancům nastavujeme primární adresu Jmeno.Prijmeni@law.muni.cz a přesměrováváme poštu z ISu do prostředí Office 365.
Na univerzitě jsou celkem 3 mailové adresy:
- učo@mail.law.muni.cz – poštovní adresa v Informačním systému (IS)
- učo@muni.cz – mailová adresa v Office 365
- Jmeno.Prijmeni@law.muni.cz – fakultní mailová adresa
Pokud potřebujete pomoc s nastavením pošty, rádi Vám pomůžeme. Kontaktujte nás přes webový formulář a pracovníci CIT se Vám ozvou a pomohou s nastavením.
Přesměrování pošty
Přesměrování pošty mezi poštovními schránkami v ISu (učo@mail.muni.cz) a v Office 365 (učo@muni.cz) si nastavíte v informačním systému INET v sekci „Nastavení poštovní schránky“, vybrat příslušnou volbu v poli „Přeposílání pošty IS, Office 365“.
Přesměrování pošty mimo servery MU je v rozporu se směrnicí MU 10/2017 ve znění platném od 15. června 2020 a není proto umožněno.
Více o univerzitní poště najdete na stránce Univerzitní elektronická pošta.
Pokud si nejste jisti nastavením kontaktujte nás.
Zapnutí synchronizace prohlížečů (doporučujeme)
Aby se zajistila správná synchronizace a zálohování prohlížečů velmi doporučujeme zapnutí synchronizace u Vašeho oblíbeného prohlížeče. Zajistí se tím stejné prostředí mezi počítačem a notebookem a také zálohování oblíbených odkazu, formulářů či hesel, které se v prohlížeči ukládají.
V každém prohlížeči najdete, většinou vpravo nahoře, položku s nastavením (avatar, fotka, čárky nebo tečky). Hledejte volbu synchronizace a dejte zapnou/přihlásit. Prohlížeč Vás pak vyzve k přihlášení Vašeho účtu nebo k registraci nového.
Do prohlížeče Chrome se můžete přihlásit přes svůj osobní login – například účet z mobilního zařízení se systémem android nebo můžete použít login učo@mail.muni.cz (pokud máte aktivovanou externí službu Google Workspace v IS).
Do prohlížeče Microsoft Edge je možné použít univerzitní login ve tvaru učo@muni.cz a přihlásit se přes jednotné přihlášení MU.
Do prohlížeče Mozilla Firefox je nutné si zaregistrovat účet (pokud již nějaký nemáte). Můžete použít libovolnou mailovou adresu.
Můžete se také obrátit na podporu PrF přes webový formulář.
Službu poskytuje a zajišťuje Centrum informačních technologií Právnické fakulty (CIT PrF).