Ohlédnutí za konferencí E‑learning v praxi 2025

2. 12. 2025

Bez popisku

Letošní E‑learning v praxi IV. ukázal, jak lze technologie smysluplně využít k podpoře výuky. V panelové diskuzi o AI ve vzdělávání studující upozornili, že stále chybějí jasná pravidla pro používání umělé inteligence ve studijních procesech.  

Část sdílení dobré praxe přinesla novinky v hodnocení a zadávání úkolů: představen byl efektivní model pro hodnocení studentských prací a také prostředí pro tvorbu nelineárních příběhů, které umožňují interaktivní a kreativní výuku a podporují autenticitu. 

V bloku o netradičním využití Moodle zazněla inspirativní zkušenost ze ZČU v Plzni, kde Moodle slouží jako prostor pro studentská portfolia — použitelná i u státních zkoušek. Moodle zde zároveň funguje jako centrální prostor pro vyučující, kteří v něm shromažďují své dokumenty a profesní materiály. 

Prezentace od Kanceláře e-learningu CIT FF zahrnovala praktické nástroje pro tvorbu kurzů: modul H5P, automatické reporty z kurzů a příklady dobré praxe pro tvorbu kvalitního e-learningu.  

Ukázky od firmy Apple zdůraznily, že technologie má vycházet z potřeb uživatele — výuka by neměla být přizpůsobována technologiím, ale technologie výuce. 

Těšíme se na setkání i příští rok — opět v podzimním čtecím týdnu. 

Foto: Mgr. Irina Matusevič


Více článků

Přehled všech článků

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.