Centrum informačních technologií FF
Proč nesmíme přesměrovávat e-maily do schránek mimo univerzitu?
Nedávno jsme psali o nových pravidlech přesměrování zaměstnaneckých e-mailů, která zakazují přesměrovávání zaměstnanecké pošty do soukromých e-mailových schránek.
Proč tomu tak je?
Chápeme, že někomu může být takové omezení nepříjemné, avšak je nutné abychom předcházeli bezpečnostním incidentům – přeposílání zaměstnaneckých dat do soukromých e-mailových schránek předává data třetím stranám (provozovatelům dané schránky) a tím jsou tato data vystavena většímu riziku úniku mimo instituci (zvláště freemailové služby mají často ve svých pravidlech uvedeno, že s daty v poštovních schránkách mohou různým způsobem dále pracovat). V rámci MU mnozí z nás pracují s důvěrnými a citlivými daty, proto je důležité mít tato data zabezpečená. Přesměrování na jiné, než povolené adresy je zároveň v rozporu se směrnicí MU 10/2017. Velmi zjednodušeně se dá říci, že pracovní data musí být zpracovávána pouze na prostředcích MU nebo službách MU podporovaných a spravovaných.
K 11. srpnu univerzita vypnula možnost nastavení nových přesměrování mimo povolené domény (seznam k dispozici zde), avšak v průběhu podzimu bude ÚVT kontaktovat i adresy již existujících nepovolených přesměrování s žádostí o zrušení tohoto nastavení.
Více o celé problematice si můžete přečíst v článku na IT MUNI.