CIT FF  |  IT služby pro zaměstnance FF  |  Archiv newsletteru  |  12. 9. 2022, 17:09  |  English

Novinky z CITu – technologie, služby, školení

Deadline pro podávání žádostí o finanční podporu asistenta do výuky

Připomínáme, že pokud potřebujete asistenta k technickému zajištění výuky, můžete si zažádat o finanční podporu v našem programu spadajícím pod NPO. Do programu je možné se přihlašovat do 30. 9. Kromě toho připravujeme v rámci NPO i několik workshopů pro vyučující, o kterých budeme informovat na našem webu.

Podrobněji o NPO

Zúčastněte se konference Moodle Day

Filozofická fakulta MU je letos partnerem MoodleDay, který se uskuteční 15. září na naší fakultě. Kromě řady zajímavostí z oblasti online vzdělávání získáte i informace o Moodlu, jeho integraci s MS Office 365, videokonferenčních nástrojích a mnoho dalšího.

Více o konferenci

Zviditelněte svůj projekt na webu Digital Humanities

Jestliže pracujete na projektu spadajícím do oblasti digitálních humanitních věd, můžete jej zviditelnit prostřednictvím našeho webu Digital Humanities. Články je možné nám buď přeposlat pomocí několika kliknutí na vašem webu (pokud používáte systém Umbraco), nebo je zveřejňovat na našem webu přímo (prostřednictvím zástupce vašeho pracoviště s uděleným přístupem).

Přejít na web

Kyberbezpečnost: Jak nepodlehnout podvodu?

V létě opět proběhla vlna pokusů o nabourání univerzitní sítě. Útočníci zkoušeli různé formy phishingu, přičemž v e-mailech naléhali na otevření odkazu například tím, že ve zprávě psali o důležitém upozornění týkajícím se mezd. Za uvedeným odkazem pak byla ukryta podvodná stránka s jednotným přihlášením. Doporučujeme pročíst články na níže přiložených odkazech, kde jsou popsány podrobnosti o útocích.

Číst více O srpnové vlně
 

Doporučení k online publikování článků a časopisů

Při publikování online článků či celých časopisů je důležité dávat si pozor na formální nedostatky, které jsou mnohdy opomíjené, navzdory tomu, že jsou velmi důležité. Často lidé například nesprávně uvedou odkaz v citaci nebo zapomenou uvést informace o licenci.

Jaké další detaily neopomenout?

Číst více

E-mailové schránky uživatelů FF jsme převedli do O365

V posledních měsících jsme úspěšně převedli e-mailové účty uživatelů z fakultního serveru do O365. V tuto chvíli již všichni uživatelé osobních schránek @phil.muni.cz používají jednotný systém. Spoustu přínosných tipů a postupů pro využití O365 najdete na našem webu.

Přejít na web
 

Přesun kurzů v ELFu do nové instalace

Nová instalace ELFu pro akademický rok 2022/2023 je již zpřístupněna. Znovu tímto připomínáme, že je možné do ní přenášet kurzy, které budete v následujícím období vyučovat, případně můžete založit kurz nový.

Více o přenosu

Upravená sekce pokynů k půjčování tabletů

Aktualizovali jsme na webu sekci s pokyny týkajícími se půjčování tabletů na FF MU. Upraven byl také systém rezervací, kde nyní sami vyberete, zda jste student, nebo vyučující, a dle zmíněných kroků si tablet zarezervujete.

Přejít na web
 

Jak natáčet záznamy v učebnách?

Ve vybraných učebnách si v případě potřeby můžete natočit přednášku stiskem jediného tlačítka. Do záznamu se zároveň vkládá obraz, který promítáte pomocí projektoru v učebně (pokud jej využíváte). Po dokončení je vše uloženo do fakultní knihovny médií Medial.

Více o službě

Máte dotazy týkající se ediční činnosti? Kontaktujte nás pomocí aliasů

Jestliže máte jakýkoliv dotaz týkající se ediční činnosti na FF MU, pište prosím na emailové adresy edicni@phil.muni.cz (pokud se dotaz týká agendy spisů a odborných časopisů) a na journals@phil.muni.cz (jestliže řešíte otázky týkající se systému OJS). Ohledně digitalizačních služeb nás i nadále prosím kontaktujte přes formulář Žádost o digitalizaci. Těmito způsoby zajistíte, že se zpráva dostane k více pracovníkům a převezme ji ten, kdo je za danou agendu odpovědný.  Zároveň v době dovolené jednoho pracovníka může dotaz převzít jiný.

Historie CIT: E-mail na FF slaví narozeniny 30 let

E-mailovou schránku @phil.muni.cz používáme už 30 let! Za tu dobu prošla mnoha změnami – tou nejnovější je její přechod pod O365. Začátky se však datují až do října 1992, kdy se pro zpracování pošty používal program Elm. Tomu předcházelo zřízení prvního serveru (32bitový Intel 386 DX, využívající SCO Unix 3.2), na němž zaměstnanci tehdejšího LVT zajišťovali správu uživatelských účtů a kde byl e-mail spuštěn už v lednu (jen v komplikovanější formě přes BITNET, kdy adresa vypadala jako jméno%lvt.phil.muni.cz@CSBRMU11.BITNET). Zpočátku navíc adresa phil.muni.cz mohla obsahovat maximálně osm písmen, takže bylo nutné volit zkrácené varianty jmen, jež často vypadaly zábavně.

Číst více

Narazili jste na technický problém anebo potřebujete s něčím poradit? Požadavky na služby CIT zadávejte prosím přes web na adrese go.phil.muni.cz/pozadavek.

Odkaz  Odebírat newsletter Odkaz  Kontaktovat CIT

© 2024
Masarykova univerzita