Microsoft Outlook


Návod: Jak zarezervovat místnost či zařízení?

Rezervovat místnost či zařízení (vybavení) můžete z Outlooku nainstalovaného na počítači (desktopového) nebo Outlooku webové aplikaci.

Desktopový Outlook

1
Vytvoříte novou Schůzku a pokud budete rezervovat místnost, kliknete na pole Místo.

Pozn.: U rezervace zařízení přidáte požadované zařízení do povinných účastníků.

Tip: Pokud znáte číslo místnosti či její název (např. jednací místnost děkanát), můžete ho zadat přímo do vyhledávání vedle tlačítka Místo. Pokud zadáte zkratku fakulty či jiného hospodářského střediska, zobrazí se vám výčet daných místností a jejich obsazenosti v daný čas.

2
Vyhledáte a zvolíte požadovanou místnost.

3
Po přidání místnosti se daná místnost zobrazí kromě pole Místo i v poli Povinní účastníci. Jakmile máte nastavené všechny náležitosti schůzky (například pozvané ostatní účastníky, obsah schůzky), klikněte na Poslat.

4
Po odeslání pozvánky na schůzku Vám dorazí mail ohledně přijetí či nepřijetí rezervace.

  • Vaše žádost byla přijata a čeká na schválení. – Žádost o rezervaci byla odeslána, ale čekáte na potvrzení správce místnosti/zařízení (delegáta).
  • Vaše žádost o schůzku byla zamítnuta. – Nemáte oprávnění na rezervaci nebo delegát zamítl požadavek na rezervaci.
  • Vaše žádost byla přijata. – Žádost o rezervaci byla přijata. Kontrolu můžete provést nahlédnutím na stav účastníků.​
Webový Outlook

1
Po otevření Outlooku zvolíte Kalendář, následně Nová událost, možnost Hledat místnost nebo místo a Procházet prostřednictvím Vyhledávače místností.

2
Vyberte místnost.

3
Místnost se přidá do pole Hledat místnost nebo místo, upravíte náležitosti události a odešlete.

4
Po odeslání pozvánky na schůzku Vám dorazí mail ohledně přijetí či nepřijetí rezervace.

  • Vaše žádost byla přijata a čeká na schválení. – Žádost o rezervaci byla odeslána, ale čekáte na potvrzení správce místnosti/zařízení (delegáta).
  • Vaše žádost o schůzku byla zamítnuta. – Nemáte oprávnění na rezervaci nebo delegát zamítl požadavek na rezervaci.
  • Vaše žádost byla přijata. – Žádost o rezervaci byla přijata. Kontrolu můžete provést nahlédnutím na stav účastníků.​
Nový Outlook

1
Vytvořte v kalendáři tlačítkem Novou událost. Pokud budete rezervovat místnost, klikněte na řádek Hledat místnost nebo místo.

Pozn.: u rezervace zařízení přidejte požadované zařízení do povinných účastníků.

Tip: Pokud znáte číslo místnosti či její název (např. jednací místnost děkanát), můžete ho zadat přímo do řádku Hledat místnost nebo místo. Pokud zadáte zkratku fakulty či jiného hospodářského střediska, zobrazí se vám výčet daných místností a jejich obsazenosti v daný čas.

2
Vyhledejte a zvolte požadovanou místnost.

3
Jakmile máte nastavené všechny náležitosti schůzky (například pozvané ostatní účastníky, obsah schůzky), klikněte na Poslat.

Po odeslání pozvánky na schůzku Vám dorazí mail ohledně přijetí či nepřijetí rezervace. Pokud zpráva obsahuje text:

  1. "Vaše žádost byla přijata a čeká na schválení." – žádost o rezervaci byla odeslána, ale čekáte na potvrzení správce místnosti / zařízení (delegáta).
  2. "Vaše žádost o schůzku byla zamítnuta." – nemáte oprávnění na rezervaci nebo delegát zamítl požadavek na rezervaci.
  3. "Vaše žádost byla přijata" – žádost o rezervaci byla přijata. Kontrolu můžete provést nahlédnutím na stav účastníků.

Pokyny pro delegáta místnosti/vybavení

1
Po rezervaci místnosti či vybavení obdržíte pozvánku na schůzku a pouze schválíte nebo odmítnete rezervaci.

2
Pro ruční vložení události do kalendáře stačí kalendář místnosti či vybavení přidat a upravovat dle potřeby. U jednotlivých rezervací vidíte organizátora (žadatele o rezervaci) události.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.