Soukromé účty Microsoft
Pro sdílení dokumentů, týmových prostorů a některých dalších nástrojů v rámci Office 365 s externími partnery je možné využít i jejich soukromý účet Microsoft (Microsoft ID). Pokud jej nemají, mohou si jej zdarma vytvořit.
Součásti soukromého účtu Microsoft
- Poštovní schránka: standardní e-mailová schránka dostupná přes webové rozhraní Outlook a standardní poštovní klienty
- Kalendář, kontakty, úkoly: dostupné přes webové rozhraní, podporované aplikace (např. MS Outlook, aplikace na počítačích Mac, mobilní aplikace)
- OneDrive: prostor pro ukládání soukromých dat, zdarma o kapacitě 5 GB. Dostupný přes webové rozhraní a aplikaci OneDrive (zdarma)
- Skype: veřejný Skype, nástroj pro textovou komunikaci, hlasové hovory, videokonference, sdílení plochy. Dostupný přes webové rozhraní a aplikaci Skype (zdarma)
- Webové aplikace Word, Excel, Powerpoint, OneNote: webové verze standardních aplikací, dostupné přes web nebo z příslušných aplikací Office
- Webová aplikace Sway: pro vytváření webových prezentací, jen webové rozhraní, aplikace neexistuje
Vytvoření soukromého účtu Microsoft
Na základě pozvánky
Pokud přidáte do skupiny Office 365, Teams nebo prostoru Sharepoint jako člena libovolnou e-mailovou adresu (např. @gmail.com, @seznam.cz) neprovázanou s účtem Microsoft, je na tuto adresu zaslána pozvánka k vytvoření účtu Microsoft. Partner vyplní základní údaje a vytvoří se mu účet Microsoft s přihlašovacím jménem odpovídajícím e-mailové adrese. Tímto účtem se dostane k nástrojům a datům, které jste mu zpřístupnili. Jeho poštovní schránku ani doručování pošty to nijak neovlivní.
Ruční vytvoření účtu
Přejděte na https://login.live.com/ Klepněte na "Nemáte účet? Vytvořte si ho" vyplňte dle pokynů celý formulář doporučujeme zrušit volbu "Zasílat mi propagační nabídky od Microsoftu" Klepněte na "Vytvořit účet" Pečlivě si zaznamenejte e-mailovou adresu a heslo k účtu.
Přesměrování pošty
Pokud účet nebudete chtít používat pro poštu, doporučujeme nastavit přesměrování na vaši obvyklou adresu
- Klepněte na ikonu Nastavení (ozubené kolečko vpravo nahoře) a vyberte Možnosti.
- V sekci Účty vyberte možnost Přeposílání.
- Klepněte na volbu Začít přeposílat a vyplňte svou obvyklou adresu e-mail (na který chcete zprávy přeposílat). Zaškrtněte také volbu Uložit kopii přeposlaných zpráv.
- Nakonec nahoře klikněte na Uložit.
- Zprávy by se Vám nyní měly přeposílat na zadaný e-mail.