Microsoft 365


Soukromé účty Microsoft

Pro sdílení dokumentů, týmových prostorů a některých dalších nástrojů v rámci Microsoft 365 s externími partnery je možné využít i jejich soukromý účet Microsoft (Microsoft ID). Pokud jej nemají, mohou si jej zdarma vytvořit.

Součásti soukromého účtu Microsoft

  • Poštovní schránka: standardní e-mailová schránka dostupná přes webové rozhraní Outlook a standardní poštovní klienty
  • Kalendář, kontakty, úkoly: dostupné přes webové rozhraní, podporované aplikace (např. MS Outlook, aplikace na počítačích Mac, mobilní aplikace)
  • OneDrive: prostor pro ukládání soukromých dat, zdarma o kapacitě 5 GB. Dostupný přes webové rozhraní a aplikaci OneDrive (zdarma)
  • Skype: veřejný Skype, nástroj pro textovou komunikaci, hlasové hovory, videokonference, sdílení plochy. Dostupný přes webové rozhraní a aplikaci Skype (zdarma)
  • Webové aplikace Word, Excel, Powerpoint, OneNote: webové verze standardních aplikací, dostupné přes web nebo z příslušných aplikací Microsoft
  • Webová aplikace Sway: pro vytváření webových prezentací, jen webové rozhraní, aplikace neexistuje

Vytvoření soukromého účtu Microsoft

Na základě pozvánky

Pokud přidáte do skupiny Microsoft 365, Teams nebo prostoru SharePoint jako člena libovolnou e-mailovou adresu (např. @gmail.com, @seznam.cz) neprovázanou s účtem Microsoft, je na tuto adresu zaslána pozvánka k vytvoření účtu Microsoft. Partner vyplní základní údaje a vytvoří se mu účet Microsoft s přihlašovacím jménem odpovídajícím e-mailové adrese. Tímto účtem se dostane k nástrojům a datům, které jste mu zpřístupnili. Jeho poštovní schránku ani doručování pošty to nijak neovlivní.

Ruční vytvoření účtu

  1. Přejděte na https://login.live.com/
  2. Klepněte na "Nemáte účet? Vytvořte si ho" a vyplňte dle pokynů celý formulář (doporučujeme zrušit volbu "Zasílat mi propagační nabídky od Microsoftu")
  3. Klepněte na "Vytvořit účet" a pečlivě si zaznamenejte e-mailovou adresu a heslo k účtu

Přesměrování pošty
Pokud účet nebudete chtít používat pro poštu, doporučujeme nastavit přesměrování na vaši obvyklou adresu

  • Klepněte na ikonu Nastavení (ozubené kolečko vpravo nahoře) a vyberte Možnosti.
  • V sekci Účty vyberte možnost Přeposílání.
  • Klepněte na volbu Začít přeposílat a vyplňte svou obvyklou adresu e-mail (na který chcete zprávy přeposílat). Zaškrtněte také volbu Uložit kopii přeposlaných zpráv.
  • Nakonec nahoře klikněte na Uložit.
  • Zprávy by se Vám nyní měly přeposílat na zadaný e-mail.

 

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.