Přehled součástí O365

V rámci Office 365 jsou k dispozici licence:

  • A1 – automaticky přidělované zaměstnancům, neumožňují instalaci Office 365 Pro Plus
  • A3 (studentské) – automaticky přidělované studentům včetně těch, kdo mají zároveň zaměstnanecký vztah
  • A3 (zaměstnanecké) – mohou si je aktivovat zaměstnanci v INETu
  • Absolventské – přidělované absolventům, kteří si jejich aktivaci povolili v INETu po ukončení prodloužené životnosti

Informace o správě účtů Office 365 najdete na samostatné stránce.

Licence A1 - standardní sada online nástrojů
 Delve Funguje jako nástroj pro zobrazení důležitých informací napříč součástmi Office 365. Na stránce Delve se zobrazují informace a dokumenty, které by pro vás mohly být aktuálně nejzajímavější. Zobrazují se ale pouze ty informace, ke kterým již máte přístup.
 Forms Intuitivní nástroj pro tvorbu formulářů, dotazníků, průzkumů, registrací a podobně. Formulář je možné distribuovat pomocí odkazu, e-mailu, QR kódu či vložením na webovou stránku. Formuláře se vyplňují ve webovém prohlížeči (i na mobilních zařízeních).
 Office pro web Webové prostředí Wordu, Excelu či Powerpointu uzpůsobené pro vytváření nových dokumentů, jejich editaci, sdílení a spolupráci.
 Office mobilní aplikace Úprava dokumentů v aplikacích Office určených pro telefony či tablety.
 OneDrive Firemní cloudové úložiště s kapacitou 1 TB. Uložené soubory jsou přístupné odkudkoliv přes webové rozhraní, k dispozici je aplikace pro synchronizaci souborů do počítače a také mobilní aplikace pro všechny mobilní OS. Soubory je možné sdílet s dalšími uživateli.
 OneNote Jeden z nejpokročilejších nástrojů pro organizaci poznámek. Umožňuje zaznamenávat poznámky, organizovat je v několika úrovních, vkládat různé typy objektů (obrázky, videa, výřezy stránek), převádět ručně psané poznámky atd. Poznámkové bloky je možné také sdílet.
 Planner Nástroj pro vedení projektů a týmů. Umožňuje vytvářet plány (komplexní sady úkolů pro daný projekt, tým apod.), vytvářet, přiřazovat a organizovat a třídit úkoly, stejně jako vytvářet přehledy zpracování úkolů, grafy vytížení jednotlivých členů tým.
 Pošta (Outlook)
Cloudová varianta e–mailové schránky umožňující plnohodnotné zpracování e-mailů, kalendářů i kontaktů. Umožňuje přístup k poštovní schránce skrze webové rozhraní a mobilní telefon s podporou ActiveSync. K dispozici je také desktopová a mobilní aplikace Outlook.
 Power Apps
Vytváření a sdílení aplikací s minimálním využitím kódu.
 Power Automate
Automatizace opakujících se úkolů či procesů.
 SharePoint  SharePoint je webová platforma společnosti Microsoft, jejímž cílem je usnadnění spolupráce mezi zaměstnanci. Zahrnuje řadu aplikací a nástrojů umožňujících spravovat dokumenty, sdílet a vyhledávat informace, navrhovat a řídit pracovní postupy a mnoho dalšího.
 Skupiny Office 365  Sdílený pracovní prostor pro týmy zahrnující e–mail, konverzace, úložiště souborů (sdílených ve skupině), kalendář, poznámkový blok a nástroj pro plánování aktivit a úkolů členů týmu (aplikace Planner).
 Stream Webový portál určený k nahrávání a prohlížení videí v rámci organizace. Je vhodný k sdílení videí z porad, přednášek, prezentací apod.
 Sway Nástroj pro tvorbu interaktivních webových prezentací, výukových materiálů, fotoalb apod. Vytvořené prezentace je možné šířit a sdílet pomocí odkazu na adresu, na sociálních sítích nebo je vložit do webové stránky.
 Teams Přizpůsobitelný týmový pracovní prostor Office 365 s chatováním.
· Bez možnosti zakládání živých událostí.
· Ukládání záznamů schůzek do OneDrive/Sharepointu.
 ToDo Sledování svých úkolů na jednom místě díky inteligentním funkcím, které pomohou shromažďovat data, určovat priority a zvládat toho více společně.
 Whiteboard Platforma pro společnou diskusi nápadů a spolupráce v kreativní oblasti se širokou škálu možností, a to pomocí pera, dotykového ovládání nebo klávesnice.
 Yammer Soukromá „firemní“ sociální síť poskytující přehled o dění na celé MU, stejně jako v menších skupinách na MU. Umožňuje vytvářet skupiny týmů, komunikovat a diskutovat, sdílet informace a dokumenty i šířit informace širokému publiku.
Licence A3 (studentská a zaměstnanecká)

Studenti a zaměstnanci s licencí A3 mají možnost využití standardních online nástrojů (licence A1) doplněné o některé aplikace a funkce navíc.

Rozšíření k licenci A1

 Microsoft 365 aplikace pro velké organizace Kompletní balík kancelářských aplikací umožňující přístup k službám Office 365. Zahrnuje aplikace Word, Excel, PowerPoint, OneNote, Access, Publisher, Outlook, OneDrive pro firmy. Součástí je také sada Office Web Apps, která umožňuje pracovat s dokumenty přímo ve webovém prohlížeči.
 Teams · Ukládání záznamů schůzek do MS Stream
· Studentská licence: bez možnosti zakládání týmů typu „třída“ přímo v Office 365 (mohou přes předměty v IS)
 Minecraft for Education Učební verze počítačové hry, která je určena primárně pro školství. Po stažení hry se přihlásíte pomocí učo@muni.cz.
Licence A3 (zaměstnanecká)

Zaměstnanci s licencí A3 možnost využití standardních online nástrojů licence A1 a licence A3 (studentská a zaměstnanecká) doplněnou o další funkce.

Rozšíření k licencím A1 a A3 (studentská a zaměstnanecká)

 Teams · Možnost zakládání živých událostí
· Možnost zakládání class týmů
· Možnost zakládání webinářů
 MS Bookings Webový rezervační kalendář propojený s Outlookem, slouží například pro jednoduché rezervování konzultačních hodin s vytvořením schůzky.
Absolventská licence

Absolventská licence obsahuje pouze nástroj Outlook.

 Pošta (Outlook)
Cloudová varianta e–mailové schránky umožňující plnohodnotné zpracování e-mailů, kalendářů i kontaktů. Umožňuje přístup k poštovní schránce skrze webové rozhraní a mobilní telefon s podporou ActiveSync. K dispozici je také desktopová a mobilní aplikace Outlook.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.