Srovnání nástrojů pro řízení projektů a týmů

Ulehčit řízení projektů a týmů na nich pracujících si klade za cíl velké množství nástrojů. Níže naleznete přehled možností poskytovaných prostřednictvím univerzity, které lze za tímto účelem využít.

Srovnání dostupných nástrojů

  Microsoft 365 – Planner
Atlassian
Jira + Confluence

 
Atlassian
Trello

GitLab

 Licencování součást balíku M365 dostupného prostřednictvím univerzitní licence  dostupné prostřednictvím univerzitní licence  základní verze bezplatně dostupné prostřednictvím univerzitní licence 
Popis úkolovník s cílovými termíny a upomínáním, ukládání do kalendáře operativní, týmové i projektové řízení, možnost řady placených i neplacených doplňků + dokumentační / wiki platforma úkolovník s cílovými termíny a upomínáním, ukládáním do kalendáře verzovací nástroj s podporou agilního vývoje a řízením vývoje
Pokročilá správa dat (export reportů, filtrování, vizualizace) x x
Podpora projektových metodologií x x
Pokročilá správa workflow  x x
Kanban / Scrum x / x  /✓  / /
Progress Tracking x x
Project Management x
Project Planning / Scheduling / Tracking x x
Project Workflow x x
Productivity Tools x
Software Development x x

Podrobný seznam a srovnání funkcí naleznete zde.

Bližší srovnání nástrojů Microsoft 365 a Atlassian

Vhodnost použití

Atlassian

  • Vhodné pro interní použití v organizaci, kde různé týmy intenzivně spolupracují napříč organizací a sdílejí kapacity.
  • Umožňuje široké možnosti reportování.
  • Vyžaduje zakoupení licence a vytvoření účtu pro každého uživatele.

Microsoft 365

  • Vhodné pro ustálené týmy pracující samostatně.
  • Neposkytuje viditelnost z úrovně vedení.
  • Snadná spolupráce s externími osobami (komunikace, sdílení obsahu i přímo členství v týmu).
  • Dostupné z účtu M365 (v rámci MU, jiné organizace i soukromého účtu).

Práce s úkoly

Atlassian Jira

  • Řízení úkolů na různých úrovních
  • Jeden prostor pro všechny uživatele v rámci organizace.
  • Možnosti skriptování a automatizace.
  • Umožňuje vvytvářet různé reporty a dashboardy.
  • Podporuje propojení se ServiceDeskem nebo self-service portálem.

Microsoft 365

  • Více jednoduchých nástrojů pro řízení osobních a týmových úkolů.
  • Jednotlivé prostory s úkoly jsou dostupné jen (interním i externím) členům příslušných týmů.
  • Neposkytuje nástroje pro top-level reporting, minimální možnosti customizace a automatizace. 

Práce s dokumentací

Atlassian Confluence

  • Komfortní a propracovaný systém typu „wiki“, vhodný pro dokuemntaci, návody, obecně (především) textový obsah na stránkách vyžadujících prolikování.
  • „Jeden prostor“ pro všechny stránky.
  • V hierarchii stránek umí podstránkám jen omezovat oprávnění, nikoliv přidávat.
  • Není možné dát možnost zápisu nelicencovaným/anonymním uživatelům, vyžaduje licenci pro každého autentizovaného uživatele.
  • Doporučeno pro dokumentace skládající se z velkého množství vzájemně provázaných stránek, kterou je potřeba sdílet napříč různými týmy a upravovat (omezovat) oprávnění na různých úrovních stránek.
  • Nevhodné, pokud je potřeba zapojovat účastníky, kteří nemají a nemá smysl jim pořizovat licenci.
  • Nevhodné, pokud je potřeba mít jako výstup standardní soubory (zprávy pro ministerstva, projektové žádosti…).

Microsoft 365

  • Nejbližší nástroj Confluence je OneNote.
    • Oprávnění jsou vždy je na celý „poznámkový blok“.
    • Obtížnější prolinkování mezi dalšími  „poznámkovými bloky“.
  • Ostatní typy doumentů (Word, Excel, PowerPoint) přináší obtíže u prolinkování a přechodů mezi dokumenty.
  • Doporučeno pro obsah, u kterého není potřeba granulárně řídit oprávnění.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.